Pagina 19 van 68
Geplaatst: 20 nov 2006 15:50
door sicktuning
ik belde dus wk scooter center, vroeg of ze die 14/12 hadden(hadde ze niet)
zeggen ze dat als ik wil opvoeren de carb niet veel uitmaakt maar vooral de cilinder, die heeft kleinere poorten zij ie. dus een snorcilinder anders dan bromcilinder dit is naar mijn weten niet zo weten jullie het
Geplaatst: 20 nov 2006 16:56
door Madpat
Ja brom en snorcilinder zijn verschillend, de inlaat van de snor cilinder is kleiner, in je spruitstuk en in je cilinder volgens mij ook. ik weet niet of de andere poorten anders zijn.
Geplaatst: 20 nov 2006 17:12
door Tossie
De een zegt dat ze wel verschillend zijn en de ander van niet. Maar een carb zal niet zoveel helpen als een andere cilinder maar een carburateur pas je aan op de cilinder. Doe je dat goed (afstellen) dan heb je er zeker profijt van.
Geplaatst: 20 nov 2006 18:11
door Madpat
volgens mij zijn de poorten wel t zelfde alleen bij je inlaat is ie begrenst dat weet ik wel zeker maar dat is er ook wel uit te krijgen.. grr hebt der laatst nog 1 naar t oud ijzer gegooid had nou mooi ff kunnen eigenlijk
Geplaatst: 20 nov 2006 20:10
door shadowranger
he shadowranger ik ben bij alle zaken in apeldoorn al geweest maar niemand heeft ze...
k ga wel een keer die in deventer bellen dan tnx
Ik ken deze niet, maar zag hem op Marktplaats staan. Misschien dat zij het hebben?
De Zeeuw Scootershop
Molenmakershoek 13 d
Apeldoorn
055-8448856
Geplaatst: 20 nov 2006 20:13
door shadowranger
ik belde dus wk scooter center, vroeg of ze die 14/12 hadden(hadde ze niet)
zeggen ze dat als ik wil opvoeren de carb niet veel uitmaakt maar vooral de cilinder, die heeft kleinere poorten zij ie. dus een snorcilinder anders dan bromcilinder dit is naar mijn weten niet zo weten jullie het
Moet je je zuiger ook vervangen door bromfietstype. Is er één met sleuven ter hoogte van inlaat. 't Is bullshit dat WK je vertelt dat cylinder niet geschikt zou zijn. Ze willen je natuurlijk een andere verkopen. Hebben ze bij mij ook willen proberen, maar ik weet immers meer door dit forum.
Ik heb exact hetzelfde snorfietsblok als dat van jou omgebouwd naar bromfietsconfiguratie, dwz bromkop ipv snor, 15/15 carb( kan ook 14/12 ori), sleufzuiger en ontgrenst spruitstuk, en dit loopt als een tiet!
Laat je niet zo snel het bos in sturen!
Geplaatst: 20 nov 2006 21:54
door sicktuning
jah ok , maar de zeeuw ken ik wel daar koop ik soms spulle
zij hebben trouwens wel het meeste spul van shops in apeldoorn
ok dan koop ik wel die 14/12 in denkt dat t wel helpt tegenover 14/9
Geplaatst: 20 nov 2006 22:57
door Madpat
Ja zuiger vervangen moet je wel doen als je een cilinder met membraan hebt, dan stroom namelijk het mengsel door je zuiger je carter in. en niet meer achter je zuiger langs zoals t gebeurd zonder membraan. het zal vast wel lopen met een snorzuiger maar zeker een stuk beter met een bromzuiger.
Geplaatst: 20 nov 2006 23:04
door RR1991
Wat is een goeie combinatie van tandjes voor en achter, voor een snel resultaar

En, moet je hiervoor je ketting inkorten?
Geplaatst: 21 nov 2006 01:03
door Madpat
elk tandje wat je voortandwiel groter word en/ of kleiner achter helpt mee aan een hogere top snelheid.
Maar het hangt er maar vanaf hoe ver je wilt gaan en hoe veel optrekke je wilt inleveren voor je top.
En of je je ketting moet inkorten (of verlengen) hangt er vanaf. als je maar weinig tanden verschil hebt red je het misschien met je kettingspanners anders zou je toch moeten gaan inkorten (of verlengen), maar als je dan weer voor en achter verandert word t verschil weer minder.
Je moet verlengen als je je voortandwiel groter maakt en verkorten als je achtertandwiel kleiner word. maar das vrij logisch toch?
Geplaatst: 21 nov 2006 01:05
door Joop56
Nou als je nu standaard 26 -31(33) hebt
dan zou ik je 26/28 achter aanraden. Iets hardere top en trekkracht nog steeds prima.
Misschien 1 schakeltje tussen je ketting weg, dat weet ik niet zeker.
Geplaatst: 21 nov 2006 01:07
door Madpat
1tje worden er dan gelijk weer 2 he:P anders klopt t weer niet komen je schakels niet uit. dik en dun:P
Geplaatst: 21 nov 2006 01:33
door Joop56
Ja, maar dat bedoel ik met 1 schakel

Geplaatst: 25 nov 2006 17:17
door onbekend
ik heb nu tandwiel 26/28 maar dat zat er standaard op (Volgens mij) als ik er nu achter 26/26 opleg hoeveel harder gaat die dan ongeveer??
Geplaatst: 27 nov 2006 17:16
door xanderz
jah ok , maar de zeeuw ken ik wel daar koop ik soms spulle
zij hebben trouwens wel het meeste spul van shops in apeldoorn
ok dan koop ik wel die 14/12 in denkt dat t wel helpt tegenover 14/9
mischien kan je die 14/9 doorboren? ik heb met mn 70cc eerst ook een 14/9 er op gehad. toen ik die 15/15 er op zette merkte ik dat ie meer trek kracht krijg.. dusja. probeer gwoon uit te boren.
kan hier iemand effe laten zien hoe een bromkop en een snor kop er uit ziet overigens? kzou echt nie weten wat voor ik heb. en wat word er bedoelt met een eicilinder?
Geplaatst: 27 nov 2006 17:17
door Boekbak
dat staat allemaal op de how-to en FAQ pagina van het TF...
Geplaatst: 27 nov 2006 18:15
door jroen_tomos
met een eicilinder heeft je ciilnder een vorm van een EI en een gewone cilinder is vierkant
Geplaatst: 27 nov 2006 18:41
door koon127
eeej.. ik heb Tomos standaar,, alles standaard

behalve me Tecno uitlaat.. ik rij nu zo rond de 40,45,, dus ik denk dat er een bromcilinder opzit,, tis een vierkant ding, dus niet zo'n ei ding.. vorderest hebk der weinig verstand van.... is dit een bromcilinder?
Geplaatst: 27 nov 2006 19:40
door sicktuning
een brom en snor cilinder zijn niet verschillend (alhoewel hier wel eens over getwijfeld wordt), maar wel de cilinderkop, je moet maar ff kijke op je cilinderkop of er D25 op staat of iets anders, staat er D25 heb je een snorcilinderkop en dan kan je beter Bromcil.kop erop doen want dan trek je veel beter op.
Geplaatst: 28 nov 2006 12:47
door ikkuh
als ik een 15mm carb haal en op een 12mm spruitstuk zet, heb ik dan in feite gewoon een 12mm carb? of werkt dit niet? want ik wil em liever niet in 15mm want dan zuipt men tomos meteen heel veel en aangezien de 15mm goedkoper is dan de 12mm haal ik liever de 15mm
