Pagina 18 van 68

Geplaatst: 17 nov 2006 20:30
door Vuile Beunkoe
nee joh beetje beunen

uitboren + nieuw draad + helicoil
uitboren + tapeindje erin lassen.

verschillende mogelijkheden, allemaal is het ff wat werk.

Geplaatst: 17 nov 2006 20:38
door koon127
ja en dat ken ik dus allemaal niet, ben niet zo'n technicus,laatk et wel ff bij Fietsemaker doen ofzow,, maarehh dan zal me schroefdraad vban me cilinder ook wel gaar zijn, dus dat is het volgende probleem

Geplaatst: 17 nov 2006 22:15
door MiloBuur
een vriend van me had precies hetzelfde. (was eigenlijk mijn schuld :oops: )
dat hebben we toen geprobeerd uit te boren maar dat was niet recht gegaan dus toen kon er geen tap meer in.
Toen hebben we gewoon een bout genomen die iets kleiner was dan het gat, en die ingesmeerd met superlijm en vervolgens in het gat geslagen.
Wij konden geen fietsenmaker vinden die het kon/wou doen
Je uitlaat zit niet echt heel goed meer vast, maar het werkt wel gewoon.
En het voordeel is dat je niet superprecies hoeft uit te boren. (wat natuurlijk wel altijd beter is)

Geplaatst: 18 nov 2006 15:14
door sicktuning
zo ziet mijn uitlaat er uit, weten jullie waar die kleuren op kunnen duiden?

setup stnd snor, stnd bromuitaat

Geplaatst: 18 nov 2006 15:33
door jroen_tomos
dat ik heb ook bij me uitlaat.. t zal wel normaal zijn door de warmte..

Geplaatst: 18 nov 2006 16:57
door Tuning
zo ziet mijn uitlaat er uit, weten jullie waar die kleuren op kunnen duiden?

setup stnd snor, stnd bromuitaat
k heb dat ook...

Geplaatst: 19 nov 2006 09:12
door shadowranger
wat gebeurt er als ik met me 2 linker handen 1 van me 2 schroefjes heb gebroken die onderaan me cilinder zitten, nou ken me uitlaat nog maar aan 1 schroef en dat is naartuurlek nix,, De gebroken schroef steekt er niet meer uit, Zal ik zeker wel een hele nieuwe Cilinder moeten kopen?
Je kunt heel voorzichtig met een kolomboor (zeker niet met de hand) proberen met een kleine(re) boor, niet groter dan 4.5mm, het gebroken stuk tapeind in te boren en met een linkse tap het restant eruit te draaien. Als dat lukt kun je weer een nieuwe plaatsen. Doe er wel een goede laag kopervet op om te voorkomen dat ie weer vastrot.

Geplaatst: 19 nov 2006 11:01
door onbekend
hey,

Op mijn spruitstuk staat tomos en (dan rondje met een streepje erdoor heen) 12 ? wat betekend dit??

Geplaatst: 19 nov 2006 11:11
door Tuning
hey,

Op mijn spruitstuk staat tomos en (dan rondje met een streepje erdoor heen) 12 ? wat betekend dit??
dat de doorsneede 12 mm is.

Geplaatst: 19 nov 2006 11:27
door onbekend
hey,

Op mijn spruitstuk staat tomos en (dan rondje met een streepje erdoor heen) 12 ? wat betekend dit??
dat de doorsneede 12 mm is.
en zegt dat nog iets meer over mijn carbarateur ofzo??

Geplaatst: 19 nov 2006 11:34
door jroen_tomos
eigenlijk niet, als je info over je carberateur wil weten, moet je je rechterzijkap eraf halen en dan zie je net boven je vlotter bakje bijv. 12/9 14/12 15/15.
(dat is iig bij mij, ik heb spruitstuk naast me frame)

Geplaatst: 19 nov 2006 13:08
door Boekbak
het is 14/9 of 14/12 op standaard tomosjes

Geplaatst: 19 nov 2006 14:16
door shadowranger
Ik meende dat onbekend een A3 S25 heeft. Dat zou het model moeten zijn met 1 versnelling, ei-cylinder en encarwi carburateur. Op alle spruitstukken staat ø 12 mm, alleen bij de nieuwere Dellortho carb's zit er een begrenzingsbusje in. Het spruitstuk van de "oude" encarwi carb is niet te ontgrenzen.

