Pagina 1 van 2

Vuurvos

Geplaatst: 29 jul 2006 15:09
door Multifix
ik heb vorige week een Malaguti Firefox LC DD gekocht.
Hij ziet er neit geweldig uit, maarja hij rijdt... en het optische dara komt zeker nog verandering in

setup:
Yasuni R
andere krukas (merk: ???)
Malossi multivar 2000
17,5 Dell Ortho
Malossi snaar
Hebo racekoppeling

snelheid: 85km/h autoteller

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 29 jul 2006 15:13
door poekelen
ziet er netjes uit :p

die quad ook whehehe

Geplaatst: 29 jul 2006 15:23
door Vuile Beunkoe
of je schopt die pleepottupperwarefabrieksel de deur uit, en koopt er nog een tomos bij :P

Geplaatst: 29 jul 2006 16:23
door Joop56
tof ding

Nu nog spuiten enzo :P
En iets met je stuur doen want die kap vind ik maar vreemd ;)
Dus dat moet van mij

Geplaatst: 29 jul 2006 18:52
door Multifix
er komen nog wel een aantal optische veranderingen. maar eerst: verzekering, schouwen, service beurt
dan loopt ie tenminste goed enzo. en dan ga ik sparen voor wat leuke dingetjes

Geplaatst: 02 aug 2006 17:00
door lars
hou ons dan maar op de hoogte

Geplaatst: 11 aug 2006 18:53
door Multifix
nou goed nieuws:
hij start niet meer :P
ik moet de carburateur schoonmaken, want waarschijnlijk zit er teveel olie in. De vorige eigenaar heeft mij wijs gemaakt dat ik extra olie mneot bijmengen omdat ie 'veel' toeren draait. maar waarschijnlijk zit nu me carb verstopt omdat de olie in me tank is gaan zakken. En ik keek naar me bougie en die is helemaal vettig. dus ik ga niet meer extra bijmengen.

Geplaatst: 19 aug 2006 15:53
door Multifix
Carburateur is schoongemaakt, maar dat was het uiteindelijk toch niet. Maar ik weet nu wel wat de oorzaak is. er komt vloeistof van me vloeistofkoeling in me cilinder. hierdoor vonkt ie niet. dus nu ben ik ''genoodzaakt'' er een 70cc op te zetten. Dit wordt denk ik een een Top performance Due plus. 70, gietijzer en schijnt 11.000 toeren te kunnen draaien.
De yasuni R gaat eronderuit en dan wil ik een sito plus. zodat ik wat minder snel wordt gepakt.
overige planen:
- powerfilter (dan zit ik niet meer met dat grote lompe standaard luchtfilter boven me carterkap)
- kiesler achterspatbord
- km kabel vervangen :P
- verf van carterkap afhalen en dan gewoon spuiten
- underseat maken. )hij kan alleen niet helemaal doorlopen tot aan me blok omdat me buddyseat eronderuit steekt :S )
- misschien komen er ook nog velgen op van een SR

Geplaatst: 19 aug 2006 20:20
door Tossie
Hmm een Due+ en Sito+, waarom niet gewoon een DR70 met sito+, dit zal heerlijk lopen met elkaar.

Een Due+ wil aardig wat toeren, en Sito+ is gewoon een immitatie uitlaat.
En een powerfilter op die setup is bij een scooter eigenlijk dom, een scooter is namelijk moeilijker af te stellen als een Tos.

En koelvloeistof in je cilinder? niet gewoon kwestie van lekker koppakking oid?

Geplaatst: 20 aug 2006 01:10
door Multifix
ik zou wel een pakkinkje kunnen proberen en misschien me kop opnieuw afvlakken. Maarja nu heb ik een excuus voor een andere cilinder.
Maar met die due+ gaat ie toch een stukje harder dan met die dr?
want die dr maakt maar weinig toeren meer dan een standaard cilinder dus erg veel harder ervan gaan doet ie niet. Ik wil namelijk graag zo rond de 90 rijden (het liefst nog ietsje harder)

Geplaatst: 20 aug 2006 12:28
door Tossie
Nou kijk, een DR draait idd niet veel toeren, maar hij heeft goed afgestelt wel een lekker koppel.

Een Due+ vraagt gewoon toeren, en dat is niet zo handig met een Sito+
Je gaat dan ook onnodig slijtage krijgen.

Als je een DR neemt, met een Hebo koppeling en MHR vario (bewezen goed)
met die Sito+ moet dat heel erg leuk gaan lopen hoor voor op straat.

