• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Oldtimer keuring

plaats hier je vragen/weetjes over het kenteken en de RDW keuring. Ook verzekeringen vragen kunt je hier kwijt
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
27 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 26 nov 2005 20:39

Hallo,

zoals velen hier op het forum wel weten ben ik in het bezit van een Tomos S1 oldtimer uit 1973.

nou met de invoering van het kenteken, zie ik de toekomst van mijn brommertje somber in.
er staat namelijk geen typegoedkeuringsnummer meer in mijn balhoofd..
je kan duidelijk zien dat hij er ooit wel heeft gestaan..

nou heb ik al gehoord dat je overnieuw een nummer kan laten slaan, dit zou echter heel duur zijn en ik weet niet of mijn brommertje dat nog waard is..

nou zou ik graag willen weten wat de opties voor mij zijn,
kan ik gewoon naar de keuring zonder typegoedkeurigsnummer of moet ik er een nieuwe in laten slaan,
en in dat geval, waar moet mijn brommertje dan allemaal aan voldoen?
dus de minimale eisen vor zo'n keuring?

Alvast bedankt

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 26 nov 2005 20:51

allen als je alle papieren heb, en alles is *standaard , zelfs het opgegeven gewicht, kan je gaan vragen voor een nieuwe keuring, dit kan tevens ook met duitse brommers als een CB en MBX50 :shock: 8)

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 26 nov 2005 21:31

uds als ik alleen oude verzekeringspapieren heb en niet alles meer standaard is, dan gaat het niet lukken??

Hellbat die is er nu mee bezig..
die zal hopelijk binnekort wel met info komen, al is er bij dit topic niet veel haast ofzo

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 26 nov 2005 21:48

waars gaat et dan niet lukke, RDW is kkr streng :shock:

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 27 nov 2005 11:33

Skoedies.

Bij navraag blijkt, dat er in een bromfiets van Voor 1974 geen typegoedkeuring in hoeft te staan. Daar er toendertijd ook veel werden ingevoerd zonder typegoedkeuring.

Indien bij de schouwing inderdaad wordt vastgesteld dat het om een oldtimer gaat, is er niets aan de hand en zal je gewoon een kenteken krijgen.

Voorwaarde is, dat het bouwjaar op een of andere manier duidelijk gemaakt moet kunnen worden, dit kan op allerhande manieren, zoals een verklaring van de fabrikant, een verwijzing in een folder, bouwjaartabellen, noem het maar op, als je dus een foto hebt uit een tijdschrift van 1970 is dat bij wijze van spreken al genoeg, hiermee kun je aantoonbaar maken dat het om een oldtimer gaat. Verder moet je brommer voldoen aan de constructiesnelheid, en het hele verhaal is voor jouw dan af.

Als ik me niet vergis, heb jij ooit een verklaring of brief gehad van Tomos, waarin je die informatie al had opgevraagd, en als je dus deze brief meeneemt naar de schouwing ( Volgens mij stond hier zelfs een typegoedkeuring op, dat je toen vertelde ) dan geven ze op grond daarvan een kenteken af, en hoef je geen nieuw nummer te laten inslaan.

Voor jouw zal een bezoek aan de schouwer dus voldoende zijn, en hoef je niet naar de RDW.

Groeten en succes Hellbat
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 27 nov 2005 12:05

hier stond toch ook over op http://www.ishetgeenplaatje.nl ? over bromfietsen voor "74 ofzo.. misschien daar nog even rond kijken..

maar hellbat kan je ook wel vertrouwe hijs kenteke en schouw expert :wink:

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 27 nov 2005 12:09

Daar komt deze informatie ook vandaan ja, maar dan onder het kopje KLASSIEKERS.

Groeten Hellbat

JooL
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 27 nov 2005 13:11

Beste mensen

Gewoon naar de keuring brengen

geen enkel probleem, voorwaarde het framenummer moet kloppen.

Dan wordt dit ingevoerd en komt eruit welke type het is
of het brom of snor is. en het bouwjaar

dus geen enkel probleem
Afbeelding

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 27 nov 2005 15:08

das iig goed om te weten, iemand een idee hoe het met italiaanse brommers zit ?

in dit geval een Aprillia AF1 sintesi uit (volges mij) "98

hij komt uit de italiaanse race wereld namelijk :roll: geimporteerd en getuned door Jos Dijkman als project, dit project heeft later plaats moeten maken voor de sprint RX en sprint derbi

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 28 nov 2005 17:46

Skoedies.

