Pagina 1 van 1
Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 22 jan 2010 18:14
door Levy0416
Ik heb een raar probleem bij me tomos. Weet niet precies wat het probleem is 0.o
Gegevens:
Tomos Quadro- E start
Gekocht in december 2008, nieuw
Snor
Setup:
Bullet uitlaat
Standaard 12/9 carb
Bromkop
Bromontsteking
Sproeier weet ik niet precies meer, dacht 50
TWA 28
Het probleem
Mijn tomos rijd gewoon weken lang goed. Maar opeens kan dat omschakelen. Dan valt de brommer opeens uit, en wilt hij alleen nog maar rijden op Shoke..
Zodra ik hem van shoke afhaal valt hij weer uit.
Ook is raar. Normaal rijd hij in shoke maar 5-10 km/h
Maar zodra het probleem ontstaat, rijd hij 30km/h in shoke..
Ook trekt hij verschrikkelijk langzaam op..
Terwijl hij normaal hardstikke goed optrekt
Het is super irritant haha!
Dan staat de brommer 1 dagje stil,of soms zelfs maar 2 uurtjes stil. En dan doet hij het opeens weer normaal..
Wat kan het probleem zijn?
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 22 jan 2010 18:19
door Pascal
Valse lucht misschien?
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 22 jan 2010 19:24
door Levy0416
Maar waarom is dat maar soms?
En meestal ontstaat het probleem met een bijna lege tank.
Vandaag reed ik dus met dat probleem, shoke aan. Naar bezine station, ik met tank vol gedaan.
En nogsteeds het probleem, dus ik verder rijden naar de sportschool. Kwam ik terug van het sporten, en hij deed het weer. Super raar
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 22 jan 2010 19:37
door Ricker
Hmm, wss is het iets met valse lucht of met de carb. Reinig anders gewoon ff de carb. als je weet hoe dit moet, en controlleer als dit probleem ontstaat meteen op valse lucht dmv. een deo bus, neem aan dat je dat wel heb.
Zit je sproeier wel goed vast? Weet niet of je die ooit veranderd hebt.
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 22 jan 2010 19:43
door Levy0416
Ja heb sproeier veranderd. En moet na mij idee gewoon vast zitten. Ik heb wel gehoord dat ik hem niet te strak moet draaien?
Gewoon als je een beetje kracht moet gaan zetten, dan klein beetje draaien nog toch?
En die deo test heb ik al paar keer gedaan.
Ik dacht eerst dat hij valse lucht pakte tussen me cilinder en spruitstuk
Dus ik een voetpakking kopen..
Kop eraf gehaald
Wil ik de cilinder er af halen, maar dat lukte niet :S
Die zat vast.. Echt vast >.<
Dus ik naar de bromboer: Ja die cilinder zit vast
Hij zegt: Ooh oke, dan pakt hij daar geen valse lucht
Maar wel kut, want kan er dus geen nieuwe pakking in stoppen.
Carb. schoonmaken kan een goed idee zijn ja.
Toch wacht ik nog even op andere suggesties van andere mensen hier
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 13:49
door Sugi
Als je denkt dattie tussen cilinder en spruitstuk valse lucht trekt heeft een voetpakking geen zin...
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 17:31
door Levy0416
Hoezo niet?
Die pakking heet toch voet pakking, die daar zit?
Of?
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 18:04
door Sugi
Je voetpakking zit tussen je cilinder en het carter. Je spruitstuk is aangesloten op de cilinder met je membraam en nodige pakkingen daartussen, hoe die pakking heet, geen idee of daar een officiele naam van is.
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 18:09
door Levy0416
Oke XD Dan werd dat dus bedoelt met: De voetpakking moet onder je cilinder
Maar uhm. Dat wilt zeggen dat me membraan stuk is, als hij daar valse lucht pakt.
En ik heb niet getest of hij valse lucht pakt bij de VOETPAKKING XD
Maar, me cilinder zit vast :S Dus lijkt me niet eigenlijk?
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 18:13
door Timo
Dat ie vast zit wil niks zeggen over je voetpakking.
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 18:16
door Levy0416
Uhm, ja maar hoe kan ik er een nieuwe op doen. Als hij vast zit XD
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 18:22
door Sugi
Er staat nog wel een verhaaltje in de FAQ volgens mij, het betrof iets met een schep tussen carter en cilinder zetten en gaan wrikken.
Overigens hoeft je membraan niet defect te zijn, de 2 pakkingen eromheen kunnen valse lucht trekken of de aansluiting op je carb.
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 18:58
door Levy0416
Oke. En zal dat ook het probleem zijn van het vervelende probleem, dat ik bij de start post, heb neer gezet?
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 23 jan 2010 20:51
door tomos
maar eerst je benzine filter in je benzine kraan maar eens schoon. want als je je tank de heletijd bijna leeg rijd dan blijft al het vuil daar hangen.
Re: Wat is het probleem hier?
Geplaatst: 25 jan 2010 11:37
door Levy0416
maar eerst je benzine filter in je benzine kraan maar eens schoon. want als je je tank de heletijd bijna leeg rijd dan blijft al het vuil daar hangen.
Ja, daar dacht ik ook aan. En dat zou kunnen verklaren waarom hij het soms ook doet als de tank vol is, maar meestal als hij leeg is.
Want dan kan het zijn dat er vuil op het gat ligt van de benzine kraan?