Dus onbekend, je mag het zeggen of ik het bij het juiste eind heb. :wink:

Geplaatst: 19 nov 2006 14:25
door sicktuning
weet iemand waar ik een 14/12 carb nieuw kan kopen? welke site of winkel gewoon

Geplaatst: 19 nov 2006 14:33
door shadowranger
weet iemand waar ik een 14/12 carb nieuw kan kopen? welke site of winkel gewoon
Voor de sites kun je hier op het forum terecht, moet je even zoeken waar. Edit: Hier de link: viewtopic.php?t=54

Winkel lijkt mij het makkelijkst:

In Apeldoorn weet ik wel een paar, maar of ze die op voorraad hebben?
RG Tweewielers, Dennenkamp 5/B (langs de Laan v. Osseveld)
J.W. Kers, Asselsestraat 214
L.C. v. Wachem, Arnhemseweg 88/90

Of Deventer,
WK Scootercenter, Hunneperweg 5

Het makkelijkst is om even te bellen.

Geplaatst: 19 nov 2006 15:12
door onbekend
Ik meende dat onbekend een A3 S25 heeft. Dat zou het model moeten zijn met 1 versnelling, ei-cylinder en encarwi carburateur. Op alle spruitstukken staat ø 12 mm, alleen bij de nieuwere Dellortho carb's zit er een begrenzingsbusje in. Het spruitstuk van de "oude" encarwi carb is niet te ontgrenzen.

Dus onbekend, je mag het zeggen of ik het bij het juiste eind heb. :wink:
haha klopt bijna:P er zit alleen geen begrenzer in mijn spruitstuk maar in mijn cilinder. JA in mijn cilinder. Zit een ijzere buisje in krijg ik met geen mogelijkheid eruit. heb al geboord (boor kapot). Ben al bij brommer winkel geweest kregen hem er ook niet uit:(. dusja"...... nieuwe cilinder nodig. Maar moet dat persee een ei-cilinder zijn??

Geplaatst: 19 nov 2006 15:18
door shadowranger
Ik meende dat onbekend een A3 S25 heeft. Dat zou het model moeten zijn met 1 versnelling, ei-cylinder en encarwi carburateur. Op alle spruitstukken staat ø 12 mm, alleen bij de nieuwere Dellortho carb's zit er een begrenzingsbusje in. Het spruitstuk van de "oude" encarwi carb is niet te ontgrenzen.

Dus onbekend, je mag het zeggen of ik het bij het juiste eind heb. :wink:
haha klopt bijna:P er zit alleen geen begrenzer in mijn spruitstuk maar in mijn cilinder. JA in mijn cilinder. Zit een ijzere buisje in krijg ik met geen mogelijkheid eruit. heb al geboord (boor kapot). Ben al bij brommer winkel geweest kregen hem er ook niet uit:(. dusja"...... nieuwe cilinder nodig. Maar moet dat persee een ei-cilinder zijn??
Ja, alle A3 modellen zijn met een ei-cylinder uitgeleverd. Het overgangsmodel heet A35 en kan nog met een ei-cylinder of met dat nieuwe membraaminlaat zijn, maar iig met de carb midden onder het frame (encarwi/ei of dellortho/membraam).

Bij jouw wilde je de inlaatpoort uitboren? Hoe krijg je het voor elkaar om een boor daarop te mollen?

Het makkelijkst is dan om een andere cylinder (ei of vierkant) met brompet te monteren. Ik zou zelf voor het vierkante model gaan.

Geplaatst: 19 nov 2006 15:35
door Joop56
Ik meende dat onbekend een A3 S25 heeft. Dat zou het model moeten zijn met 1 versnelling, ei-cylinder en encarwi carburateur. Op alle spruitstukken staat ø 12 mm, alleen bij de nieuwere Dellortho carb's zit er een begrenzingsbusje in. Het spruitstuk van de "oude" encarwi carb is niet te ontgrenzen.

Dus onbekend, je mag het zeggen of ik het bij het juiste eind heb. :wink:
Toch maf dat ik een A3-S25 heb met membraam-cilinder.

Geplaatst: 19 nov 2006 15:41
door shadowranger
Toch maf dat ik een A3-S25 heb met membraam-cilinder.
Heb je deze vanaf het begin al gehad, want naar mijn mening zijn de nieuwere S25 Luxe met een 2-traps automaat uitgevoerd en hebben allen een membraamcylinder. Maar dan spreek ik over bouwjaar 1996 en later.

Waar heb je jouw type-aanduiding vandaan?

Geplaatst: 19 nov 2006 16:42
door sicktuning
he shadowranger ik ben bij alle zaken in apeldoorn al geweest maar niemand heeft ze...
k ga wel een keer die in deventer bellen dan tnx