Bij navraag blijkt, dat er in een bromfiets van Voor 1974 geen typegoedkeuring in hoeft te staan. Daar er toendertijd ook veel werden ingevoerd zonder typegoedkeuring.

Indien bij de schouwing inderdaad wordt vastgesteld dat het om een oldtimer gaat, is er niets aan de hand en zal je gewoon een kenteken krijgen.

Voorwaarde is, dat het bouwjaar op een of andere manier duidelijk gemaakt moet kunnen worden, dit kan op allerhande manieren, zoals een verklaring van de fabrikant, een verwijzing in een folder, bouwjaartabellen, noem het maar op, als je dus een foto hebt uit een tijdschrift van 1970 is dat bij wijze van spreken al genoeg, hiermee kun je aantoonbaar maken dat het om een oldtimer gaat. Verder moet je brommer voldoen aan de constructiesnelheid, en het hele verhaal is voor jouw dan af.

Als ik me niet vergis, heb jij ooit een verklaring of brief gehad van Tomos, waarin je die informatie al had opgevraagd, en als je dus deze brief meeneemt naar de schouwing ( Volgens mij stond hier zelfs een typegoedkeuring op, dat je toen vertelde ) dan geven ze op grond daarvan een kenteken af, en hoef je geen nieuw nummer te laten inslaan.

Voor jouw zal een bezoek aan de schouwer dus voldoende zijn, en hoef je niet naar de RDW.

Groeten en succes Hellbat
Bedankt hellbat!!

dan heb jij me bij deze overgehaald om toch mijn brommertje naar de keuring te brengen..
nou alleen weer een mailtje naar tomos nederland sturen want de oude (met idd typegoedkeuringsnummer, type brommer en bouwjaar) is kwijtgeraakt bij een crach van mijn computer..
beetje dom van mezelf dat ik er geen kopietje van gemaakt heb..

als ik hem idd naar de keuring gebracht heb (dus na bevestiging van tomos nederland) zal ik wel weer posten hoe het is gegaan..

eindelijk zie ik weer toekomst in mijn liefje.. :lol:

Edit:
ik lees net ook dat je kan laten keuren tot 1 oktober 2006..
betekent dit dat je na deze datum je brommer niet meer kan laten keuren? of bedoelen ze dat je na die datum niet meer over de weg mag zonder kenteken.. dat was toch 1 januari 2007?

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 28 nov 2005 17:58

hmmm

wil ik net een mailtje versturen krijg ik dit in beeld.. nog maar 2 daagjes wachten dus..

Op maandag 28 november (vanaf 17:00 uur) en dinsdag 29 november 2005 vervangt Freeler haar huidige mailplatform.

Dit houdt in dat tijdens de werkzaamheden uw e-mail helaas niet te gebruiken is.

Aan u gerichte e-mail wordt tijdelijk opgeslagen en na de werkzaamheden in uw [postvak in] afgeleverd.

U hoeft geen nieuwe software te installeren of instellingen te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 29 nov 2005 04:39

succes

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 29 nov 2005 16:22

bij mij hier in de straat is iemand met zoon oude batavus, (MK2 ofzo ? ken dat) ?
die heeft ook ze kenteken zonder goedkeuring :0

hij heeft alle orginele papieren enzo wel nog dus weet niet of ie zonder datkenteken ook had gehad, maar hij heft em iig zonder NLkeur

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 30 nov 2005 13:22

ik probeer nogsteeds mail te versturen naar tomos nederland vor een bevestiging van alles, maar de server van me mail werkt nogsteeds niet mee..

irritante shit

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 30 nov 2005 17:22

ff hotmail acountje aanmaken ;)
of ff een andere gratis mail host dinges http://www.weedmail.com ofzo, ik ben wel benieuwd wat je te horen krijgt van tomos nederland

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 01 dec 2005 10:52

Vandaag kon ik eindelijk een mailtje verzenden.
De inhoud van de mail:

Beste Heer/Mevrouw,

Bij mij in de schuur staat een tomos die ik graag zou laten keuren voor het kenteken.
Alvorens hem naar de keuring te brengen zou ik graag een aantal dingen wilen weten.

