Pagina 14 van 68
Geplaatst: 25 sep 2006 13:12
door rens_k
heej ik heb een tomos quadro, en ik heb een 70 cc airsal erop, 15 15 carb en proma uitlaat, en sproeier 70 erin, maar hij pruttelt als ie net de overschakeling naar zn 2 heeft gedaan trekt ie pruttelend, maar op top helemaal goed niks van gepruttel, weet iemand waar het aan ligt?
Geplaatst: 25 sep 2006 13:13
door rens_k
heej ik heb een tomos quadro, en ik heb een 70 cc airsal erop, 15 15 carb en proma uitlaat, en sproeier 70 erin, maar hij pruttelt als ie net de overschakeling naar zn 2 heeft gedaan trekt ie pruttelend, maar op top helemaal goed niks van gepruttel, weet iemand waar het aan ligt?
Geplaatst: 26 sep 2006 15:30
door GOOF
dus zit er in een 50 snel kop al meer compressie dan in een standaard snorkop?
Geplaatst: 26 sep 2006 16:35
door freaky_Tomos
er bestaat geen 50snel kop
gewoon een bromkop nemen
Geplaatst: 26 sep 2006 18:32
door GOOF
wat voor kop zit er dan op me 50snel?? daar is dat ronde halve bolletje niet echt rond er zit een stukje in?
Geplaatst: 26 sep 2006 20:03
door fido
Waarschijnlijk is er juist een stukje uit, als dat zo is dan is het een snor kop...
Geplaatst: 27 sep 2006 22:01
door freaky_Tomos
kijk aan de rechterkant van je cilkop daar staat op de bovenste koelvin:
d25: snorkop
A5 : bromkop
Geplaatst: 10 okt 2006 20:18
door Speedy_Racer
Hey,
ff een paar vraagjes.
Wat is een betere uitlaat voor een 70cc, de Jager expansie, of de Homoet 4P?
Je koppelings veer inkorten, gaat je topsnelheid hiervan omlaag,of juist niet?
En dan de laatste vraag, weet iemand een website van een bedrijf die brommer blokjes,cilinders e.d tuned?
Geplaatst: 10 okt 2006 23:47
door Joop56
Hey,
ff een paar vraagjes.
Wat is een betere uitlaat voor een 70cc, de Jager expansie, of de Homoet 4P?
Je koppelings veer inkorten, gaat je topsnelheid hiervan omlaag,of juist niet?
En dan de laatste vraag, weet iemand een website van een bedrijf die brommer blokjes,cilinders e.d tuned?
De Jager Expansie, denk ik, beide geschikte kandidaten hoor.
Koppelingsveer inkorten is top hetzelfde.
Geplaatst: 11 okt 2006 09:06
door Tomos_Power1
Hey,
ff een paar vraagjes.
Wat is een betere uitlaat voor een 70cc, de Jager expansie, of de Homoet 4P?
Je koppelings veer inkorten, gaat je topsnelheid hiervan omlaag,of juist niet?
En dan de laatste vraag, weet iemand een website van een bedrijf die brommer blokjes,cilinders e.d tuned?
De Jager Expansie, denk ik, beide geschikte kandidaten hoor.
Koppelingsveer inkorten is top hetzelfde.
homoet 6p?
inkorten trek je alleen beter op/door
http://www.jrsscooters.nl
maar das niet echt in de buurt van alkmaar
vul gewoon in google in, scooter bedrijf alkmaar... beetje nadenken
http://www.scooterhouse.nl/
Geplaatst: 11 okt 2006 19:58
door Speedy_Racer
Tnx voor de antwoorden, dan gaat 't de jager expansie worden!
Ennehh...Scooterhouse ken ik wel, maar die doen niets met motorblokken tunen e.d voor zover ik weet....Ik zal morgen wel ff langs gaan en vragen

Geplaatst: 11 okt 2006 20:04
door Vuile Beunkoe
de jager uitlaat is tijdelijk uit assortiment van speedparts.nl, en gestopt met productie, waar zijn ze nog meer te krijgen ?
Geplaatst: 12 okt 2006 19:06
door _RuBeN_
Ik ga mijn tomos opvoeren dmv een 70 cc airsel. Heeft iemand nog misschien handige tips?
Kan ik blijven rijden met mijn 33 achtertandwiel of krijg ik dan veel overtoeren?
