Pagina 1 van 1

70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:38
door bartjuh23
welk model tomos heb je:
tomos standart snor met a35 blok

uit welk jaar komt de tomos:
2006!

is het een snor of een brommer:
snor

wanneer ontstond het probeem:
altijd al.. langzaam is nooit leuk!

heb je onlangs nog iets veranderd aan je tomos:
atw van 33 naar 24

wat is het probleem:
is niet echt een probleem, is meer vragen op advies/tips!


ik heb een tomos standart.
maar wil wat sneller. maar wil niet teveel veranderen!

nu is me setup:
brom uitlaat + 24 atw rest is *standaard.

rijd ong 42 nu op een scooter teller 45dusja.

nu wil ik een 70cc van airsal of dmp erop zetten, maar alles zo houden (uiteraard wel sproeier afstellen!)
zou dit beetje lopen.. tuurlijk houd het in, maar dat maakt niet zoveel uit!

dus wil gewoon me 14/12 houden + brom uitlaat!
wel een bromkop erbij dan natuurlijk! of is dit dan ook geen verreiste?

en hoe gaat dit lopen + snelheidje+ trekkracht!
bvd!

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:39
door Thomazzi
Het gaat voor geen meter lopen omdat je brommer zich sowieso begrensd op je bromuitlaat en je 14/12 caberateur.
Beter regel je dus gewoon een 15/15 carberateur en een fatsoeinlijke uitlaat, anders heb je namlijk kans op een warm of vastloper.

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:43
door bartjuh23
hoezo kans op warm + vastloper!???????

heb namelijk vaak scooters gehad, en gaat makkelijk een 70cc + de rest std, en nooit vastloper gehad!

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:46
door Thomazzi
Kerel, een scooter is wat anders als een Tomos.
Lees de FAQ maar even door om jezelf wat wegwijs te maken, dit schiet ook niet op.

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:50
door bartjuh23
hoezo is een scooter dan weer anders als een tomos.. ben gewoon nieuwsgierig!
en heb vaak zat de faq doorgelezen, staat niks over 70er met rest gewoon std.

wil gewoon weten hoezo kans op vast/warm loper!

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:52
door Thomazzi
Omdat de cilinder veel power heeft en deze druk wordt nagebootst op een stanaard caberateur en uitlaat.
Ook is de uitlaat-bocht te klein waardoor deze niet goed op gang komt en de uitlaat gassen niet goed kwijt kunnen, wat ik dus zonet ook al aangaf, haal dan op z'n minst een bullit uitlaat op.

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:53
door bartjuh23
oke ik haal een bullet! kan de rest dan wel zo blijven

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:56
door Thomazzi
Zou ik niet doen als ik jou was, het is jouw brommer maar ik zou er gewoon een andere caberateur op zetten, zo loopt deze ook een stuk beter.

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 19:58
door bartjuh23
zit er veel verschil tussen 14.12..15/15
?
heb nog begrenzer in me spruitstuk. maar moet ik die erook uithalen voor een 14.12

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 20:02
door Thomazzi
Nee, wel voor een 15/15.

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 20:06
door bartjuh23
oke stel, dit word me setup:

70/65cc airsal + bromkop
14/12 + luchtfilter begrenst
bullet uitlaat
atw 24

wat zal ik kwijt zijn aan de kosten .. ik koop ze nieuw bij mijn dealer,
zie niet echt veel bij search + internet sites enzo

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 20:09
door Thomazzi
Snelle cilinder komt al gauw neer op €80,-
Bullit uitlaat: €30,-

Je moet altijd ruim denken in de kosten, dus de andere overige dingen heb je naar mijn idee al omdat je een standaard brommer hebt, dus reken maar op €100,-

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 20:15
door bartjuh23
ik ga rond de 125 euro denken! dat heb ik wel.
ik ga eens deze week naar dealer, vragen wat die heeft + kosten zijn

Re: 70cc + rest *standaard!

Geplaatst: 27 sep 2008 21:00
door PimW
Ik heb ori met 65cc gereden en ik vond het eigenlijk wel lekker rijden hoor. Trok wel mooi op met een niet al te hoge topsnelheid. Stel je hem een beetej netjes af dna is er volgens mij wel mee te rijden hoor.

Zal niet ideaal zijn etc. maar rijden doet het wel, vooral onderin kun je meer koppel verwachten.