Pagina 1 van 1

lc cilinder?

Geplaatst: 10 apr 2009 15:36
door tomos
hallo,

past een lc top performance op een tomos?
komen de tappen overheen met de cilinder?
en de krukas heeft die nog dezelfde slag?

groet lars

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 10 apr 2009 16:11
door Mc. Sim
Verplaatst naar opvoeren.

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 10 apr 2009 17:57
door E880
Van wat voor brommer/scooter is die cilinder? Dan moet je nog even opzoeken wat de slag en de boring zijn. En je moet opzoeken of de tapeinden passen.

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 00:03
door Paul123
hallo,

past een lc top performance op een tomos?
komen de tappen overheen met de cilinder?
en de krukas heeft die nog dezelfde slag?

groet lars
Zijn meerdere. Passen allemaal niet, Cilinder hemden zijn veel groter, je zal dus moeten kotteren. Spoelers bewerken, tappen komen niet helemaal overeen.
Slag is niet hetzelfde.

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 11:18
door Renault
Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 11:32
door tomos
weet niet ben ik niet tegengekomen
ik was gewoon benieuwd of dat paste ik wist dat je wat aan moes passen enzo.
ik ga eerst zorgne dan mijn polini goed loopt en dan kijk ik wel verder

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 13:03
door Mc. Sim
Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Jawel, ook van cilinders:

37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 15:56
door Renault
bron?

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 16:56
door Ingmar.
op puch forum staat zoon lijst in pdf formaat

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 12 apr 2009 20:11
door Mc. Sim
Lijst komt van scooter-freaks of scooterforum oid.

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 11 jun 2009 18:58
door brommrtje
Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Jawel, ook van cilinders:

37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Dus je zou zonder moeite een derbi fds/fdx cilinder op je tomos kunnen zetten?

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 11 jun 2009 19:08
door Administrator
Staat er niet ergens een lijst ofzo met allemaal slag x boring van verschillende brommers?
Jawel, ook van cilinders:

37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Dus je zou zonder moeite een derbi fds/fdx cilinder op je tomos kunnen zetten?
In theorie hoef je de slag niet te veranderen. Dit zegt uiteraard niks over de diameter van de buitenkant van het hemd, plaatsing van spoelpoorten, bijkomende boostpoort en de plaatsing van de tapeinden. Je zal al heel snel wat aan moeten passen, op een standaard tomos carter heb je niet erg veel speelruimte, er zal dan toch een zelfbouwconstructie bedacht moeten worden zoals een plaat etc.

Re: lc cilinder?

Geplaatst: 11 jun 2009 21:38
door brommrtje
tja das wel heel jammer.
want de mensen zoals ik willen zoiets wel doen maar heb het matriaal niet tot beschikking.
welke cilinder zou je eigenlijk het minste aan te hoeven passen?
Want een maat van mij heeft nog wel een cilinder van een minarelli horzinotaal,
alleen vind ik kotteren nog niet zo erg, maar de slag is zeker veel anders.
waardoor het veel te veel moeite voor mij is om zoiets er op te plaatsen.