Pagina 1 van 1

Verschil tussen een Snor en Brom tomos @wiki

Geplaatst: 10 okt 2005 19:01
door JooL
Er wordt de laatste tijd veel gevraagt naar het opvoeren van een snorfiets. Dit hoeft niet zo moeilijk te zijn. Je kan kijken naar het opvoeren faq. Maar in dit Faq artikel zal ik de verschillen tussen een snorfiets en een bromfiets uitleggen.

Een *standaard snorfiets loopt 25 km per uur en een bromfiets loopt 45 km per uur. Maar deze trekken vaak even hard op. Terwijl velen zullen denken bij een snorfiets is het ATW groter dus zou deze harder moeten trekken. Dit is echter niet zo.

Dit komt omdat een snorfiets een andere setup heeft en anders is afgestelt. We gaan er van uit dat de bromfiets normaal is omdat iedereen zijn snor als een brom willen hebben lopen.

1 Cilinderkop.

De cilinderkop van een snor heeft een hap uit bij de bougie, gevolg de verbrandingskamer wordt groter compresse lager. trekt minder hard. Dus een bromkop geeft aanbeveling.

2 Ontsteking.

De onsteking van een snorfiets staat later. (dit is niet erg als je een snorfiets hebt) Maar ga je tomos opvoeren dan moet deze verstelt worden. Vroeger zodat de verbranding plaats vind als deze zuiger boven is of bijna boven. Dus onsteking vroeger zetten.

3 Carburateur.

Bij een snor is de lucht inlaat kleiner, deze is namelijk 9mm i.p.v. 12mm. Minderlucht is minder trektkracht lagere top. Dus een bromcaberateur instaleren.

4 Uitlaat.

Bij een snor ligt er een "snoruitlaat onder" Deze heeft een vervelende slingerbocht. Die snel dichtslipt omdat ie zo geknepen is. Dus een snelere uitlaat eronder.

5 Spruitstuk.

In het spruitstuk zit een 9mm busje, Dit zorgt dat er minder benzine naar je cilinder. Deze kan uitgeboort worden. Maar als je deze alleen uitboort gaat je tomos NIET harder.

Wat vele mensen denken dat er 25 cc of een andere cilinder voor snor dit zijn fabeltjes

Tomos-forum.tk Tomoswinkel.tk zijn niet aansprakelijk voor geleden schade / gekregen boetens ter gevolg van opvoeren van je tomos of andere bromfiets.

Geplaatst: 10 okt 2005 22:47
door Milan
Voor eens en voor altijd die problemen de wereld uit 8)

Geplaatst: 24 nov 2005 16:14
door Robin
Verschil tussen de snor kop en de bromkop.

Afbeelding

Links zie je de nieuwe cilinderkop van mijn snor, en rechts is dus een bromkop.

Ik was vandaag bij de brommersloop bij matton. Had eigenlijk een onsteking nodig en een 14/12 carb maar helaas niks goed gevonden. Wel gelukkig nog een brom kop gevonden. Je ziet dat de snor kop dus dieper en groter is en dus minder compressie. De bromkop heeft wel meer compressie en dus meer kracht bij een verbranding.

Foto hosted by robin

Geplaatst: 25 nov 2005 08:33
door Vuile Beunkoe
ok om verder welles/nietes te voorkomen gaat ie voorlopig dicht,

@ TS pb maar als je wilt bijwerken.