Pagina 50 van 178
Geplaatst: 17 apr 2007 21:59
door freaky_Tomos
je van je vrienden moet je het maar hebben.
je pa heeft gelijk, de poort is ervoor zodat er extra mengsel via de inlaat naar de krukasholte stroomt
Geplaatst: 17 apr 2007 22:05
door vdWal
oke bedankt nog

.. al doende leert men.. en dat gaat vanaf nu zkr niet meer van ''vriende'' zijn
Geplaatst: 18 apr 2007 20:59
door J1
hebben jullie hier een lijstje van dingen waar je op moet letten als je een 2dehands tomosje koopt?
Geplaatst: 18 apr 2007 21:13
door shadowranger
Geplaatst: 18 apr 2007 21:30
door rickvd
Mijn cilinderis kaot gegaan dus heb ik een nieuwe besteld. Gewoon een 50 cc brom. Hierbij gewoon het schuine spruitstuk en een 14/12 dellortho carb. Dit gaat op een a3 snor blok. Dit werkt wel? (niet dat het blok helemaal naar de tering gaat..)
Geplaatst: 19 apr 2007 17:19
door TomBergman
kan ik er van uitgaan dat mijn voetpakking verneukt is als er allemaal natte donkere drap/olie onder mijn blok hangt, beginnend bij de cilinder.
Geplaatst: 19 apr 2007 17:21
door jroen_tomos
Is het niet gewoon vuil wat er onder spat tijdens het rijden?

Geplaatst: 19 apr 2007 17:22
door TomBergman
Is het niet gewoon vuil wat er onder spat tijdens het rijden?

Ik vind het niet echt op vuil lijken, maar meer op olie-achtige shizzle.
Edit: bf zegt lekke uitlaat pakking.
Geplaatst: 19 apr 2007 18:37
door rickvd
Ik wou vandaag me demper van me uitlaat weer even goed popnagelen. Ten eerste zie ik dat het wol helemaal zwart is, dus dat ga k vervangen. Dit kan ook met gewone isolatie voor tussen gipsmuren?
Toen viel me op dat het stukje ijzer dat in het midden door de demper loopt met allemaal gaatjes erin,afgebroken is. Is dit er weer aan de lassen of is dat niet perse nodig?
Geplaatst: 19 apr 2007 19:33
door shadowranger
Ja dat is er wel weer aan te lassen en ja dat pijpje hoort erin te zitten, anders gaat je demperwol voor de uitgang zitten en rijdt je Tos nog maar 10 km/uur.
Geplaatst: 20 apr 2007 09:04
door freaky_Tomos
kan ik er van uitgaan dat mijn voetpakking verneukt is als er allemaal natte donkere drap/olie onder mijn blok hangt, beginnend bij de cilinder.
jah daar kan je vanuit gaan
Geplaatst: 20 apr 2007 09:07
door freaky_Tomos
Ik wou vandaag me demper van me uitlaat weer even goed popnagelen. Ten eerste zie ik dat het wol helemaal zwart is, dus dat ga k vervangen. Dit kan ook met gewone isolatie voor tussen gipsmuren?
Toen viel me op dat het stukje ijzer dat in het midden door de demper loopt met allemaal gaatjes erin,afgebroken is. Is dit er weer aan de lassen of is dat niet perse nodig?
dat pijpje zorgt voor de demping.
deze dempers werken door middel van demping door weerkaatsing.
als het geluid bij het pijpje aan komt gaat dit door de gaatjes naar de wand van de demper.
demperwol moet je erin doen tenzij jij isolatie voor gipsmuren hebt die hittebestendig is
Geplaatst: 20 apr 2007 10:02
door rickvd
Ik heb me pa even gevraagd. Hij kan dat dunne stukje ijzer niet lassen. Kan ik de uitlaat er ook zonder het pijpje en demperwol opzetten? Dus alleen de demperhuls? Of maakt deze dan echt heeel veel lawaai?
Anders zou er toch n nieuwe uitlaat op moeten..?
Geplaatst: 20 apr 2007 10:17
door topleader
past een *standaard zuiger in een DMP 50 cilinder ??
ik hoop snel van jullie te horen want vanmiddag gaat ie erop en anders moet ik ff snel een zuigertje halen.
MVG Gert,
Geplaatst: 20 apr 2007 20:02
door VirusTomos
Heeft iemand een foto van waar je je olie kan verversen waar in te gooien. ik hoor iets over schroefjes.maar beetje onduidelijk rm die FAQ snap ik niet.
iemand ?
Geplaatst: 21 apr 2007 00:31
door freaky_Tomos
boven op de rechterkant van je blok vlak achter de carb zit een bout die je met steelsleutel 13 eruit moet draaien daar goor je de olie in, alvorens je natuurlijk aan de onderkant van de rechterkant dezelfde soort bout eruit hebt gedraait en de olie hebt opgevangen (in een bakje en die hebt gedeponeerd bij de chemokar)

Geplaatst: 21 apr 2007 11:01
door VirusTomos
oke dankjewel stuk duidelijk

Geplaatst: 23 apr 2007 22:32
door Kevs
hoi, ik ga waarschijnlijk woensdag een Tomos kopen bij iemand die hem wegdoet.
Is een bromfiets, met kenteken. Proma Gp, bla bla bla bla. niet nuttige info maar goed.
Er word beweerd dat de kickstart half eraf is gehaald bij het laten staan bij een station.
Dit werkt dus op het moment niet meer.
En de ketting moet gespannen worden.
Dit is zo gedaan..
Maar vraag mij af, of ik de brommer zonder kickstart aan kan krijgen ( ik weet dat je een Tomos aan kunt rennen, maar lijkt mij dat ie nu egt te koud is).
Bouwjaar rond 2000.
Zo ja, ik kan em dus niet met de kickstart starten, ik kan dit testen door er een griptang op te zetten, en dezelfde beweging te maken als een kickstarter ( aangezien die er niet op zit ).
Zo kan je zien of het hele system naar de klote is, of dat ie et gewoon doet.
Als het systeem naar de klote is, zal het dan duur zijn om dit te vervangen?
Mvg Kev
Geplaatst: 23 apr 2007 22:51
door shadowranger
Tomos kun je niet aanrennen, het is geen Vespa of Puch. Door de vrijloopkoppeling lukt je dat never nooit niet.
Je moet hem echt starten met kickstartpedaal. Misschien heeft die verkoper nog een oude crank van een fiets liggen die op de as past, dan kun je het iig proberen. Griptang zal niet lukken, daarvoor komt er teveel kracht op te staan waardoor deze doorslipt op de as. Niet doen dus!!
Kickstartsysteem zal niet zo gauw kapot gaan, op remveer, kickstartpedaalveer en pedaal zelf na dan. Reparatie is wel even werk, maar zeker niet duur. Je moet er wel de versnellingsbak voor openmaken. Kijk in de How-To hoe dat moet.
Verder wens ik je veel plezier van die Tomos als je hem koopt.

Geplaatst: 23 apr 2007 22:54
door Tossie
Tomos kun je niet aanrennen, het is geen Vespa of Puch. Door de vrijloopkoppeling lukt je dat never nooit niet.
Daar moet ik je toch echt even verbeteren, dit kan eigenlijk wel
Ik dacht eerst ook van niet, totdat ik het eens heb uitgeprobeerd, je rent je helemaal het apenlazerus want je moet flink hard rennen maar het kan echt.