• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Nieuwe carburateur werkt voor geen meter

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 07 mar 2019 21:04

Daar kun je alleen maar achter komen als je de krukas ruimte af perst.

Anti
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Anti » 08 mar 2019 00:28

Er zaten best een heel aantal groeven in de cylinder voet die me niet eerder opgevallen waren. Sommigen liepen van de spoelpoort helemaal naar de rand, dusja dan is klooien met papieren pakkingen natuurlijk een beetje dweilen met de kraan open...

Wat ik ook was vergeten te melden, ja hoe dan inderdaad, is dat mijn schoonpa aan de cylinder heeft moeten lassen om de schroefdraad voor uitlaat bevestiging te repareren. Een paar doorgesnoven gasten hebben zo hard tegen de uitlaat staan trappen dat de helicoil uit de uitlaat manifold is gekomen. Deze was niet meer te repareren. Mijn schoonpa heeft het daarom helemaal eraf moeten slijpen en metaal erop moeten punt lassen waar hij daarna schroefdraad in heeft getapt. Redelijk briljant dat hem dat is gelukt als je het mij vraagt.

Maar goed dit terzijde.

Die vloeibare pakking moet nu 24 uur drogen dus ik laat vrijdag of zaterdag weten hoe het is afgelopen.
Pretty Girls in your city

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 08 mar 2019 10:40

Een 65 cc cilinder is van aluminium en wat valt daar aan te puntlassen?

Er zijn verloop tapeinden van m8 naar m6, de meeste mensen verkloten de draad door de uitlaat met boutjes vast te draaien en daar is aluminium te zwak-zacht voor, dus daarom tapeindjes erin.
https://4taktwinkel.nl/Tapeind-m8-m6-verloop

Anti
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Anti » 08 mar 2019 23:32

Helaas.. de voetpakking is nog steeds lek. Heb wel het idee dat het membraan nu weer goed aansluit. Maarja omdat de deo altijd nog wel tot de cylindervoet komt uiteindelijk kan ik dat natuurlijk niet 100% zeker zeggen.
Een 65 cc cilinder is van aluminium en wat valt daar aan te puntlassen?
Aluminium kun je ook lassen. Hij heeft het hele stuk waar de schroefdraad in zat eerst weggeslepen en het missende metaal er weer aan gelast, dat bedoelde ik daar mee te zeggen.
Er zijn verloop tapeinden van m8 naar m6, de meeste mensen verkloten de draad door de uitlaat met boutjes vast te draaien en daar is aluminium te zwak-zacht voor, dus daarom tapeindjes erin.
Aha, nouja goed de schade is nu gedaan, ik had inderdaad boutjes gebruikt want tapeindes trilden steeds los omdat die uitlaat eigenlijk net niet past op mijn brommer. Goed, het was wel allemaal weer erg leerzaam, zullen we maar zeggen achteraf.

Ik heb nog een compleet en werkend blok, dat ga ik er nu maar terug op zetten. Vervolgens huidige blok maar eens reviseren of verkopen ofzo.

Thanks voor al je hulp de afgelopen week wel!

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 09 mar 2019 10:30

Een uitlaat mag nooit onder spanning zitten, dus uitlaat als eerste vast zetten aan de cilinder (uitlaat aan de achterkant bv even aan een spin hangen op hoogte) daarna aan het frame zonder dat er spanning op de uitlaat komt, desnoods beugel of gaatje aanpassen.

Anti
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Anti » 09 mar 2019 10:44

Voordat ik oude blok terug ga monteren alvast even deze cylinder van dit blok afgehaald. Ik heb nu ook foto's gemaakt, daar zie je ook hoe verneukt die cylinder eigenlijk is. Wat me wel meteen opviel is dat er nergens vloeibare pakking in de groeven is komen te zitten. Heb ik hem dan toch té dun gesmeerd of de schroeven gewoon te vast aangedraaid?

Ik heb het volgende gedaan. Beide oppervlakken geschuurd met redelijk grof schuurpapier, vervolgens ontvet met isopropanol alcohol (remreiniger was op). Rode vloeibare pakking erop gesmeerd en met een stanley mesje dun uitgesmeerd tot een laagje van +- 0.5 mm dik. na 10 minuten had ik voetpakking en spruitstuk + membraan ingesmeerd op deze manier (één oppervlak), toen nog 20 minuten gewacht en de delen op elkaar geschroef, met netjes kruislings om de beurt vast draaien in 4 a 5 etappes. toch lijkt er maar amper iets in de groeven te zijn gekomen of überhaupt maar blijven zitten tussen de motordelen. Zelfde geld voor spruitstuk. Dikker smeren en langer laten drogen voor bevestigen dan maar?

overigens als ik een stuk glas op de twee carterhelften leg heb ik een heel kleine beetje speling.. zal wel vlakgeschuurd moeten worden dan neem ik aan.

Hoe je het op de foto's ziet is min of meer hoe die eruit kwam, behalve dat een paar draadjes los zijn komen te liggen door het lostrekken.
Bijlagen
20190309_031233.jpg
20190309_031216.jpg
20190309_031204.jpg
20190309_031156.jpg
20190309_031150.jpg
20190309_031139.jpg

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
26 berichten
  • Vorige