Pagina 1 van 1

pakking

Geplaatst: 11 feb 2010 19:04
door ome henk
Ben nieuw hier en heb al wat zitten lezen.
Vraagje heb ik over de pakking tussen de cilinder en cilinderkop,kan deze er nu wel of niet tussenuit?
Ik heb een standaard snorfiets,zit alleen een andere uitlaat op met een dikkere pijp.
Heb de begrenzer uit de luchtfilter gehaald maar merk nog niets.
Als ik em rond de 40 kan laten lopen ben ik al tevreden maar wie heeft wat tips hoe ik dat een beetje simpel kan doen.
Het ontstekings topic heb ik ook al gelezen,krijg die kickstarter er niet af en druf niet te hard op die bout te slaan grrrrr.
Heeft het nut om die op bromstand te zetten of moet ik dan ook de begrenzer uit het spruitstuk halen of een grotere carb erop zetten?

Ome henk

Re: pakking

Geplaatst: 11 feb 2010 20:39
door sjaakvanvoorschoten
je moet wel een pakking tussen je kop en cilinder hebben. anders verlies compressie en ga je niet hard.
ontsteking vervroegen is een must als je harder wil gaan.
dat probleempje met je kickstart; wd40 doet een hoop en gewoon met een robberen moker of met een hamer en een doekje tikken. lukt makkelijk dan.
begrenzer uit je spruitstuk halen heeft enkel nut als je een grotere carb neemt.

Re: pakking

Geplaatst: 11 feb 2010 21:40
door ome henk
Ok bedankt die kickstart heb ik nu los,wat olie hielp ook al en een kleine pijpsleutel op het moertje en wat tikken en ie kwam los.
Ik ken eigenlijk alleen :oops: vespa blokjes .
Iemand nog een makkelijke manier om zonder zuigerstop het vliegwiel eraf te krijgen? ik kan dat ding nergens blokkeren anders.
Die begrenzer in het spruitstuk krijg ik wel los op mijn werk :wink:

Re: pakking

Geplaatst: 12 feb 2010 09:56
door sjaakvanvoorschoten
een autobougie erin doen. oftewel een ouwe bougie met een lange schacht. dat blokeerd de zuiger ook wel. let daar wel mee op dat dat porselijn niet afbreekt ofso want dan hebt ge een probleem.
anders: zuigerstop is maar iets van 5 euro.