Pagina 45 van 178

Geplaatst: 16 mar 2007 23:42
door Tossie
Tja de enige manier om erachter te komen is de squishruimte op te meten, dan weet je het zeker. We hebben volgens mij wel een FAQ over squish bepalen.

Geplaatst: 21 mar 2007 21:34
door topleader
sinds wanneer moet een uitlaat altijd naar achteren gericht zijn(de gassen naar achteren blazen )? ik weet dat een terugloper niet mag.
kreeg er denet een hele preek over maar kon er niet veel wijzer uit worden.

Geplaatst: 21 mar 2007 21:50
door shadowranger
Wat een onzin. Wie heeft je die preek gegeven? Zeker weer zo'n aspirant-agent die zich zonodig moet bewijzen tegenover collega's. :lol: Zeker zo'n pikkie die vroeger thuis ook niets mocht van z'n ouders. :P

Hoe zit het dan met scooters. Deze zijn bijna allemaal standaard voorzien van een terugloper. Niet wakker liggen van deze preek! :x Overigens staat het eindpijpje van een terugloper altijd naar achteren gericht. Kijk maar eens, anders zou je heel snel je broekspijpen vet hebben van de uitlaatgassen. :lol:

Geplaatst: 22 mar 2007 00:12
door Vuile Beunkoe
:') noooohhhh

teruglopers zijn der om te zorgen dat de uitlaat zich niet voorbij het achterwiel steekt, wat illegaal is.

Geplaatst: 22 mar 2007 15:43
door Speedy_Racer
hey

stoort de standaard bougie kabel van een Tomos (A35) (Omdat ik een Stage 6 Toerenteller/Tempratuur meter ga aanschaffen)?
En een Champion bougiedop?

Geplaatst: 22 mar 2007 17:03
door Paul123
storende bougiekabel?

als die maar goed geisoleerd is zal er niks storen.

Geplaatst: 22 mar 2007 19:06
door Minoso
past een 15 mm carb op een normaal spruitstuk ?

Alvast Bedankt

Mvg Stefan

Geplaatst: 22 mar 2007 19:26
door MiloBuur
ff een klein vraagje over demperwol:

Is het uberhaupt mogelijk om extra demperwol in een tecno cc uitlaat te stoppen?
En zo ja, wordt hij er dan stiller van/beinvloedt het de prestaties van de uitlaat?
Hou wel van een lekker stil brommertje nlk :)

Geplaatst: 22 mar 2007 23:09
door Paul123
Voor allebei de vragen:

Ja!

Geplaatst: 23 mar 2007 11:25
door Minoso
Voor allebei de vragen:

Ja!
Bedankt voor het antwoord :)

Geplaatst: 23 mar 2007 16:48
door MiloBuur
Voor allebei de vragen:

Ja!
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn?
Ja, hij wordt stiller? of ja de prestaties worden beinvloed? (negatief?)

alvast bedankt 8)

Geplaatst: 24 mar 2007 14:43
door Sitt
als het antwoord voor beide vragen ja is, wordt hij dus stiller en beinvloed het de prestaties

Geplaatst: 25 mar 2007 00:57
door rUne
ik wil me voorvork pootjes spuiten, maar nu de vraag hoe ik die er precies afkrijg want ik kom er maar niet uit.
Moet ik dan met balhoofd eraf halen of kan het op een sneller manier.
ik hoor graag een goed uitgelegd antwoord>

later

Geplaatst: 25 mar 2007 11:41
door thomas
nee je moet het wiel er af halen en boven op de poot zit er een bout die moet je losschroeven en dan kan de poot er uit

Geplaatst: 25 mar 2007 17:45
door Bram112
Wat is het effect als je een standaard tomos membraan veranderd voor een polini membraan? Zal dit veel prestatie opleveren?

Geplaatst: 27 mar 2007 17:32
door sicktuning
en ik heb ook een vraag:

tijdje geleden heb k mijn snorkop vervangen voor bromkop
ging goed.
toen bromkop zelf afgevlakt, en nu maakt hij erg veel lawaar als ik stationair laat lopen (stilsta dus) en hij schokt dan ook en schiet ik een beetje naar voren hele snelle korte schokjes.
heb ik teveel afgevlakt ofzo? had wel nieuwe kopppaking gebruikt

Geplaatst: 27 mar 2007 17:57
door shadowranger
Stel je stationair toerental eens af. Die "schokjes" die je voelt is het aangrijpen van de 1e versnellingskoppeling. Die schokjes gaan zeker op het zelfde tempo als dat je de slagen van je motor hebt?

Geplaatst: 27 mar 2007 20:55
door sicktuning
Die schokjes gaan zeker op het zelfde tempo als dat je de slagen van je motor hebt?
ja. ok zal morge ff stationairschroef afstellen

Geplaatst: 29 mar 2007 12:31
door topleader
ik heb een probleem met mijn achtervelg.
ik had eerst voor 2 weken ff een 22 tandwiel met een andere achterwiel op mijn tomos gezet om te kijken hoe het reed.
maar gister heb ik weer me oude velg erop gezet ( nu met een 24) maar het maakt niet uit hoe los ik me de bouten die me achterwiel op z'n plek houden zet maar het lijkt net of hij ergens blijft aanlopen.
kan het zijn dan mijn achterbrug de rem te veel in me velg drukt zodat hij blijft hangen ??
weet iemand hier een goed oplossing voor ??

MVG Gert,

Geplaatst: 29 mar 2007 17:39
door shadowranger
Ben je niet ergens vergeten een afstandsbusje tussen te plaatsen met monteren? Anders kijk eens of je achterwiel wel recht in de vork zit.

Je achterbrug heeft geen invloed op de remmen, wel kan de kabel of de ankerplaat niet goed zitten, waardoor eea stroef loopt.