Een spaakvelg is van gewoon staal. Niks bijzonders, ze zijn evengoed een halve kilo lichter. Als ze klaar zijn zal ik ze wel even precies wegen.
Ik zie net dit:
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT AUTOMATEN KLASSE
1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 80 cc.
2. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.
3. De krukasslag dient standaard te zijn.
3. Elke vorm van automatische aandrijving, behalve variomatic, is toegestaan. De werking en bediening dient echter standaard te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.
4. De gehele voor - en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 10 inch te zijn.
5. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen,
mits de balhoofdhoek nagenoeg gelijk blijft en alles deugdelijk is geconstrueerd. De voorvork dient wel verend te blijven.
6. De achterbrug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag worden gewijzigd. De achterbrug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.
7. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.
Ik heb dus niet helemaal goed gelezen