Pagina 17 van 68
Geplaatst: 12 nov 2006 22:02
door henk kasten
ik heb twee vraagjes:
- welke koppeling heeft het meeste te lijden wanneer je je tomos opvoert de 1e of de 2e?
- wanneer je een eicilinder bestwel opvoert kun je dan problemen krijgen met oververhitting i.v.m. de kleine koelribben?
Geplaatst: 13 nov 2006 12:18
door Natalie
Als ik op mijn brom een (60) 65cc airsal en een bromuitlaat doe
hoe hard ga ik dan ong ?
Geplaatst: 13 nov 2006 14:33
door Boekbak
denk aan de 70'ig, wordt begrensd door je uitlaat, spruitstuk en evt ook door je carburateur.
Geplaatst: 13 nov 2006 16:06
door Natalie
en met een 50cc snel ?
Geplaatst: 13 nov 2006 16:19
door TQ Rider
ik heb twee vraagjes:
- welke koppeling heeft het meeste te lijden wanneer je je tomos opvoert de 1e of de 2e?
- wanneer je een eicilinder bestwel opvoert kun je dan problemen krijgen met oververhitting i.v.m. de kleine koelribben?
Je eerste heeft het meeste te lijden daar trek je in op met de meeste toeren.
Geplaatst: 13 nov 2006 18:20
door Tossie
en met een 50cc snel ?
Beter hou je gewoon stdn cilinder, deze zijn snel zat en ook nog slijtvast.
Neem die imitatie uitlaat, grotere carb en eventueel ander tandwieltje. Scheelt toch al een hoop
Geplaatst: 13 nov 2006 18:21
door henk kasten
bedankt voor het antwoord
weet iemand ook of een eicilinder oververhittings-gevoelig is wanneer deze opgevoert wordt?
Geplaatst: 13 nov 2006 18:24
door Tossie
sneller ja als een nieuw type, maar het ligt er ook aan hoe je opvoert.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 15 nov 2006 15:59
door onbekend
hey,
ik heb een tomos a3s25 (niet erg bekend) het is een snor en rijd nog 25 km/h ik wil hem graag opvoeren naar de 40 km/h maar wil geen nieuwe uitlaat. Hoeveel km/h scheelt het als ik de tandwiel setup verander. Er zit nu voor 26 en achter 28 op. Kan iemand mij helpen??
Geplaatst: 15 nov 2006 18:10
door Tossie
Tja, de standaard uitlaat is nou eenmaal een dikke begrenzer. Je kan ook denken aan de immitatie uitlaat, deze heeft een rechte bocht en ziet er bijna hetzelfde uit.
Als je dat echt niet wilt kan je tandwieltje 22 nemen, dit is de kleinste die er is.
Geplaatst: 15 nov 2006 18:20
door onbekend
Tja, de standaard uitlaat is nou eenmaal een dikke begrenzer. Je kan ook denken aan de immitatie uitlaat, deze heeft een rechte bocht en ziet er bijna hetzelfde uit.
Als je dat echt niet wilt kan je tandwieltje 22 nemen, dit is de kleinste die er is.
en hoeveel harder gaat die dan ongeveer???
Geplaatst: 15 nov 2006 21:06
door Boekbak
km'tje of 10 harder met dat 22 tandwiel, denk aan de 7km/h harder met die immitatie uitlaat

Geplaatst: 15 nov 2006 21:18
door onbekend
km'tje of 10 harder met dat 22 tandwiel, denk aan de 7km/h harder met die immitatie uitlaat

oke bedankt. Er zit ook nog een begrenzer in mijn input van mijn cilinder. Hoe kan ik die er he makkelijkste uithalen en hoeveel scheelt dat in mijn snelheid??
Geplaatst: 15 nov 2006 21:35
door Boekbak
in je cilinder zelf zit geen begrenser, bedoel je je spruitstuk? of je carburateur? of je snorcilinderkop?
Geplaatst: 15 nov 2006 21:37
door onbekend
in je cilinder zelf zit geen begrenser, bedoel je je spruitstuk? of je carburateur? of je snorcilinderkop?
ja ik ben niet zo techinisch weet niet allenamen maar waar de bezine de cilinder inkomt zit een ijzer buisje in de cilinder. Die kun je eruit halen (heb ik gehoord) hoe weet ik niet en ik weet ook nietm hoeveel snelheid je daarmee wint. hoop dat je me begrijpt
Geplaatst: 15 nov 2006 22:21
door J1
in je cilinder zelf zit geen begrenser, bedoel je je spruitstuk? of je carburateur? of je snorcilinderkop?
ja ik ben niet zo techinisch weet niet allenamen maar waar de bezine de cilinder inkomt zit een ijzer buisje in de cilinder. Die kun je eruit halen (heb ik gehoord) hoe weet ik niet en ik weet ook nietm hoeveel snelheid je daarmee wint. hoop dat je me begrijpt
ja klopt dat is je spruitstuk
http://www.tomosforum.nl/tutorials/opvo ... enzen.html
Geplaatst: 15 nov 2006 22:23
door onbekend
in je cilinder zelf zit geen begrenser, bedoel je je spruitstuk? of je carburateur? of je snorcilinderkop?
ja ik ben niet zo techinisch weet niet allenamen maar waar de bezine de cilinder inkomt zit een ijzer buisje in de cilinder. Die kun je eruit halen (heb ik gehoord) hoe weet ik niet en ik weet ook nietm hoeveel snelheid je daarmee wint. hoop dat je me begrijpt
ja klopt dat is je spruitstuk
http://www.tomosforum.nl/tutorials/opvo ... enzen.html
Als ik die eruit haal hoeveel harder gaat die dan?? ongeveer??
Geplaatst: 17 nov 2006 19:40
door sicktuning
jongens wat gebeurt er als je een homoet op je standaard snor zet:P
Geplaatst: 17 nov 2006 19:42
door TQ Rider
Dan riskeer je harder te, als je dat doet zou ik 1 of 2 of 3 maten grotere sproeier indoen voor de rest kan het waarschijnlijk geen kwaad. Misschien is ie zelf te groot vor je cilinder maar dat durf ik nu nog niet te zeggen
Geplaatst: 17 nov 2006 20:17
door koon127
wat gebeurt er als ik met me 2 linker handen 1 van me 2 schroefjes heb gebroken die onderaan me cilinder zitten, nou ken me uitlaat nog maar aan 1 schroef en dat is naartuurlek nix,, De gebroken schroef steekt er niet meer uit, Zal ik zeker wel een hele nieuwe Cilinder moeten kopen?