Pagina 13 van 68
Geplaatst: 24 aug 2006 23:15
door Joop56
dan moet ik weer mn voortandwiel vervangen omdat ik anders gezeik krijg met de ketting enzo.
En ik weet ook wel hoe die reed zonder verneukte tapeinden volty

En dat is ook bagger optrekken.
Geplaatst: 24 aug 2006 23:21
door Tomos_Power1
Waarom vervang je je achtertandwiel dan niet? Van 28 naar 33 scheelt best welm wat hoor, en het is binnen een half uurtje gedaan...
haal jij ff je vering , rem segment en al die shit aan 2 kanten eraf en erop + ketting spannen in een halfuurtje...
vind ik knap

Geplaatst: 24 aug 2006 23:27
door Joop56
achtertandwiel vervangen doe je in 20 min hoor tomos power 1.
Ik weet niet hoe jij het doet, zoveel werk is het niet, vering los = 2min
as los = 1 min.
Dan als je handig bent kan je met de ene hand achterbrug omhoog houden (ketting ligt er al af dan) en dan zet je daar een stok of iets onder, dan kan je rustig je atw vervangen.
Doe het wel vaker zo.
Geplaatst: 24 aug 2006 23:34
door shadowranger
Je kan ook je tossie op twee oude bakstenen zetten met de standaard. Daardoor gaat de achterzijde omhoog. FF de as losdraaien en deels uit de naaf trekken en je kan het wiel er zou onderuit trekken. Ketting laat je schuin van het tandwiel aflopen en remplaat haal je uit de trommel. Is alles bij elkaar amper 2 minuten werk.
Monteren in omgekeerde volgorde = ongeveer 3 à 4 minuten.
Ik doe dit vaker zo en bevalt prima.

Geplaatst: 25 aug 2006 08:55
door Vuile Beunkoe
juist, zo heb iki het vd week ook nog gedaan. Was nog geen 20 minuten bezig hoor...
Geplaatst: 10 sep 2006 13:41
door J1
Bestaat er ook een Technigas Next R voor tomos? of alleen de normale next

Geplaatst: 10 sep 2006 19:45
door Vuile Beunkoe
alleen next
Geplaatst: 11 sep 2006 16:44
door J1
jammer

die next R ziet er wel zwaar vet uit
maar passen deze dan niet gewoon op een a3?
http://www.tecnigas.com/cerca.php?marca ... ria_tub=Go
deze zijn voor tomos a35b targa
Geplaatst: 11 sep 2006 17:05
door Tomos_Power1
ze zijn natuurlijk altijd passend te maken als je kan lassen

Geplaatst: 11 sep 2006 17:44
door J1

okej, ik zal het eens aan mn oom vragen, die kan dat wel

Geplaatst: 12 sep 2006 12:44
door shadowranger
Ik heb net ff gekeken, maar kan eruit concluderen dat deze uitlaat wel zal gaan passen op een A3. De A35B Targa is eenzelfde model Tomos als jouw A3, alleen met een membraam gestuurde cylinder (vierkante model). Dat Targa is alleen een uitvoering met bijv. richtingaanwijzers, andere wielen, etc. net als bij auto's (GTI,TDI, TDCI, DTI). Als jij een A3 met ei-cylinder hebt lijkt me dit gewoon te passen.
De afbeeldingen die op de site te zien zijn hebben alleen een artistiek karakter (dwz het is maar een voorbeeld van de Next R).
Vraag het anders voor de zekerheid bij een bromboer, meestal weten die wel of dit past of niet. Maar ik neem aan dat het een niet-goed-geld-terug-garantie heeft?
Geplaatst: 12 sep 2006 17:38
door skater_07
Hallo ik heb een klein vraagje,
Ik heb een tomos snor, taxxity, nu heb ik hem helemaal standaard alleen een ATW 22. Hierdoor trekt ie wel langzaam op maar heeft wel een top van 45. Ik wil graag dat ie sneller optrekt. Ik wil ook niet dat de topper lager gaat liggen,
Wat voor een ATW moet ik nemen, ik dacht zelf aan 26 tands maar is zn top dan niet te laag?
HELLUP !!
Geplaatst: 13 sep 2006 11:31
door J1
is er ergens een How To van sproeier veranderen?
of kan iemand het mischien even duidelijk uitleggen?

Geplaatst: 14 sep 2006 18:54
door Boekbak
1.iemand ervaring met een powerbox?
2.Is een Doppler powerbox wat?
3 is het slecht voor mijn carb+cilinder?
trekt er zker wel lekker mee op?
lttrrr
Geplaatst: 14 sep 2006 22:39
door Tomos_Power1
is er ergens een How To van sproeier veranderen?
of kan iemand het mischien even duidelijk uitleggen?

heb het vanmiddag ook gedaan...
het is echt een stukje van een cake ( piece of cake )
je zet je benzine kraantje uit, en je haalt je benzine kraantje eraf.
dan maak je je carb los... je gaskabel kan je gewoon laten zitten
als hij los is haal je je vlotterbakje open, daar zit je sproeier in :
hier een link :
http://www.scooter-freaks.nl/techcenter ... _tomos.php
Geplaatst: 14 sep 2006 23:23
door Boekbak
uuhm luc zo te zien was het geen piece of cake want je benzine kraantje moet er niet af hoor
1.Open je zijkapjes
2.Schroef je carburateur los nadat je je benzinekraantje hebt uitgezet
3.Trek je carburateur los, let hierbij op dat je je benzineSLANGETJE mee trekt

4. Open je vlotterbakje (het zwarte bakje onder je carburateur).
5. Haal je sproeier eruit, en vervang hem door een nieuwe.
Zet nu alles weer in elkaar
Howto stond trouwens op
http://www.tomosforum.nl bij onderhoud dacht ik....
zeker goed gezocht?
en, .....
1.iemand ervaring met een powerbox?
2.Is een Doppler powerbox wat?
3 is het slecht voor mijn carb+cilinder?
trekt er zker wel lekker mee of heb ik met deze setup niet echt de vertraging waarop een powerbox goed werkt?
lttrrr
Geplaatst: 18 sep 2006 23:07
door Guus-iej
gegroet,
ik heb hier een snor a35 quadro staan met
Standaard snor cil
Puch HC kop ( goed )
een Bullet
en een standaard carb voor een tomos.
nu wil ik hem wat sneller laten lopen ( ik d8 ik doe ff origineel

)
kga de carb niet uitboren, ( is nu een 85/10/109 )
ik zat te denken.. ik gooi er gewoon een 12 of 15mm bing van een puchje op.
hoeveel harder, en welke sproeier raden jullie aan?
greetz.
Geplaatst: 18 sep 2006 23:12
door Tossie
Van een carburateur wisselen ga je nou niet direct harder.
Je hebt nu een bullet, je kan beter een betere uitlaat kopen, daar heb je meer aan.
En oja, ik heb de tekstkleur weer even teruggezet naar zwart.
Geplaatst: 19 sep 2006 10:23
door GOOF
ik heb een tomos standaard en heb een 50 snel cil kop liggen als ik die erop doe is dat dan een verschil?
Geplaatst: 23 sep 2006 11:10
door frankey16
hallo even een vraagje tusse door over mijn tandwiel verhouding
voor heb ik standaard en achter nummer 22 is dit gezond? en een hoge top heb ik ook niet