Pagina 12 van 18

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 25 jul 2010 08:46
door Koeieneus
Je hebt die valbeugel al is eerder gebruikt zo te zien.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 25 jul 2010 11:04
door PimW
Tried and tested.

:mrgreen:

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 25 jul 2010 17:19
door Natalie
Hij blijft lelijk Pim :P

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 25 jul 2010 17:23
door stanneman
PIM !! je mot je motor wassen :D

Afbeelding

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 25 jul 2010 17:31
door Natalie
Maak de kleuren zo Pimmetje :P
Afbeelding

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 27 jul 2010 17:38
door PimW
Vanmorgen een remleiding laten maken (staalomvlochten en langer) en mijn bussen opgehaald.
Resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Van de week hopelijk ook de achterkant.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 27 jul 2010 19:25
door Renault
Waarom maak je er niet een bierfiets van?

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 27 jul 2010 19:37
door PimW
Hoepel op knurft.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 30 jul 2010 12:25
door stanneman
weer een stapje dichter bij het eind!

eigenlijk zie ik niet wat je hebt gedaan :')

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 30 jul 2010 17:23
door PimW
Maakt niet uit het is je vergeven.

Hij staat voor bijna 5cm hoger.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 30 jul 2010 18:25
door stanneman
Maakt niet uit het is je vergeven.

Hij staat voor bijna 5cm hoger.
dankje :mrgreen:

Owja nu zie ik het! is wel een stukkie mooier :)

van wie is die scooter dan? Niet van pim toch :cry:

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 31 jul 2010 17:12
door PimW
Vandaag een deel van mijn prolink weggebracht om aan te laten passen zodat ook de achterkant omhoog komt.
Voor degene die het woord prolink niet kent:
Pro Link is de benaming voor een achterveersysteem van de motorfietsen van het merk Honda.

Pro Link: PROgressive LINK Mono Suspension System. Monoveersysteem, dat werkt met tuimelaars, de zogenaamde links (Engels voor "verbinding"), waardoor de progressiviteit van het systeem met maximaal 125 % toeneemt. Extra voordeel: ook de demping werkt progressief. De progressie kan in sommige gevallen worden bijgesteld door langere of kortere links te gebruiken. Ook kan een machine met kortere links verlaagd worden. In latere jaren werd Pro Link voortdurend verbeterd en werd ook de naam aangepast.
In ieder geval: Als ik eea inkort of verleng kan ik de hoogte van de motor aanpassen. Doet niets met de veerweg of de eigenschappen van de prolink, maar verbeterd wel de grondspeling.
Afbeelding

Op bovenstaande afbeelding zie je een vakje met nummer 19 met daarin een U vormig ding. Als ik die inkort word de motor hoger. Die heb ik dus weggebracht en die is als het goed is dinsdagmiddag klaar. :)

De voorkant was al verhoogd. Ook daarbij nog een kleine uitleg:
Afbeelding

Bovenop mijn vorkpoten zitten aluminium doppen. Draai je die er af dan kun je de olie en veren eruit halen etc. Nummer 19 hierboven. Kijk je bij nummer 24 (rechts) dan zie je hem bovenop zitten.
Nu kun je deze namaken maar dan langer. Op die manier steek je de voorvork verder door de kroonplaten en word je motor hoger. Weer geen verandering in veereigenschappen maar wel meer grondspeling.
Ik had bussen gekocht voor een Africa Twin en aan laten passen voor mijn Transalp (kleinere diameters) Dat zat goed maar ik kon er geen sleutel op kwijt dus vandaag twee vlakke kanten aan gevreesd.

Afbeelding

Duidelijk toch? :mrgreen:

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 31 jul 2010 17:33
door Timo
Wat een technisch verhaal. Maar het komt er dus op neer dat de achterkant hoger is maar dat je het niet zelf gaat doen. Duidelijk ja :)

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 31 jul 2010 17:36
door PimW
Nup ik ken geen smeedbaar gietstaal lassen.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 03 aug 2010 20:31
door PimW
Vandaag weer een drukke dag.

Eerst een begin gemaakt aan een kuipruit:
Afbeelding

Toen verder met schurenschurenschuren en filler op de kuip:
Afbeelding

Waarna ik de prolink weer kon ophalen:
Afbeelding

Eventjes gepast (ik kan nog met de voeten bij de grond :') ):
Afbeelding

Vergeleken met vroeger:
Afbeelding

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 03 aug 2010 20:38
door Timo
Stuk hoger, maar vooral een stuk mooier :mrgreen:

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 04 aug 2010 08:26
door Koeieneus
Best verschil.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 04 aug 2010 16:33
door Renault
Heb je die glasmatten nou over die kartonnenmal heen gedaan?

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 04 aug 2010 19:23
door PimW
Ja. Met vershoud folie ertussen.

Re: Honda XL600v Transalp '95

Geplaatst: 04 aug 2010 19:28
door stanneman
waar zijn je noppen gebleven ?