Geplaatst: 20 aug 2006 13:10
door Multifix
welke snelheid haal ik daarmee denk je?

En ik wil gewoon dat enorme luchtfilter bovenop me carter weg hebben. zijn er geen kleinere filters die dan geen powerfilter zijn?

Geplaatst: 20 aug 2006 14:47
door Robin
Idd die cilinder gaat niet werken met die sito+. Je gaat toch op een MHR 70 geen standaard uitlaat monteren? Met die sito+ haal je niet alles uit je top cilinder, je zal een hoog koppel hebben en net zo presteren als een DR70.
Kan je beter die top nemen met de yasuni R
of een DR70 met sito+ pijp.

Dus altijd je uitlaat aanpassen op je cilinder en niet
je cilinder aanpassen op je uitlaat.

Geplaatst: 20 aug 2006 19:15
door Multifix
Ik ga inderdaad voor de DR 70 en sito+, ik dacht namelijk eerst dat dit maar 80 ging ofzo. maar ik heb het even aan iemand gevraagd en die zei dat ik de 90-95 ermee kan halen. en dat is wat ik wil :)
Dus nu maar wachten totdat de brommerdealer terug is van vakantie :)

Maar is er ook nog een standaard luchtfilter dat ik erop kan zetten wat neit boven me carter hangt, of heb je dat niet?

Geplaatst: 20 aug 2006 19:30
door Volty
Ik heb ook met dr70 en Sito Roest gereden, maar dat ging niet harder dan 80. Zowel op scooter als autoteller. Met een technigas RS ging ie wel mooi 90-100 km/u, maar dat is dan weer een terugloopuitlaat.

Het grootste voordeel van de dr70 met sito+ is dat ie opeens veel lekkerder optrekt dan zo'n standaard trekstart bladblazer cilindertje :P
voor de top moet je geen sito+ kopen. Daarbij blijf je ze kopen omdat ze onder je kont wegroesten.

Geplaatst: 21 aug 2006 00:56
door Multifix
als ik hem netjes met blanke lak inspuit moet dat toch wel meevallen?
maar was jouw scoot wel goed afgesteld dan?, want 80 rijd je ook al std. onbegrensd

Geplaatst: 21 aug 2006 09:46
door Tomos_Power1
Malossi kevlar is je snaar?

en hebo verstelbaar koppeling?

wel net dingetje hoor!

Geplaatst: 21 aug 2006 18:36
door Multifix
ik ben nog een beetje op internet rond gaan kijken. en toen kwam ik een getunede DR 70 tegen voor 122euro . Nu wil ik deze dus graag. alleen zullen die extra toeren helpen met die sito plus of worden die extra toeren gewoon extra afgeknelt?

Geplaatst: 21 aug 2006 19:14
door Volty
als ik hem netjes met blanke lak inspuit moet dat toch wel meevallen?
maar was jouw scoot wel goed afgesteld dan?, want 80 rijd je ook al std. onbegrensd
mja.. ik heb elke Sito+ die ik had ongeveer 3 keer moeten overspuiten met hittebestendige zwarte verf, voordat die helemaal uit elkaar viel.. je hoort ze nog net niet roesten :P

en ja, hij was goed afgesteld, erg goed zelfs. Een Dr70 is gewoon een cilinder om harder mee op te trekken, het is geen topsnelheidjager.
en 80 op een standaard scooter is best knap, ze halen meestal net de 70 (met standaard uitlaat of sito+ uiteraard). Ik heb er in ieder geval veel plezier aan gehad, tot ik die hoerige sito+ dingen zat was en een technigasje kocht. dat maakte wel een hoop verschil..

wat die getunede dr70 betreft, hij zou daar best eens meer topsnelheid van kunnen krijgen. Ik weet niet wat een LC DR70 nieuw kost, maar 122 euro lijkt me best veel voor zo'n cilinder.

Geplaatst: 21 aug 2006 19:19
door Multifix
nieuw is een LC DR70 105 euro, dus die 20 euro extra kan dan ook wel. want ze zeggen dat ie 30% meer koppel heeft, en ong. 1000 toeren meer maakt dan standaard, de prestaties staan gelijk aan een polini corsa of een malossi sport, terwijl de betrouwbaarheid blijft.
Ze hebben ook een filmpje van een runner met die cilinder, 19mm, gianelli shot. en die heeft 11pk en 13.500 rpm
Dus volgens mij scheelt het dan best veel :)