Pagina 2 van 2
Geplaatst: 21 aug 2006 19:48
door Tossie
Maar vergeet niet dat DR een aluminium cilinder is en een Due+ gietijzer, deze zul je dus ook eerst goed moeten inrijden, een DR daarentegen niet. Warmdraaien is genoeg.
Geplaatst: 21 aug 2006 20:33
door Multifix
DR is ook gietijzer.
Geplaatst: 21 aug 2006 21:48
door Robin
nieuw is een LC DR70 105 euro, dus die 20 euro extra kan dan ook wel. want ze zeggen dat ie 30% meer koppel heeft, en ong. 1000 toeren meer maakt dan standaard, de prestaties staan gelijk aan een polini corsa of een malossi sport, terwijl de betrouwbaarheid blijft.
Ze hebben ook een filmpje van een runner met die cilinder, 19mm, gianelli shot. en die heeft 11pk en 13.500 rpm
Dus volgens mij scheelt het dan best veel

13500 rpm haal je niet eens met een DR 70 tuned.
Hoogstens 10500 tot 11000 rpm
Standaard DR70 maakt 9500 tot 10000rpm max
Cilinders die 13500 draaien zijn MHR/ EVO/ Manston cilinders.
Pro race haalt zelfs nog de 14000rpm
Geplaatst: 22 aug 2006 00:45
door Multifix
ik bedoel 11.500, 13.500 is wel erg veel

Geplaatst: 26 aug 2006 15:38
door Multifix
ik heb de DR besteld, hij is gelijk RPM getuned door revolution.
Als het goed is heb ik hem voor het einde van de week.
Nu ga ik alleen nog kijken welk uitlaatje erbij komt.
Het liefst een Sito plus(i.v.m. politie), maar ik weet niet hoe dit rijdt.
een Yasuni R of een c16
Is er iemand die me raad kan geven over het afstellen i.c.m. inrijden.
Omdat je natuurlijk niet goed kan testen met afstellen omdat ie eerst ingereden moet worden :S
Geplaatst: 26 aug 2006 17:49
door Multifix
de uitlaat wordt een Stage 6 street

Geplaatst: 26 aug 2006 18:05
door poekelen
afstellen kan toch wel en tegelijk inrijden
alleen je moet afwissellend rijden
Geplaatst: 26 aug 2006 19:19
door Multifix
maar je mag toch maar 30-50 rijden, en niet teveel toeren maken?....
en om je bougie te bekijken moet je toch op topsnelheid hebben gereden?
of is dat niet zo?
Heeft de afstelling van de vario trouwens nog invloed op het inrijden?
Geplaatst: 26 aug 2006 19:35
door poekelen
nee.
lees dit maar:
viewtopic.php?t=1865
Geplaatst: 26 aug 2006 21:43
door Multifix
dus ik moet gewoon rustig gas geven, niet te lang rijden, en niet te lang te hard rijden
Maar ik dacht dat een nieuwe cilinder 300km inrijden was in plaats van 500 :O
en heeft het nog invloed dat hij getuned is, en dus alle braampjes eraf zijn, of moet ik nog steeds die 300/500km volhouden?
Maar als ik rustig moet rijden, kan ik toch neit goed merken of mijn vario een dipje of iets heeft?
Geplaatst: 26 aug 2006 21:47
door jroen_tomos
offtopic* is die quad een bromquad? wel vet (H)
Geplaatst: 26 aug 2006 21:59
door Multifix
offtopic* is die quad een bromquad? wel vet (H)
nee het is een 100cc dus een autoquad. is wel geinig ja, maar gaat snel vervelen

Geplaatst: 26 aug 2006 22:22
door jroen_tomos
offtopic* is die quad een bromquad? wel vet (H)
nee het is een 100cc dus een autoquad. is wel geinig ja, maar gaat snel vervelen

aha ok. heb nog zitten denken om een bromquad aan te schaffen maar was te duur.. en denk toch dat een tosje leuker is..

Geplaatst: 01 sep 2006 16:23
door Multifix
gisteravond ben ik de hele avond bezig geweest om me cilinder erop te zetten, en het is gelukt. hij rijdt nu echt hard

Terwijl die totaal nog neit is afgesteld (wat ook wel te merken is)
Dinsdag krijg ik een sito plus en hopelijk ook een luchtfilter van een aerox. Waardoor ik niet meer dat enorme luchtfilter op me carter heb

Geplaatst: 01 sep 2006 20:36
door Volty
dus ik moet gewoon rustig gas geven, niet te lang rijden, en niet te lang te hard rijden
Maar ik dacht dat een nieuwe cilinder 300km inrijden was in plaats van 500 :O
en heeft het nog invloed dat hij getuned is, en dus alle braampjes eraf zijn, of moet ik nog steeds die 300/500km volhouden?
Maar als ik rustig moet rijden, kan ik toch neit goed merken of mijn vario een dipje of iets heeft?
als hij geen braampjes heeft, en de poorten niet scherp zijn (kan je eventueel ook afwerken met een dremeltje, dat heet bevels aanbrengen), kun je m rustig 100 km inrijden, da's lang zat

Geplaatst: 02 sep 2006 01:05
door Multifix
bij de beschrijving stodn 50min. inrijden, en dan gewoon de eerste 300 km niet te lang op top rijden enz. dus dat heb ik gedaan. en hij rijdt goed

Geplaatst: 23 okt 2006 21:23
door nearox
voor een scooter hebje niet veel nodug om hard te rijden hoor dr70cc ik gewoon laag toerige 70 zal wel lekker lopen op sito plusje hoor als je andere krukas neemt gewoon rito of power one goedkoop maar tog goed