Pagina 36 van 68
Geplaatst: 25 okt 2007 16:43
door joyzzy
Het is gewoon de eurokit 70cc cilinder.
moet er eg een nieuwe carb onder? of kan ik ook eerst een maandje met die oude carb nog rijden met me nieuwe 70cc?
en wat bedoel je met bromkop?
Geplaatst: 26 okt 2007 18:22
door Wald_70
hangt er vanaf of je snor of brom hebt?? wat heb je??
Geplaatst: 26 okt 2007 20:33
door joyzzy
Brommer
Maar ik heb btw tog maar een nieuwe carb besteld.
Ik heb wel nog een andere vraag. Ik weet dat een 70cc veel meer lawaai maakt dan 50cc, is hier iets tegen te doen?
Geplaatst: 26 okt 2007 22:08
door Tomosje-88
nee, alleen een standaard uitlaat die het geluid dempt, maar ga je langzamer door. wat maakt het geluid uit? en je hebt wel hopelijk een 15/15 of een 16/16 gekocht of niet?
Geplaatst: 26 okt 2007 22:10
door joyzzy
15/15 ja
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 08 nov 2007 09:47
door frENSKE
plaats hier dus al je kleine, snelle vragen mbt het opvoeren of zelfs tunen van je brommer.
wEET IEMAND DIE IN hEERLEN LIMBURG EEN SNORBROMMER KAN OPVOEREN WANT IK BEN A TECHNISCH > hET IS EEN SNORBROMMER EN HIJ LOOPT MAAR 25 KM.
Geplaatst: 08 nov 2007 12:03
door Thomazzi
Wat je allemaal kan doen om je snortomos op te voeren:
Een snelle uitlaat: Denk aan de standard-snel versie, of bullit.
Tandwielverhouding aanpassen: als je 26-33 hebt, en je gaat naar 26-28 gaat ie ongeveer 4km harder.
Bromkop plaatsen: Maakt ietsje meer verschil in het optrekken en de topsnelheid.
Andere carberateur plaatsen: Je kan bijv. een 14/9 plaatsen, of een 15/15 plaatsen.
Je spruitstuk ontgrensen.
Als je dit allemaal doet, zit ie zowiezo wel tegen de 40-45 aan!
Gr Thomazzi
Geplaatst: 08 nov 2007 12:35
door HenkieMetZeTomos
Andere carberateur plaatsen: Je kan bijv. een 14/9 plaatsen, of een 15/15 plaatsen.
Gr Thomazzi
hoezo een 14/9 plaatsen? die heeft de standaard snor al. je bedoelde zeker van 14/9 naar 15/15.
Geplaatst: 08 nov 2007 18:38
door Thomazzi
Je hebt gelijk, niet goed opgelet

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 nov 2007 12:02
door sicktuning
als je een 14/12 op je snor plaatst moet je ook een 12 mm spruit nemen anders heeft het niet veel zin,
maar als ik een 14/12 en 12 mm spruit heb,
moet ik dan ook 15 mm spruit/uitgeboorde 12 mm nemen als ik 15/15 carb neem?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 18 nov 2007 13:42
door flopper
is niet een must maar het verschil is er wel maar niet veel, zelfde met afstellen.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 19 nov 2007 17:37
door Edmund
Ik heb nu een snor tomos en ik heb al een andere uitlaat eronder gezet wat is nu de makkelijkste manier om em nog harder te laten lopen ???
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 19 nov 2007 17:46
door Ingmar.
een 14-12 caborateur
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 19 nov 2007 18:42
door Waldo
door 14,12 gaat ie niet meteen harder, probeer misschien een brom kop, en zet je ontsteking op brom en onbegrens je lucht filter en spruit
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 19 nov 2007 18:54
door shadowranger
Ik heb nu een snor tomos en ik heb al een andere uitlaat eronder gezet wat is nu de makkelijkste manier om em nog harder te laten lopen ???
Andere tandwielverhouding. Vervang je achtertandwiel door een kleiner exemplaar bijv 26 of 24.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 20 nov 2007 21:30
door Thomazzi
Ik heb nu een snor tomos en ik heb al een andere uitlaat eronder gezet wat is nu de makkelijkste manier om em nog harder te laten lopen ???
Andere tandwielverhouding. Vervang je achtertandwiel door een kleiner exemplaar bijv 26 of 24.
Shadowranger:
Als je bij een standaard snor, de tandwiel verhouding gelijk al aanpast van 33 naar 26 of 24 moet je je wel bedenken dat die snor dan heel bagger optrekt.
Het beste is je tandwiel verhouding aanpassen van 26-31, naar 26-31 of 26-28, hou je nog enige trekkracht over en is je top ook wat omhoog
(Even voor de goede orde, deze reply is niet aanvallend/verkeerd bedoelt!)
Gr Thomazzi
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 05 dec 2007 14:53
door Ingmar.
door 14,12 gaat ie niet meteen harder, probeer misschien een brom kop, en zet je ontsteking op brom en onbegrens je lucht filter en spruit
nou ik denk het dus ff wel dat je met een 14-12 meteen harder moest zef ook ff een snorretje opvoeren en met een snelle brom uitlaat en een 14-12 en toen ging hij van 25-30 naar 50-55 MET EEN SNOR KOP
en een bromkop help ook wel ja maar is niet echt nodig maar levert wel veel meer trekkracht op
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 05 dec 2007 14:57
door Thomazzi
Bromkop maakt hoogstends 4km verschil in topsnelheid.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 05 dec 2007 16:05
door Waldo
door 14,12 gaat ie niet meteen harder, probeer misschien een brom kop, en zet je ontsteking op brom en onbegrens je lucht filter en spruit
nou ik denk het dus ff wel dat je met een 14-12 meteen harder moest zef ook ff een snorretje opvoeren en met een snelle brom uitlaat en een 14-12 en toen ging hij van 25-30 naar 50-55 MET EEN SNOR KOP
en een bromkop help ook wel ja maar is niet echt nodig maar levert wel veel meer trekkracht op
dat komt meer door de snelle brom uitlaat.
c van klaveren had ook zijn snor van 25 naar 45 door slechts een imitatie snel uitlaat te gebruiken.
trouwens een 14,12 zorgt voor meer kracht
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 06 dec 2007 00:12
door IxilTomos
Cilinder eurokit 63cc, heeft aan 1 kant van de zuiger een groot vierkant gat. Gat bij de inlaat of uitlaat?
