Pagina 110 van 183

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 20 feb 2010 16:49
door BigBaconn
De vier metalen spijlen waar je je cilinder en cilinderkop overheen schuift daar heb ik een probleem mee: één van die vier spijlen steekt een stuk uit, en ik wil dat deze uitstekende spijl op zelfde lengte als de anderen komt. Dus hoe krijg ik deze gelijk met de anderen?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 20 feb 2010 17:08
door shadowranger
Tapeinden bedoel je? Die kun je op maat maken door een stukje af te zagen met een ijzerzaag. Wel even in een bankschroef doen want anders valt er vijlzel in je cilinder/ carter.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 20 feb 2010 19:34
door BigBaconn
Tapeinden bedoel ik ja, ze zijn even lang, alleen is er 1 los gedraaid ofzo, waardoor hij wat verder uitsteekt dan de rest. Hoe kan ik deze weer terug draaien (of iets dergelijks). Afzagen is direct weer zo groots.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 20 feb 2010 21:38
door Tomoshoofd
haal je cilinder+ kop eraf
pak een waterpomptang met evt. een doek eromheen en grijp de tapeind vast en vastdraaien maar.
pak hem alleen niet bij het schroefdraad vast.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 21 feb 2010 13:13
door shadowranger
Tapeinden bedoel ik ja, ze zijn even lang, alleen is er 1 los gedraaid ofzo, waardoor hij wat verder uitsteekt dan de rest. Hoe kan ik deze weer terug draaien (of iets dergelijks). Afzagen is direct weer zo groots.
Ok, ik heb je verkeert begrepen. Ik dacht dat je vroeg hoe 1 tapeind korter gemaakt kon worden. Je moet je vragen beter formuleren dan:
De vier metalen spijlen waar je je cilinder en cilinderkop overheen schuift daar heb ik een probleem mee: één van die vier spijlen steekt een stuk uit, en ik wil dat deze uitstekende spijl op zelfde lengte als de anderen komt. Dus hoe krijg ik deze gelijk met de anderen?
Je praat hier niet over dat 1 tapeind uitgedraait is. Alleen dat de lengte verschilt.... :roll:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 21 feb 2010 15:54
door Sugi
Ik zag hier op het forum iemand een DMP HD-kop hebben, dat ding leek net een Tomos kop waardoor het (mijns inziens) beter oogt dan een Puch HD-kop, weet iemand waar je die DMP HD-kop kan kopen?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 21 feb 2010 19:32
door Le0nard
Bij een willekeurige fietsen maker.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 21 feb 2010 19:43
door Sugi
Ik zocht eigenlijk een webwinkel omdat mijn bromboer het niet had.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 21 feb 2010 19:44
door Angelo
Ik zag hier op het forum iemand een DMP HD-kop hebben, dat ding leek net een Tomos kop waardoor het (mijns inziens) beter oogt dan een Puch HD-kop, weet iemand waar je die DMP HD-kop kan kopen?
http://www.rijwielparts.nl/cubecart/ind ... ductId=269

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 feb 2010 13:40
door ar0ns
Dat is een 44mm kop?
Ik weet niet of hij een 70 cc kop nodig heeft..

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 feb 2010 14:14
door Timo
Dat is inderdaad een standaard 70cc kop.

Misschien kun je de desbetreffende persoon even een pb sturen?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 feb 2010 14:21
door Sugi
Ik zocht inderdaad eigenlijk een 38mm kop maar ik begin me nu af te vragen wat de voordelen zijn (als ze er al zijn) tov een afgevlakte bromkop.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 feb 2010 15:00
door ar0ns
Een afgevlakte bromkop is in principe gewoon hetzelfde als een hd kop. Ze hebben allebei een kleinere verbrandingsruimte. Je zou zelf een bromkop kunnen afvlakken. Kan je dat niet, of heb je daar geen zin in. Dan koop je inderdaad gewoon een hd kop.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 feb 2010 15:11
door Sugi
Ik heb mn kop al afgevlakt maar omdat ik me meen te herinneren dat een hd-kop een net andere vorm verbrandingskamer had vroeg ik me af of het het waard is.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 22 feb 2010 22:42
door bassie511
ik had een vraagje,
ik moet m'n achtertandwiel en ketting vervangen.
Is dit zelf te doen? En zo ja hoe?

Is het dan ook handig om ook m'n voortantwiel te vervangen?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 23 feb 2010 08:50
door shadowranger
Tandwielen en ketting vervang je altijd samen, zowel voor als achter. Het is prima zelf te doen. Je moet wel wat borgplaatjes plat slaan om bouten of een moer los te draaien. Deze ook weer vastzetten als je alles weer gemonteerd hebt.

Enige vervelende is dat je voor je achtertandwiel het wiel uit de achterbrug moet halen (ivm losse moeren). En de ketting op maat maken.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 23 feb 2010 18:58
door Sveniej01
Zit er een membraan tussen het spruitstuk en de cilinder??
i.v.m. spruitstuk ontgrenzen.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 24 feb 2010 09:57
door shadowranger
Ja, bij de vierkante cilinders wel. Bij de ei-variant niet en de laatste modellen met A55 motor ook niet (meer).

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 26 feb 2010 12:33
door michabooij
beste mensen,
k haalde net mijn kabelgoot los,
en wat gebeurt er!
mijn schroefje daarvan viel tussen mijn cilinder Finnen en ik krijg 'm er op geen mogelijkheid uit~!

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 26 feb 2010 18:01
door Sugi
beste mensen,
k haalde net mijn kabelgoot los,
en wat gebeurt er!
mijn schroefje daarvan viel tussen mijn cilinder Finnen en ik krijg 'm er op geen mogelijkheid uit~!
Dus je vraag is... ?

probeer em er via dezelfde weg uit te halen als die er in gegaan is. Dan lukt het hoogst waarschijnlijk wel.