Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11 okt 2006 22:29
door Joop56
En alles bij elkaar helpt een groot beetje.
Het is gewoon optellen

Geplaatst: 13 okt 2006 08:32
door nearox
op snellere setup werkt het dus duidelijk wel heb ik gemerkt en toen ik de krukas er weer uitgehaalt heb zat al het kurk ook nog gewoon op zn plek maar naar mijn idee heb je er op orginele setup ook wel wat aan want je verhoogd gewoon je carterdruk of dat hij nou uitgevreesd is of niet :roll:

Geplaatst: 13 okt 2006 13:12
door Vuile Beunkoe
allemaal geblaat.

wie zegt dat hoge carterdruk goed is?

Geplaatst: 14 okt 2006 11:28
door ex-gast
IK

ok je keringen zullen het wat minder vinden maar wie geeft daar om 70cc heeft ook geen goed effect op je keringen en toch rijd iedereen er mee

Geplaatst: 14 okt 2006 19:45
door Vuile Beunkoe
IK

ok je keringen zullen het wat minder vinden maar wie geeft daar om 70cc heeft ook geen goed effect op je keringen en toch rijd iedereen er mee
maar wat is jouw onderbouwing?

Geplaatst: 16 okt 2006 23:45
door ex-gast
op een bepaald moment zit er een hoeveelheid mengsel in het carter en onder de zuiger

daarna word dat door een kleiner wordend volume onder de zuiger en een groter wordend volume boven de zuiger via de spoelers naar boven de zuiger gebracht

heel mooi dus maar nu warom een hogere carterdruk beter is :

op het moment dat het mengsel van "onder de zuiger" naar "boven de zuiger " wil , krijgt het weerstand het moet immers via relatief kleine spoelers in een korte tijd naar boven de zuiger

omdat het mengsel een gas is word het een klein beetje inelkaar gedrukt (door het kleiner wordende volume) als je de carterdruk nu verhoogt word met een grotere druk het mengsel de spoelers in gestuurd
en blijft er minder mengsel "rondzweven" in het carter al met al komt het er op neer dat er iets meer mengsel boven de zuiger komt en dat er bij de volgende slag iets meer mengsel aangezogen word

dit alles is voral te merken als meer koppel


*(dit is een lastig stuk stof om uit te leggen dus foutjes voorbehouden)

Geplaatst: 17 okt 2006 00:02
door Vuile Beunkoe
tsja je zit met een optimaal punt, want te hoog en alles beland in je uitlaat, te laag en het loopt niet lekker.

Maar om nou te zeggen hoge druk is goed, nee daar ben ik niet van. Enige manier is testen per setup wat beste presteert.

Geplaatst: 17 okt 2006 00:10
door ex-gast
en dat het in je uitlaat komt is niet erg , immers als je een goede uitlaat hebt dan drukt hij netjes het "verloren"megsel terug in de cilinder
wat nog meer vermogen geeft

maar uiteraad is er altijd een optimaal punt
dat is een punt waarbij alles soepel rondstroomd

*dat de snelheid van de uitlaat gassen een extra onderdruk in de cilinder veroorzaken

*dat de tegendruk van de uitlaat het mengsel terug drukt in de cilinder op een liefst zo hoog mogelijk toerental

*dat de vonk exact op het ideale moment komt

enz

Geplaatst: 17 okt 2006 18:40
door chief
god zal me breken :lol: ze bestaan echt, mensen met kennis :wink:

Geplaatst: 17 okt 2006 22:54
door Boekbak
nee, zij doen gewoon alsof ze slim zijn :wink: eigenlijk weten ze het zelf ook niet :P

Geplaatst: 17 okt 2006 22:57
door ex-gast
nee, zij doen gewoon alsof ze slim zijn :wink: eigenlijk weten ze het zelf ook niet :P

je gaat me niet vertellen dat je geen drugs hebt gebruikt toen je dat schreef ..... :wink:

Geplaatst: 17 okt 2006 22:58
door Vuile Beunkoe
nee, zij doen gewoon alsof ze slim zijn :wink: eigenlijk weten ze het zelf ook niet :P
gast, alleen zinvolle posts en niet dit soort minachtend geblaat graag

Geplaatst: 23 okt 2006 12:47
door chief
nee, zij doen gewoon alsof ze slim zijn :wink: eigenlijk weten ze het zelf ook niet :P

je gaat me niet vertellen dat je geen drugs hebt gebruikt toen je dat schreef ..... :wink:
TTS is ook drugs :twisted: