Pagina 40 van 178
Geplaatst: 30 jan 2007 16:29
door Paul123
Kan je goed met een tandenborstel verwijderen

Geplaatst: 30 jan 2007 20:31
door shadowranger
Als je je cillinder eraf heb gehaalt, dan zie ik
dat de kant waar je uitlaatgassen uitgaan een
heel klein gat zit veel kleiner dan de mond
van mijn uitlaat? hoort dit zo of is
me cilinder dichtgekoolt?
Dat klopt, want de uitlaatpoort wordt gestuurd door de zuiger (opening). Door die kleine opening wordt de uitstroomsnelheid getempert, waardoor het nieuwe mengsel (flow) verminderd wordt ==> minder vermogen.
Je had toch een snortomos? Dan is het volstrekt normaal dat dat gat klein is. Dat de aansluiting met de uitlaat groter is heeft te maken met de expansie van het uitstromende uitlaatgas. Daardoor wordt de spoeling op gang geholpen.
Geplaatst: 04 feb 2007 13:05
door vdWal
ik heb ook nog even een vraag
ik ben op zoek naar een ander blok voor mijn brommer,
nu heb ik begrepen dat de inhoud van een snor blok precies het zelfde is als een brom blok alleen dat de cilinder enzo anders is, maar mijn vraag is of er dan ook nog veschil zit in de onstekking ofso en of het zowieso wel kan
want heb aantal dingen op het oog.. en weet nog niet zo goed wat ik moet doen
alvast bedankt
Geplaatst: 04 feb 2007 14:31
door Paul123
blok+cilinder is hetzelfde.
Ontsteking staat op snor stand, kan je veranderen...
En je hebt op de cilinder een snorkop, en geen bromkop
dat is het verschil.
Geplaatst: 04 feb 2007 16:24
door shadowranger
Ik heb nu een probleem. Ik ben bezig met een A5 blokje te reviseren, maar de cilinder zit vastgeroest op de twee onderste tapeinden. Ik heb al diverse middelen geprobeerd. Kruipolie, overtolllig roest wegbikken, griptangen om de tapeinden eruit te draaien, met wiggen en kunststofhamer tikken, zelfs met het door jullie zogenaamde "magische" WD40. Maar het geeft geen krimp.
Zijn er nog leden die tips

hebben om dit los te krijgen? Anders zie ik me genoodzaakt de haakse slijper ter hand te nemen en de cilinder doormidden te breken.

Geplaatst: 04 feb 2007 16:40
door Sitt
bij mij zat hij ook behoorlijk vast en ik heb hem los gekregen met wd40 en daarna met een schroevendraaier eronder lopen wippen, toen hij steeds iets losser
Geplaatst: 04 feb 2007 18:44
door Tossie
Je kan de cilinder verhitten, is een tip die ik weleens vaker geef. Met een gasbrander of op het fornuis bijvoorbeeld, de cilinder zet dan uit. Misschien dat die dan wat meegeeft

Geplaatst: 04 feb 2007 19:17
door shadowranger
Ok, verhitten had ik nog niet geprobeerd. Even ergens een gasbrander scoren.
@ Sitt: Schroevendraaier ertussen wrikken lijkt me niet zo'n goed idee, je beschadigd de aluminium rand waar de cilinder op aansluit.

Ik heb dit wel geprobeerd met twee houten latten tussen de ribben en de carterdeksels (wiggen).
Eerst maar eens de olie uit de versnellingsbak halen, want die druipt me over de werkbank als het blok op de kop ligt.

Geplaatst: 04 feb 2007 22:22
door Tossie
Dat is inderdaad wel handig
Je cilinder verhitten tot die goed heetgestookt is en dan eerst proberen de kop eraf te halen, als je dat al had moet het wel lukken denk ik

Geplaatst: 05 feb 2007 16:39
door TomBergman
Ey jongens, ik ben nu aan mijn tweede blokje, maar die lekt nu ook alweer aan de linker kant, is dit een veel voorkomend tos probleem of heb ik gewoon pech, en weet er misschien iemand hoe die keerring slijt/kapot gaat ? (wat dat uiteindelijk dus veroorzaakt)
Geplaatst: 09 feb 2007 19:40
door shadowranger
Ik heb nu een probleem. Ik ben bezig met een A5 blokje te reviseren, maar de cilinder zit vastgeroest op de twee onderste tapeinden. Ik heb al diverse middelen geprobeerd. Kruipolie, overtolllig roest wegbikken, griptangen om de tapeinden eruit te draaien, met wiggen en kunststofhamer tikken, zelfs met het door jullie zogenaamde "magische" WD40. Maar het geeft geen krimp.
Zijn er nog leden die tips

hebben om dit los te krijgen? Anders zie ik me genoodzaakt de haakse slijper ter hand te nemen en de cilinder doormidden te breken.

