Pagina 43 van 178
Geplaatst: 27 feb 2007 17:48
door shadowranger
Ik neem aan dat hij/ zij bij zijn Tomos de originele aansluiting nog heeft van de oude carburateur. Zet deze over op de 15/ 15 en voilà, rijde.
Geplaatst: 27 feb 2007 20:38
door TomBergman
Ey jongens, ik heb een tijdje rond gezocht in exploded views (heb geen word), maar kan niet echt vinden hoe ik de veer van mijn kick start moet monteren zodat deze goed terug veert....heeft er iemand foto's voor mij ofzo ?
Geplaatst: 27 feb 2007 20:45
door thomas
als het goed is zit er een gaatje in het deel waar de kickstarter zelf aan vast zit(waar je je voet zet) zet het veertje in dat gaatje(er steekt een stukvan de veer uit ong 0.5cm)kickstarter erop en dan die pin er in (moet je even kijken waneer het gat waar de pin doorheen moet helemaal rond is gwon ff draaien en klooien) en klaar is kees(of iemand anders)
Geplaatst: 28 feb 2007 12:12
door rickvd
Wat is jullie makkelijkste manier om een handvat op het stuur te schuiven, wd40 geen optie, dat gaat niet weg na verloop van tijd.
Terpetine

Geplaatst: 28 feb 2007 12:16
door Jordi
Gewoon hard drukken? Moet het doen lijkt me, of licht verwarmen misschien met een föhn?
Geplaatst: 28 feb 2007 13:07
door TomBergman
Wat is jullie makkelijkste manier om een handvat op het stuur te schuiven, wd40 geen optie, dat gaat niet weg na verloop van tijd.
Geplaatst: 28 feb 2007 15:03
door J1
ik heb sinds gister een probleempje, als ik zacht door de bocht ga en dan weer gas geef lijkt het alsof mijn brommer een paar seconden doortrapt, een vriend van mij zei al dat het mischien de ketting was, zou dit kunnen? het is soms ook als ik hem net start, maar in ieder geval als er niet veel spanning op de ketting staat
Geplaatst: 01 mar 2007 10:27
door McPatatbakker
Kan ik vanmiddag mijn tomosblok er zo onder vandaan halen,
als ik die 3 bouten die er doorheen zitten los maak?
of moet je dan ook nog je hele ketting en achterband
los gaan draaien?
Gr. Tim
Geplaatst: 01 mar 2007 13:28
door TomBergman
Kan ik vanmiddag mijn tomosblok er zo onder vandaan halen,
als ik die 3 bouten die er doorheen zitten los maak?
of moet je dan ook nog je hele ketting en achterband
los gaan draaien?
Gr. Tim
ketting van het voortandwiel halen, bedrading los maken, bouten er uit en klaar.
en gaskabel uit je carburateur misschien.
Geplaatst: 01 mar 2007 14:31
door McPatatbakker
Oke, ik heb nu mijn hele blok eronderuit,
maar het probleem is dat 2 boutjes van die zijkappen
waar Tomos op staat dol zijn gedraait.
Nu kan ik ze allebei er niet af halen.
Moet ik deze dan gaan uitboren?
Geplaatst: 01 mar 2007 16:53
door Mr.Dar-Q
Met de slijptol (als je die hebt) de koppen van de bouten afslijpen, en dan til je de kappen zo eraf..
Met een tang dan de eindjes bout die er misschien nog in zitten eruit halen.
Boren zou ik je niet aanradan, dan ben je je schroefdraad in je frame ook gelijk kwijt... niet handig
Geplaatst: 01 mar 2007 18:54
door shadowranger
ik heb sinds gister een probleempje, als ik zacht door de bocht ga en dan weer gas geef lijkt het alsof mijn brommer een paar seconden doortrapt, een vriend van mij zei al dat het mischien de ketting was, zou dit kunnen? het is soms ook als ik hem net start, maar in ieder geval als er niet veel spanning op de ketting staat
Ik zeg vraagtekenveertje kapot. Heb je ook problemen met overschakelen?
Kijk ook eens naar het voorste tandwiel en dan met name het hart. Is die vertanding soms weggevreten? Dan kan dat ook het probleem veroorzaken.
Kijk daar maar eerst naar, lijkt me niet al te moeilijk. Voor dat vraagtekenveertje moet de versnellingsbak opengemaakt worden.
Geplaatst: 04 mar 2007 16:57
door sport'r
http://www.tomosforum.nl/tutorials/opvo ... maken.html
ze praten hier over de squish moet 0.6mm zijn
wat houd dit in?
wat is de squish?
Geplaatst: 04 mar 2007 17:13
door shadowranger
Squish is de kleinste ruimte die overblijft tussen bovenkant van de zuiger en de verbrandingskamer gemeten aan de buitenrand van je zuiger. Kortweg gezegd haal je met de squishmaat van 0,6 mm de maximale compressie en vermogensresultaat voor een tweetakt. Verder lijkt me de uitleg die Hellracer daar heeft neergezet wel duidelijk.
Geplaatst: 04 mar 2007 19:39
door sport'r
kun je dit meten door het uiteinde van een schuifmaat in het gat van de bogie te steken?
dit lijkt me gauw meer dan 0.6mm zijn
Geplaatst: 04 mar 2007 19:50
door Mr.Dar-Q
een stukje soldeertin door je bougiegat steken, aan je vliegwiel draaien tot je zuiger over het bovenste dode punt heen is, en dan het stukje tin dat platgedruk is, de dikte meten..
Geplaatst: 04 mar 2007 20:57
door topleader
Wat is jullie makkelijkste manier om een handvat op het stuur te schuiven, wd40 geen optie, dat gaat niet weg na verloop van tijd.
je moet er haarlak in het handvast stoppen. dat word keihard. je kan er eventueel zelf nog een klein beetje pattex lijm tussen smeren. maar met die haarlak kan je in het beign nog ff bewegen maar later zit ie muurvast
Geplaatst: 04 mar 2007 21:06
door shadowranger
Heeeeeeel licht insmeren met groene zeep of Dreft afwasmiddel. Maar dan ook echt heel weinig.
Geplaatst: 04 mar 2007 21:50
door MiloBuur
ik heb sinds gister een probleempje, als ik zacht door de bocht ga en dan weer gas geef lijkt het alsof mijn brommer een paar seconden doortrapt, een vriend van mij zei al dat het mischien de ketting was, zou dit kunnen? het is soms ook als ik hem net start, maar in ieder geval als er niet veel spanning op de ketting staat
Ik had precies hetzelfde probleem.
Toen heb ik het vraagtekenveertje vervangen en carterolie bijgevuld en nu doet ie het weer helemaal goed

Geplaatst: 06 mar 2007 18:04
door McPatatbakker
Wat word er bedoelt met :
het beugeltje voor de veer is er af (aan de binnen kant)
dit las ik ergens bij een jongen die de linkerkap van ze blok er niet meer opkon,
maar bij deze was de veer er af ofzo?