Er staat wel een framenummer in maar geen typegoedkeuringsnummer.
De vorige eigenaar heeft mij verzekerd dat het een Tomos uit 1973 is, helaas heeft hij hier geen bewijs van.
Nou zou ik hem graag naar de keuring voor het kenteken brengen maar ik weet niet zeker uit welk jaartal mijn brommer stamt.
Ook ben ik niet helemaal zeker over het type brommer wat ik heb.

Het bouwjaar van de brommer heb ik nodig voor de keuring evenals het type.
Als het bouwjaar namelijk van voor 1973 is hoef ik er naar mijn weten geen nieuw typegoedkeuringsnummer in te laten slaan.

Het framenummer van mijn brommer is: 69166

Aan de hand van dit framenummer zou ik graag willen weten:
- Wat is de typebenaming van mijn brommer?
- Wat is het bouwjaar van mijn brommer?
- Kunt u , indien het bouwjaar lager ligt dan 1974, bevestigen dat deze brommer geen nieuw typegoedkeuringsnummer nodig heeft?

Alvast bedankt voor de moeite,
M.v.g,
Sjoerd Wensink.

Ik hoop dat ik zo een nette mail heb gestuurt waar ze wat mee kunnen..

Ik had al een keer een mail gahad met bevestiging van het type brommer, maar later ook eentje met de mededeling dat het framenummer niet bij het type brommer hoorde.

Vandaar dat ik nu alleen als informatie mijn framenummer gestuurd heb omdat er bij de keuring ook vooral naar dit nummer gekeken zal worden.

en nu maar afwachten wat voor antwoord ze terugsturen..
ik ben benieuwd

Tossie
Pro Forummer
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 01 dec 2005 12:30

Als ik het goed lees zie ik alles erin staan om goede,duidelijke informatie te ontvangen van hun.. nu maar afwachten :)

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 02 dec 2005 12:42

jah idd..
ondertussen heb ik mail teruggehad,,
EN DAAR BEN IK NIET BLIJ MEE!!
met het mailtje wel natuurlijk, maar niet met de inhoud..
lees maar:

Beste Sjoerd,

Volgens onze gegevens gaat het hier om een snorfiets S1 geproduceerd in juni 1977.

Het keurnummer zou ingeslagen moeten zijn in het balhoofd aan de rechterzijde.

Met vriendelijke groet,

Erik Roelofsen
After Sales Department

T: +31 578 678 923

F: +31 578 678 929
http://www.tomos.nl

dus.... :?
nou zit ik opeens met een heel ander probleem..
hoe kom ik aan een nieuw nummer erin..

dus nu mijn volgende vraag aan jullie:
zijn alle typegoedkeuringsnummers uniek? net zoals een framenummer??

want als het bijvoorbeeld niet uniek, maar typegebonden is, dan kan ik er wel achter komen wat dit nummer is en dan kan ik hem er ook wel heel mooi netjes recht inslaan..

nou kan je zeggen dat de RDW heel streng is, maar het is de bromboer die ernaar kijkt.. en als ik dat het goede nummer heb,, zou dat dan niet kunnen werken??

Alvast bedankt..

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 02 dec 2005 13:38

nieuw frame nummer inslaan doen ze niet zomaar voor je denk ik, de brommer moet aan een hoop eisen voldoen voordat tomos heb weglegaal mag maken, met een nummer dus. Dat word een hele missie, zoon nummer erin laten zette. misschien heb je wel papieren en sla je er zelf nummers in ... dan kom je wel ff door de eschouwing , maar ook dat is niet makkelijk en fail proof

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 02 dec 2005 13:43

nou is gelukkig mijn oom heel handig en heeft op het werk een machine waarmee ze normaal in frames van bijvoorbeeld die john deere gemeentevoertuigen eigen nummer naast het typegoedkeuringsnummer slaan.
dit zodat ze zelf ook een bewijs hebben dat het van de gemeente is ofzoiets

als ik nou me frame meeneem naar zijn werkplaats wil hij dat wel voor mij doen..
dan komt het dus echt precies recht en allemaal even diep enzo..
alleen dan moet ik wel eerst weten of ik er iets aan heb en welk nummer ik erin moet slaan..
en of ik dan door de schouwing kom..
dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste..

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
27 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Kenteken/keuring & Verzekeringen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen