Pagina 3 van 3

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 22 jan 2009 17:49
door bastiaan2222
ik reed gister eerst starte die niet toen afgestelt werkte ook niet.
toen benzine in het gat van mijn bougie gedaan en toen liep ie.
toen aggestelt liep beter alleen trok ie niet harder maar zachter en top lag zachter.
dus die kop heeft helemaal geen zin.
en die vloeibare pakking helpt tot nu toen wel het erop gedaan en gereden en na een uur zzag het er nog hetezelfde uit. en deed h het nog normaal. dus die pakking kan er wel tegen.
als hij slomer loopt licht dat toch echt aan je ontsteking of je afstellingen, o ja volgende keer een paar pakkingen meer proberen als hij valse lucht pakt

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 22 jan 2009 17:55
door PimW
Ja nou ik durf het haast niet te vragen, maar maak eens een poortmap?

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 26 jan 2009 09:02
door tomos
oke zal proberen een poortmap te maken.
alleen nu doe ik mijn gewone kop er weer op en hij loopt super en trekt veelharder!! en de top is een paar kms omhoog gegan.
nu ga ik mijn ciil er weer af halen en een poortmap maken en ik ga het nog meer uitbreden enzo en de zuiger uitvijlen..
alleen erzotten 2 gaten in kan ik dat hele middenstuk eruit halenm?

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 27 jan 2009 09:54
door tomos
alleen ik kan nu geen fotos sturen want pc is kapot (van poortmap)
dus zit ik op school op de pc (stiekem 8) )

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 28 jan 2009 11:37
door tomos
in mijn zuiger zitten 2 gaten (gleuven)
kan ik die "naad" eruit halen voor meer compressie if verlies ik power?
en in de inlaat van de cilinder daar zit ook zo'n "naad" in kan die er ook uit voor meer power??

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 31 jan 2009 00:21
door C. van Klaveren
Beste jongeman,

Het is verkeerd om die “naad” (brugstukje) tussen die sleuven weg te halen. Het brengt niets.
Bestudeer, als je de cilinder en zuiger er af hebt gehaald, eens dat spul. En zoek dan uit waar die sleuven voor zijn.
Over compressie: Dat komt van comprimeren en dat betekend samendrukken. Dat gebeurd boven de zuiger. (tussen zuiger en kop en nergens anders)
De “naad” (het schotje) van de inlaatpoort moet je ook laten zitten. Dat brengt ook weinig.
Als dat weg gehaald wordt, kan het problemen geven met de zuigerveren.

Wat je wel kan doen, is je zuiger 2 mm korter maken.

Verder zou ik als ik jou was, eerst een maand lang, het hele forum doorlezen en allerlei dingen opschrijven. Daar word je altijd wijzer van.

Tot zover bijgedragen en met vriendelijke groet zeg ik gedag,

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 31 jan 2009 11:16
door TomosTuningWassenaar
Wat je wel kan doen, is je zuiger 2 mm korter maken.
Dus je zuiger van de onderkant 2 mm korter maken? (eigenlijk beetje domme vraag o|O )

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 31 jan 2009 17:25
door PimW
Ja.

Op die manier opent je inlaat 2 mm eerder en heb je dus een langere inlaat duratie.

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 02 feb 2009 12:51
door tomos
heeft het zin of niet??

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 02 feb 2009 13:00
door sjaakvanvoorschoten
inlaat langer open=meer mengsel in je cilinder=meer kracht=sneller (optrekken)= nut hebben :D

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 02 feb 2009 15:33
door tomos
oke bedankt!!
ik zal kijken of het lukt.
owja
c van calveren: ik ben hier al heel lang aan het rond kkijken dus heb nu genoeg verstand om aan de slag te gaan 8)
ik heb ook een manier om mijn spoelpoorten fatsoenlijk te bewerken.

Re: hoe tune ik een 50cc?

Geplaatst: 02 feb 2009 17:32
door Paul123
Ik wil een poortmap zien, ik denk dat die cilinder zelfs beun zijn bitch maakt.