Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24 jan 2006 21:38
door PraatPaal
hey jongens ik heb een vraag...ik heb een getunde brommer cilinder gekocht...zou die goed werken met een snor zuiger(ikdacht bij aankoop dat er geen verschil was in zuigers en dat blijkt dus wel te zijn)

zal uiteraard wel lopen, maar met een aagpaste of snel model zuiger zou beter gaan, heb je meer brandstof toevoer

Geplaatst: 24 jan 2006 22:37
door larz
Ik doe dan gewoon die getunde cilinder met die *standaard snor zuiger en een 15/15 carburateur en kijk wel hoe die loopt...als die niet goed naar mijn zin loopt koop ik gewoon een betere zuiger...

Geplaatst: 25 jan 2006 10:09
door tomossie
hier hb ik een plaatje gevonde op internet met de maten er bij
staat ook bij Exploded views. ik snap alleen de maten niet
Afbeelding

Geplaatst: 25 jan 2006 10:17
door ex-gast
milimeters hea :idea:

Geplaatst: 25 jan 2006 16:19
door larz
wat voor spruitstuk raden jullie mij aan met een getunde brommer cilinde rmet snor zuiger en een 15/15 carb?

Geplaatst: 25 jan 2006 16:55
door PraatPaal
15mm schuin spruitstukje waar dit topic over gaat moet je dan hebbe.

Geplaatst: 25 jan 2006 17:43
door jroen_tomos
Ik heb eindelijk een foto gevonden van een tomos zuiger MET sleuven.

Afbeelding

Zo moet ie dus ongeveer worden.

Bedankt voor jullie reacties!

Ff vraagje.. ik heb nog zo;n cilinder nodig(A) A3.. maar hoe kom je aan die fotow? online shop??

gr.

Geplaatst: 25 jan 2006 18:04
door ex-gast
geen sales, stuur nou is PB !

edit: PraatPaal

Geplaatst: 25 jan 2006 19:51
door Vries tuning
waarom reply je meer dan half jaar later?? :lol:
Maar dat zal vast wel werken

Geplaatst: 25 jan 2006 19:58
door larz
ooh had ik niet eens aan gedacht omte kijken wanneer er gepost was...ik had eerst geen idee dat er verschil was tussen snor en brom zuigers dus daarom reageerde ik want ik wist niet of het dan wel zou werken

Geplaatst: 25 jan 2006 20:00
door jroen_tomos
waarom reply je meer dan half jaar later?? :lol:
Maar dat zal vast wel werken
Nie nr gekeke :P Kd8 ik moe zo;n cilinder hebbe dus kreageerde :lol:

Geplaatst: 31 jan 2006 23:58
door Robin
Ik heb zelf me eigen cilinder ook opgevoerd. Er zit nou ook zo`n zuiger op met sleuven. Die sleuven zorgen ervoor dat de inlaat altijd open blijft staan, dus of je zuiger nou omhoog staat om omlaag, staan dus altijd op.
Heb er zelf een hoge drukkop erop gezet. En de inlaat helemaal aangepast. Verschil is echt duidelijk te merken. *motor is veel veller.
Alleen het ergste is dat ik er geen grotere carburateur erop ga zetten. Het is eigenlijk wel aan te raden als je veel meer vermogen wilt hebben.
En die 5 mm aan de onderkant kan je laten zitten want dat helpt niet veel, alleen als je een dichte zuiger hebt. Ook is de cilinder een beetje opgehoogd, omdat ik geen andere pakking had moest ik ze zelf maken. Maar omdat ze te dun waren had ik ze opelkaar gelegd. En nou staan ook de spoelpoorten helemaal open.

Geplaatst: 01 feb 2006 10:30
door PraatPaal
BS,
je inlaat moet niet altijd open staan. Hier enkel langer duren voor meer drukvulling maar niet teveel, dan bouw je druk op op je membraan als je inlaat altijd open staat.
het afvlakken van de zuiger helpt dus echt wel, als je kijkt naar prestatie gerichte zuiger hebben zij juist hele delen uit de randen van de zuiger om gewicht te besparen. Wat ze verder doen is met hardsoldeer tin de onderkant van het verbrandingsvlak van de zuiger opvullen om op die manier (icm een volle kruk) meer carter druk op te bouwen.
Hou je hier bij een altijd openstaande zuiger krijg je druk op het membraan en das niet de bedoeling.

Wat je moet doen is dat je inlaat gesloten is vlak voor BDP van je zuiger.