Geplaatst: 12 okt 2006 20:39
door fido
Ik ga mijn tomos opvoeren dmv een 70 cc airsel. Heeft iemand nog misschien handige tips?
Kan ik blijven rijden met mijn 33 achtertandwiel of krijg ik dan veel overtoeren?
Tips? jah koop een iets duurdere cillinder Athena ofzo, dan heb je veel meer waar en plezier voor je geld (scheelt maar twee tientjes ofzo)
En ik zou wel een kleiner ATW monteren, in de buurt van 24 of 26...
Succes
Geplaatst: 12 okt 2006 21:42
door _RuBeN_
Ik ga mijn tomos opvoeren dmv een 70 cc airsel. Heeft iemand nog misschien handige tips?
Kan ik blijven rijden met mijn 33 achtertandwiel of krijg ik dan veel overtoeren?
Tips? jah koop een iets duurdere cillinder Athena ofzo, dan heb je veel meer waar en plezier voor je geld (scheelt maar twee tientjes ofzo)
En ik zou wel een kleiner ATW monteren, in de buurt van 24 of 26...
Succes
Kan er nog iets fout gaan met mijn tomos als ik gewoon met 33 blijf rijden? Misschien dat hij dan te warm wordt ofzo?
Geplaatst: 12 okt 2006 22:09
door Tomos_Power1
Ik ga mijn tomos opvoeren dmv een 70 cc airsel. Heeft iemand nog misschien handige tips?
Kan ik blijven rijden met mijn 33 achtertandwiel of krijg ik dan veel overtoeren?
met een andere uitlaat en std standwiel maak je al bijna overtoeren. als je 65cc airsal koopt zou ik je zo'n setup aanraden, anders heeft 70 niet zoveel nut :
Luchtfilter : Power 1 Powerfilter , Dellorto Gaasfilter
Carburateur : 15/15 Dellorto of 16/16 Dellorto
Spruitstuk : 15mm
Membraan : Polini Race Membraan
Cilinderkop : ori bromkop afgevlakt
Ontsteking : vervroegen, aka bromstand
Tandwiel voor : 26 of 28
Tandwiel achter : 22 of 24
Geplaatst: 13 okt 2006 21:31
door _RuBeN_
Ik ga mijn tomos opvoeren dmv een 70 cc airsel. Heeft iemand nog misschien handige tips?
Kan ik blijven rijden met mijn 33 achtertandwiel of krijg ik dan veel overtoeren?
met een andere uitlaat en std standwiel maak je al bijna overtoeren. als je 65cc airsal koopt zou ik je zo'n setup aanraden, anders heeft 70 niet zoveel nut :
Luchtfilter : Power 1 Powerfilter , Dellorto Gaasfilter
Carburateur : 15/15 Dellorto of 16/16 Dellorto
Spruitstuk : 15mm
Membraan : Polini Race Membraan
Cilinderkop : ori bromkop afgevlakt
Ontsteking : vervroegen, aka bromstand
Tandwiel voor : 26 of 28
Tandwiel achter : 22 of 24
Ja ik heb al het een en ander. 15/15 carbarateur, onbegrenst spruitstuk, gaasfilter, technigas uitlaat., hogedruk kop.
Moet ik als ik het tandwiel ga vervangen er altijd een nieuwe ketting opzetten? Hoe duur zal dit ongeveer zijn?
Geplaatst: 13 okt 2006 22:08
door fido
Jha is beter van wel, anders slijt ie net zo hard weer kapot.
Je hebt verschillende prijscategorieén verschillend van ongeveer 8 tot 40 euro...
Geplaatst: 14 okt 2006 10:21
door Tomos_Power1
Jha is beter van wel, anders slijt ie net zo hard weer kapot.
Je hebt verschillende prijscategorieén verschillend van ongeveer 8 tot 40 euro...
wtf?!
een ketting kan je ook zo inkorten. is veel voordeliger, en een ketting slijt niet zo hard, eerder je tandwielen...
dus laat hem inkorten of doe het zelf als je dat kan

Geplaatst: 14 okt 2006 14:49
door Joop56
oke , ga jij maar met nieuwe tandwielen rijden, en een oude gesleten ketting.
Leuk als je ketting er om de 3 km af vliegt.
Dit is me toch een domme reactie, een ketting gaat zich vormen naar zn tandwielen, dus ja het is wel zo verstandig er een nieuwe ketting op te gooien