Pagina 44 van 118
Geplaatst: 06 mar 2007 19:42
door shadowranger
Hier zal de kickstartveer wel mee bedoeld zijn. De veer haakt in de linkercarterkap achter een metalen beugeltje (A35/ A5 blokken met 4-kante cilinder). Deze kan afgebroken zijn door metaalmoeheid. Ik meen zelf te herinneren dat een ander forumlid dit ook al eens heeft gehad.
Het breken van het uiteinde van de veer dat achter de beugel moet haken komt vaker voor.
Geplaatst: 06 mar 2007 21:06
door rickvd
Als ik wegrij met me tomos, dan maakt mn blok heel veel toeren zonder dat k echt voorruit kom. heb het gevoel dat de koppeling slipt, terwijl dat waarschijnlijk niet kan. Weet iemand of dit probleem bij de koppeling ligt, of aan evt. versleten tandwielen en ketting?
Geplaatst: 06 mar 2007 21:59
door McPatatbakker
En is deze veer makkelijker te vervangen, zodat je
het linkerkapje er zo weer op kan zetten?
Geplaatst: 06 mar 2007 22:08
door McPatatbakker
En is deze veer makkelijker te vervangen, zodat je
het linkerkapje er zo weer op kan zetten?
Geplaatst: 06 mar 2007 22:53
door maurice
heej kheb van de week ff een nieuwe 70cc gehaald eurokit

maar nu wil ik hem er zoo snel mogelijk op zetten. zie ik geen pijltje op mun zuiger staan hoe hij er in moet

maar mun dichte kant van mun zuiger zit tog naar mun uitlaat toe en de andere kant met dat gat erin naar mun membraam?greetz maurice
Geplaatst: 07 mar 2007 17:56
door Tossie
Als ik je verhaal een beetje ontcijfer heb je het gat van de zuiger naar de inlaat? Dan zit je goed ja...
Kan je misschien in het vervolg je verhaal iets duidelijker neerzetten?
Geplaatst: 07 mar 2007 18:12
door maurice
oke bedankt jah komt goed hoor tossie

Geplaatst: 07 mar 2007 19:35
door shadowranger
En is deze veer makkelijker te vervangen, zodat je
het linkerkapje er zo weer op kan zetten?
Een veer die gebroken is moet je vervangen door een nieuwe. Dat is net zo makkelijk als een nieuw kapje erop schroeven.
Geplaatst: 07 mar 2007 23:42
door rickvd
Als ik wegrij met me tomos, dan maakt mn blok heel veel toeren zonder dat k echt voorruit kom. heb het gevoel dat de koppeling slipt, terwijl dat waarschijnlijk niet kan. Weet iemand of dit probleem bij de koppeling ligt, of aan evt. versleten tandwielen en ketting?
Iemand hier nog een oplossing voor?
Geplaatst: 08 mar 2007 10:48
door Volty
Hoezo kan je koppeling niet slippen?
Tandwielen slippen al helemaal niet hoor

Geplaatst: 08 mar 2007 14:03
door rickvd
Nee, maar dan slaat de ketting wel over je tandwielen heen..
Maar als het slippen van me koppeling wel kan, wat is daar tegen te doen?
Geplaatst: 08 mar 2007 14:37
door Volty
oliepeil controleren, en anders kijken of je koppelingssegmenten versleten zijn.
Geplaatst: 08 mar 2007 15:41
door rickvd
oliepeil controleren, en anders kijken of je koppelingssegmenten versleten zijn.
Oliepeil is wel in orde, maar wat te doen als me segmenten versleten zijn?
Geplaatst: 08 mar 2007 16:20
door jroen_tomos
oliepeil controleren, en anders kijken of je koppelingssegmenten versleten zijn.
Oliepeil is wel in orde, maar wat te doen als me segmenten versleten zijn?
Nieuwe koppelingssegmenten kopen..
(zo'n 35euro voor 3stuks en je hebt er 6 nodig, 3 in de eerste en 3 in de tweede)
Geplaatst: 10 mar 2007 12:06
door topleader
weet iemand wat het vlotter doet ?
volgens mij iis er iets mis bij de mijne want als ik iets te hard(40) over een beetje hobbelige weg rijd. valt me gas af en toe weg
dan moet ik rustiger rijden dan pakt hij hem weer.?
kan iemand mij helpen?
MVG Gert,
Geplaatst: 11 mar 2007 09:02
door shadowranger
Een vlotter zorgt ervoor dat het brandstofniveau in je vlotterkamer (onderin je carburateur bij Dellortho) altijd op peil blijft. Je moet het zien als een afsluiter die drijft op de vloeistof. Het niveau moet gelijk zijn of iets hoger dan de onderzijde van je sproeier. Bij een Encarwi kun je dit nog enigzins afstellen omdat deze een losse vlotter heeft in een apart kamertje, bij Dellortho is dit vast.
Als je vlotter "lek" is kan het idd gebeuren dat het niveau te hoog wordt en de brandstof al in de aanzuigbuis staat waardoor het mengsel niet meer door de sproeier wordt verneveld. Eigenlijk verzuip je je brommer dan dus.
Misschien is je vlotternaald (dat metalen pinnetje wat eraan vastzit) smerig en sluit deze niet goed af. Kwestie van schoonmaken. Als je vlotter lek is kun je dat controleren in een bakje met water. Als er belletjes uitkomen of hij zinkt dan is deze kapot.
Wat heb je voor carburateur? 14/9 of 14/12 (dellortho) of encarwi/bing?
Geplaatst: 11 mar 2007 23:36
door topleader
ik heb een 15.15 (dellortho) carberateur.
ik heb nu maar ff me oude carberateur erop gelegt om toch naar huis te kunnen ( maar wat rijd hij langzaam opeens

)
Geplaatst: 16 mar 2007 18:34
door Riiiick
Hallo ik heb een tomos quadro, maar hij loopt voor geen meter. Het overschieten naar 2de versnelling duurt echt heel lang en hij trekt ook heel slecht op. Weet iemand hoe dit komt of hoe ik het kan verhelpen?
Geplaatst: 16 mar 2007 20:46
door Vuile Beunkoe
jeetje, hoe kunnen we nou ruiken wat er aan de hand is? :S
Kom eens met meer omschrijvingen, kijk je bougie na, oliepeil, uitlaat of ie dichtgekoold is.
Geplaatst: 16 mar 2007 21:04
door haagseblowin
Ik heb een paar dagen geleden een arisal alu 50cc gekocht... nou fijn alles dr op gezet zat er geen koppakking bij. Ik gebeld naar de brommerboer en hij vertelde me dat er geen pakking tussenhoeft (wel vaker geen koppakking bij een tomos cilinder volgens hem) . ik rijd nu zonder koppakking gaat opzich wel prima maar ik vraag het hier voor de zekerheid.. nog iemand die dit bekend voorkomt en kan het kwaad?