Pagina 1 van 1

Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 18:15
door JordiA35
Tomos A35
Bouwjaar: 2005

Hallo allemaal,

Ik heb enkel wat vraagjes, want ik ben van plan me Tomos dus is wat meer op te gaan voeren.

Snelheid +/- 45km/h
Standaard snel
Originele Cilinder, Snorkop
Sproeier ...50? weet zo even niet.
Carburateur 14/9
Snor onsteking.
Begrenst Spruitstuk.

Me eerste vraag luidt, ik heb nu dus een carburateur 14/12 besteld alleen wat me hierbij opviel was dat er een filter in zit? Moet ik die erin laten zo ja welke kant moet erin? of moet die eruit? omdat die namelijk in de carburateur 14/9 niet erop zit.

Ten 2e, ik wil dus alles gaan ontgrenzen, spruitstuk en op bromonsteking, bromkop,bromzuiger en biturbo uitlaat. Aan welke sproeier moet ik dan denken, ik begrijp dat is voor ieder blok anders maar een bepaalde richting kun je me wel geven.:) In de carburateur 14/12 zat sproeier maat 53.

Alvast bedankt,

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 18:27
door fllex
Gaasfilter bedoel je? Die eruit halen
Dan je originele luchtfilter erop.
Je kan 53 kijken hoe die loopt ja :)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 18:29
door JordiA35
Ja gaasfilter, dus die moet eraf? Wat gebeurd er eigenlijk als deze erop blijft?

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 18:46
door ar0ns
Ik zou ook richting de 53 kijken. En dan maar verder kijken of hij goed is ofniet.

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 18:46
door Sugi
Zuigt ie meer lucht aan, iets betere prestaties met bijbehorend verbruik

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 21:34
door JordiA35
Ik heb eigenlijk nog een ding, ik dacht eerst dat het aan de winter lag maar nu als het wat warmer is moet ik hem nog steeds starten met choke.

Het gaat als volgt. Start hem de eerste keer met choke helemaal naar beneden, hij start maar met gas geven loopt die niet. Daarna zet ik hem uit en kick hem meteen weer aan en ik kan weg krijgen. Maar ik begrijp niet waarom dat in 2x moet en waarom nog steeds met de choke:S.

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 08 apr 2010 21:36
door Timo
Dan staat je brommer of:
Niet goed afgesteld
of
Hij trekt ergens valse lucht

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 09 apr 2010 11:28
door de papkarre
sproeier 53 of 54 is goed
gaasfilter eruit, ori filter erop
slecht starten:
1, rij je brommer warm
2, spuit rond je pakkingen deoderant, gaat hij anders stationair lopen dan heeft hij daar valse lucht

dus spuiten rond je
voetpakking
koppakking
membraam pakking
aansluiting carb/spruitstuk

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 10 apr 2010 18:40
door JordiA35
Dan staat je brommer of:
Niet goed afgesteld
of
Hij trekt ergens valse lucht
Bougie is gewoon koffiebruin, en valse lucht waar moet ik dat controleren? Bij de carbrateur zit alles goed tegen mekaar vast dus..

Re: Carburateur Filter/Afstelling

Geplaatst: 10 apr 2010 19:01
door marccoef
Spuit met wat deo, tussen de aansluitingen:

cilinderkop - Cilinder
Cilinder - carter
Cilinder - spruitstuk
Spruitstuk - carb

Verandert het toerental? dan zuig je valse lucht.
Wel met je motertje aan natuurlijk :')

EDIT: was hierboven al uitgelegd, beter lezen jij :|