Pagina 27 van 68
Geplaatst: 07 mar 2007 20:39
door ill nino
Ik heb een vraagje: Mijn blok blijkt redelijk verneukt te zijn, dus er zal eigenlijk een nieuwe ondermoeten, of alles repareren. Maar ik wil er graag een nieuw blok onder doen. Een vriend van me heeft een puch die hij kwijt wil, het blok is verder wel oke. Maar kan ik dit blok op mijn tomos zetten?
Geplaatst: 07 mar 2007 22:08
door Volty
nee, is niet plug & play.
Geplaatst: 09 mar 2007 16:15
door thomas
over het opvoeren ik wil hem55/60 laten lopen ik denk dat ik dan een grotere carb nodig heb maar moet ik dan ook spoelpoorten groter maken of uitlaatpoorten uitslijpen ov merk ik al meteen verschil met die grotere carb??
Geplaatst: 09 mar 2007 18:11
door ill nino
nee, is niet plug & play.
Het probleem zijn de ophangingspunten?
Geplaatst: 09 mar 2007 20:24
door Volty
Puchblokken zijn breder, het past niet zonder aan je frame te gaan lopen zagen en lassen.. tenmisnte, als je het goed wil doen

Geplaatst: 09 mar 2007 21:44
door ill nino
hmm, oke. Want een vader van een vriend heeft de nodige ervaring en zei dat het wel kon. Maar ik wou het nog even checken, moet ik maar even bekijken dan. Het frame houdt het wel denk je?
Geplaatst: 10 mar 2007 00:31
door Paul123
ja, een puch frame houdt het toch ook?
zal geen probleem zijn als je lassen sterk zijn.
Geplaatst: 10 mar 2007 23:31
door sicktuning
wat is de hoogste snelheid die te behalen is met stn cil en stnd snel uitlaat?
en met welke setup kan ik die bereiken? nu heb ik
snor; bromkop,bromspruit,14/12,26/28,bromontsteking, bromzuiger, stnd snel uitlaat
Geplaatst: 11 mar 2007 09:16
door shadowranger
Ik denk (op je eigen teller) tegen de 45-50 km/uur. Ik heb (bijna) dezelfde setup op het snorretje van m'n opa (14/9 carb, snorkop, twv 26/33, ontgrenst spruitje, snelle imitatie sigaar uitlaat en bromzuiger) en die loopt op top al tegen de 40 km/uur. Wel heb ik de ontsteking naar brom gezet, misschien nog iets teveel want hij pakt nog niet echt lekker op bij koude motor. (ik vermoed een lekke keering aan de ontstekingskant)
Geplaatst: 11 mar 2007 12:13
door Volty
hmm, oke. Want een vader van een vriend heeft de nodige ervaring en zei dat het wel kon. Maar ik wou het nog even checken, moet ik maar even bekijken dan. Het frame houdt het wel denk je?
Je kennis heeft deels gelijk, omdat vanaf de zijkant van het frame gezien, de afstanden tussen de ophangggaten precies hetzelfde zijn. Maar omdat een puch blok een stuk breder is zal hij toch niet zomaar onder een tomos frame passen.
en ja, dat frame houdt het makkelijk! Alleen, waarom zou je een puch blok onder je tomos willen?
Geplaatst: 18 mar 2007 15:37
door C. van Klaveren
Aan Beunhaas,
Geachte, ik lees iets over het laten liggen van vermogen t.a.v. optrekken.
Kan je daar iets meer over vertellen, of staat er al iets over in een topic.
Of gaat het om de veer in te korten die je bij de koppeling tegen komt ?
Voor de goede orde zei gemeld:
Ik heb een simpele Snor en uit hobby rij ik er wel eens mee en tune ik hem een beetje zonder de bedoeling te hebben hem zo hard mogelijk te laten rijden. Hij rijdt nu ± 45 met de Snor carburateur.
Met m`n vrouw er op trekt hij behoor vlot/snel op. (62Kg), maar met mij is dat duidelijk minder (78Kg) [In vergelijking met andere ga ik gelijk op, dus er mankeerd zeker niets aan] Maar, ik vind het te traag.
Als je er mee wegtrekt schakeld hij bij 12 Km over naar de 2e versnelling. (En hij trekt gelijk door naar de top) {prima ding}
Nou had ik de gedachte, als ik hem nu sneller in toeren (met kracht) kan laten klimmen zal hij harder op trekken.
heb je misschien daar tips voor.
Ps. Natuurlijk kan ik grotere/andere cilinders - koppen aanrukken, maar dat is niet de bedoeling. Of een groter ATW dan 33 monteren, maar dat gaat pas gebeuren als hij boven de 50 gaat lopen.
In afwachting tot jullie reachtie verblijf ik, ....
Geplaatst: 18 mar 2007 15:55
door Vuile Beunkoe
Nou heel simpel dus...
Het sneller op toeren laten komen doe je dus idd door de koppelingsveer aan te passen. Het spreekt voor zich, dat als je langer doorrijd in zen 1, dat hij sneller bij de 40 is dan dat je al vroeg zou overschakelen. Imo werkt het het beste, als je de totale ratio vd 1e versnelling uitrijd. uiteraard is dit niet prettig voor sommige oren.
Hoe en wat staat allemaal uitgelegd in
DEZE faq.
Geplaatst: 28 mar 2007 18:35
door Speedy_Racer
Hoe duur kost ongeveer een nieuwe krukas voor een Tomos?
En zijn er ook Race krukassen voor een tos ?
Geplaatst: 31 mar 2007 11:36
door bungle
Ik heb A35 (helemaal *standaard) gekocht ik heb er gister al een standaard snel uitlaat opgezet en ik wil vandaag er een nieuwe carb op zetten zodat ik ongeveer 40-45 rij wat voor carb kan ik het beste nemen?
Geplaatst: 04 apr 2007 17:20
door henk kasten
Je kunt een 14.12 dell'ortho (standaard bromcarburateur), of een 15.15 dell'ortho carburateur monteren. Voor de 15.15 moet je wel je spruitstuk ontgrenzen.
Geplaatst: 04 apr 2007 20:04
door steeksleutel
Ik heb A35 (helemaal *standaard) gekocht ik heb er gister al een standaard snel uitlaat opgezet en ik wil vandaag er een nieuwe carb op zetten zodat ik ongeveer 40-45 rij wat voor carb kan ik het beste nemen?
bij de bromwinkel bij mij in de buurt: een originele 130 euro
een inmitatie 70 euro
Geplaatst: 04 apr 2007 20:06
door T1nge
of je boort je 9 mm uit naar 12?

als je daar de middelen voor hebt
Geplaatst: 04 apr 2007 20:06
door steeksleutel
Hoe duur kost ongeveer een nieuwe krukas voor een Tomos?
En zijn er ook Race krukassen voor een tos ?
nou ja hoe scheef kan je klikken
bij de bromwinkel bij mij in de buurt: een originele 130 euro
een inmitatie 70 euro
maar dat had je misschien al gezien

Geplaatst: 18 apr 2007 17:27
door ikkuh
Ik heb een 50cc van Airsal gekocht. Alleen de tapeindjes van mijn uitlaat zitten nog niet in de cilinder. Hoe krijg ik deze het best in de cilinder?
Mijn tweede vraag is: waar moet het pijltje op de zuiger heeb wijzen? Naar de inlaat of uitlaat?
Geplaatst: 18 apr 2007 21:29
door shadowranger
Uitlaat.