Ter info aan jullie, ik heb de cilinder eraf. Tjonge jonge, wat zat die vast op de onderste 2 tapeinden! Compleet vastgerot dus! Een dag of drie laten "weken" en met houten wiggen op spanning zetten en daarna op het tapeind tikken om de cilinder te laten "schrikken". Heeft me slechts 1 deel van een koelrib gekost, maar de cilinder is nog bruikbaar. Dit weekend maar eens nieuwe tapeinden erin schroeven en de boel weer monteren met een vers zuigertje (met sleuven). Uiteraard wordt eea nu WEL anti-corrosie behandeld om het voorgaande te voorkomen.
Hebben hier meer mensen last van? Met name de vierkante cilinders schijnen gevoelig te zijn voor het vast gaan zitten van de onderste 2 tapeinden.
Geplaatst: 11 feb 2007 12:45
door tomossie
hallo ik heb et probleem dat m'n brommer ergens vals lucht trekt. heb em al laten fixen bij bromboer. was eerst bij de koppeling de keering kapot. dus heeft ie al m'n olie opgezope. dus koppeling gaar. marre alles gerepareert. nog steeds last van valse lucht. waar nu kijken welke keering kapot zijn.
Geplaatst: 11 feb 2007 13:53
door shadowranger
hallo ik heb et probleem dat m'n brommer ergens vals lucht trekt. heb em al laten fixen bij bromboer. was eerst bij de koppeling de keering kapot. dus heeft ie al m'n olie opgezope. dus koppeling gaar. marre alles gerepareert. nog steeds last van valse lucht. waar nu kijken welke keering kapot zijn.
Achter je ontsteking zit ook nog een krukaskeerring, maar ik neem aan dat je bromboer toch allebei heeft vervangen?
Ik denk dat het een kwestie is van afstellen.
Geplaatst: 11 feb 2007 15:20
door tomossie
hallo ik heb et probleem dat m'n brommer ergens vals lucht trekt. heb em al laten fixen bij bromboer. was eerst bij de koppeling de keering kapot. dus heeft ie al m'n olie opgezope. dus koppeling gaar. marre alles gerepareert. nog steeds last van valse lucht. waar nu kijken welke keering kapot zijn.
Achter je ontsteking zit ook nog een krukaskeerring, maar ik neem aan dat je bromboer toch allebei heeft vervangen?
Ik denk dat het een kwestie is van afstellen.
had al eerst besproken mt de bromboer. hb al heel wat sproeiers geprobeert. zonder sucses. dan zal ik maar is kijken achter de ontsteking of keering kapot is.
Geplaatst: 11 feb 2007 15:46
door Paul123
Hoi, even een klein vraagje.
Nadat mijn 1ste stuurslot sleuteltje afgebroken was. Ben ik mijn 2de sleuteltje kwijt geraakt.
Mijn vraag dus; Waar kan ik een nieuw stuurslot+sleuteltjes kopen.
Een dealer? Internet?
Laat het me aub zsm weten
Stuurslot verwijderen weet ik hoe dat moet.
ps. Kan een sleutel man (

) (in zo een winkel dus) niet een sleuteltje namaken als hij 3/4 van het sleuteltje heeft?
Zou hij dan niet kunnen zien hoe dat de rest moest? Of dmv een andere manier?
Groeten.
Geplaatst: 11 feb 2007 16:06
door shadowranger
Hoi, even een klein vraagje.
Nadat mijn 1ste stuurslot sleuteltje afgebroken was. Ben ik mijn 2de sleuteltje kwijt geraakt.
Mijn vraag dus; Waar kan ik een nieuw stuurslot+sleuteltjes kopen.
Een dealer? Internet?
Laat het me aub zsm weten
Stuurslot verwijderen weet ik hoe dat moet.
ps. Kan een sleutel man (

) (in zo een winkel dus) niet een sleuteltje namaken als hij 3/4 van het sleuteltje heeft?
Zou hij dan niet kunnen zien hoe dat de rest moest? Of dmv een andere manier?
Groeten.
Slotje kun je bestellen via internet en bij de bromboer. Weet niet wat ze precies kosten. Een sleutelmaker kan met een afgebroken sleutel niets meer.
Geplaatst: 11 feb 2007 16:51
door Paul123
Bedankt, Net op vdh parts besteld voor tomos A35

Geplaatst: 12 feb 2007 15:20
door vdWal
ik heb een vraagje en dat is,
dat als ik optrek en ik geef te snelgas of ik als ik hem op toeren heb laat het gas los en ik geef weer gas dat ide helemaal terug valt
zou dit een te grote sproeier kunnen zijn ik heb nu 60
grt john
Geplaatst: 12 feb 2007 20:01
door maurice
heej ff een vraagje aan de mensen die veel vertand hebben van een tomos! ik heb een paar maanden een 70cc Airsal ik alles netjes ingereden enzoo reed toen egt super een paar maanden maar ineens van de week hoor ik een knal uit mun uitlaat en hij liep gelijk bedondert. denk dat zun top nu amper 40 is en dan heb ik bijna geen kracht als er wind staat wat kan dat probleem zijn??? gr maurice
Geplaatst: 12 feb 2007 20:57
door Joop56
Meestal de ontsteking bij zoeen knal.