Pagina 2 van 12
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 13 mar 2008 22:03
door Kevin...
zou kunnen
het is wel een bestaand concept dat aangepast is,maar daarmee komt wel dat het huis ook volledig aangepast moet worden...
komende week meer terrorpic's
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 13 mar 2008 22:04
door poekelen
de hebo koppeling van vuile beunkoe?
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 13 mar 2008 22:04
door PimW
Scooter koppeling pasgemaakt?
edit: poekel nu ben je me weer voor...
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 13 mar 2008 22:07
door Kevin...
nope
ik vertel het niet.
ga eerst testen met een orginele tomoskoppeling,om te kijken hoe die oppakt,powerband en dergelijke.
daarnaa gaat het tomoshuis op de draaibank,dan word er een tweede deel aangelast(volledig uitgebalanceerd) en dan gaan we de nieuwe koppeling testen op de bank,ook ga ik een NSR cilinder blok opbouwen met 2 droge koppelingen van een minibike,maar dat is meer voor de fun
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 14 mar 2008 09:27
door Ingmar.
heb je aleen 1e of ook 2e versnelling?
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 15 mar 2008 20:45
door Paul123
Je spruitstuk is erg lang voor die carb. Als je wil sprinten zal je toch iets slimmers moeten verzinnen, overkill in het begin zal wel een probleem worden.
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 16 mar 2008 11:38
door Kevin...
overkill door de lengte van het spruitstuk? yeah right
lengte verschil is op een tweetakt alleen te merken op de testbank...
bij viertakt is het een ander verhaal
maar even voor de duidelijkheid dit spruitstuk is helemaal niet zo lang als het lijkt!
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 16 mar 2008 13:00
door Waldo
Ik weet niet of je door zo'n lang spruitstuk overkill hebt, maar je gasreactie is ver te zoeken, beter maak je ff een kleinere passend.
Heb jij al een hpi dan?

Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 16 mar 2008 13:08
door TomosTuningWassenaar
idd, waars jouw hpi? als je zo op jubega komt gaat iedereen in zijn broek poepen

Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 16 mar 2008 13:17
door Paul123
idd, waars jouw hpi? als je zo op jubega komt gaat iedereen in zijn broek poepen

Alleen met die Cilinder komt hij al wel redelijk mee op jubbega, met een goede opmaat en iskra ontsteking red je de top 15 dan wel niet. Maar de meeste MK's en Gila's rijdt je eruit.
Hpi zal wel nodig zijn om onder de 9 seconden te duiken lijkt mij.
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 16 mar 2008 13:57
door TomosTuningWassenaar
idd, waars jouw hpi? als je zo op jubega komt gaat iedereen in zijn broek poepen

Alleen met die Cilinder komt hij al wel redelijk mee op jubbega, met een goede opmaat en iskra ontsteking red je de top 15 dan wel niet. Maar de meeste MK's en Gila's rijdt je eruit.
Hpi zal wel nodig zijn om onder de 9 seconden te duiken lijkt mij.
dat weet ik wel maar ik was hem gewoon ff beetje aan het irriteren omdat hij dat ook deed bij mk racing

Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 17 mar 2008 15:30
door Kevin...
hpi is besteld mensen

gasreactie maak ik me geen zorgen over... komt waarschijnlijk toch een conti CRX inlaat op van minarelli AM6
opmaat is al berekend,cilinder wordt goed getunend en ik ga ook een Yasuni C16 testen.
hiermee kom ik vrij goed mee,daar maak ik me geen zorgen over...
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 22 mar 2008 13:16
door rick_sprint
heb je aleen 1e of ook 2e versnelling?
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 22 mar 2008 18:46
door koena3
ik zou het spruikstuk veel korter maken
dan krijgt hij sneller benzine
hoe korter heo beter
heb zelf ook sprinter(buitenkant normaal maar als je start kijkt iedereen;))
setupje
PIAGGIO LCBLOK
due plus,,snelste gietijzer dieer is gemaakt ..oftewel ,,blauw top,,
24mm keihin vlakschuif
NANO uitlaat
polini race vario
delta clutch koppeling
carters getuned
maar hoe ben je erachtergekomen of dat die cilinder past
want de slag meot het zelfde zijn en de tapeinden
en ga je ook je carters tunen,dremelen en dan laten stralen
want die speolpoorten zijn veel anders dan van een tomos
mooi projectje,,, ook goed,snel spul
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 23 mar 2008 15:48
door Ingmar.
slag is niet het zelfde van de cilinders anders zou hij geen ophoog plaatje gemaakt hebben en deze cilinder worden wel meer gebruikt voor automaaten blokjes er zijn 3 of 4 mensen die het op een puch blok hebben gemaakt en het lijkt me logies dat je je casters gaat aan passen voor je cilinder als je gaat sprinten want anders hebt het allemaal geen nut
en dat dat spruitstuk iets te lang is (maby) maat niks uit alleen je gasreactie is iets minder maar op een recht stuk(150m)ga je tog niet met je gas lopen spelen dus daar zal je niet zoveel last van hebben
en trouwens als je goed gekenen had in de topic had je dit wel gelezen
passende cilinder op de carters(carters zijn al gekotterd en bewerkt,vulplaat ook)
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 23 mar 2008 16:14
door PimW
maar de gasreactie is bij de start toch wel belangrijk

Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 23 mar 2008 16:18
door Ingmar.
in precipe niet want voor dat je weg rijd geef je tog al gas

je staat tog met toeren te wachten tot het groene licht maar goed korter is beter

Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 23 mar 2008 19:57
door 910-sprinter
een kort spruitstuk is niet altijd vordelig, als je spruitje iets langer is wordt je vermogen onderin iets beter, en een goede gasreactie bij de start is wel belangrijk, hoe sneller die op toeren is hoe beter. Leuk project zo, heb nog niet eerder een tomos met af 1 cilinder gezien.
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 26 mei 2008 16:55
door Ingmar.
is dit een dood project ofzo???? wel zonde
zou wel weer is een update willen zien
en die koppeling die jij gaat gebruiken is dat niet toevalllig een adige voor een puch?lijkt er wel op
Re: [RSVC #02] Tomos LC Sprinter.
Geplaatst: 27 mei 2008 19:18
door Kevin...
project is niet dood
ik heb de laatste maanden veel voor school en stage moeten doen
binnenkort een grote updeet,koppling die ik op de foto toonde is iid een adige,maar die gaat het niet worden.
ik heb een frame gekocht(buizenframe) en een pvl onsteking,omdat hpi de laatste tijd veel problemen heeft.
ook heb ik contact gehad met de tuner voor een opmaat kop,binnenkort de eerste 3 uitlaten maken en het blok in elkaar knallen.
dan komen de foto's