Pagina 1 van 1
begrenzers
Geplaatst: 24 apr 2010 12:44
door gperry
wat zijn de begrenzens in een tomos s25 blok
Re: begrenzers
Geplaatst: 24 apr 2010 12:50
door marijn8888
Ik neem aan dat je de verschillen bedoelt tussen een snortomos en een bromtomos. Dat zijn de volgende:
- carburateur is 14/9, brom is 14/12
- spruitstuk zit een busje in
- Cilinderkop heeft grotere verbrandingsruimte, dus minder trekkracht
- Uitlaat heeft dunne bocht
- Ontsteking staat laat
- TWV: groot achter -> snel optrekken
Re: begrenzers
Geplaatst: 24 apr 2010 17:05
door tomostefan
En de zuiger is anders.
Begrenzing in luchtfilter.
Re: begrenzers
Geplaatst: 24 apr 2010 19:14
door marijn8888
Die was ik inderdaad vergeten
Re: begrenzers
Geplaatst: 24 apr 2010 19:35
door Mr. Horsepower
Er wordt S25 blok gevraagd... wat jij op noemt zijn de begrenzingen van een A3/A35 blok.
Re: begrenzers
Geplaatst: 24 apr 2010 19:51
door tamiya
S25 is een typebenaming voor een tomos snorfiets, geen bloktype!

Misschien is het handig dat de topicstarter, gperry , even vermeld om welk type blok het gaat(eitje, A50/52 of A55). Als het namelijk een eitje is, zou ik er niet eens aan beginnen.
Re: begrenzers
Geplaatst: 25 apr 2010 00:12
door gperry
de cilinder is indd eivormig en waarom zou je er neit aan beginnen?
mijn plan is 50cc cilinder + kop technigas next
begrenzers eruit en ontsteking op bromstand (moet alleen nog ff weten hoe dta moet)
Re: begrenzers
Geplaatst: 25 apr 2010 09:20
door shadowranger
Niet aan beginnen om op te voeren. Ei-cilinders zijn gegoten en hebben een maximale inlaat van 9 mm (fixed). Alleen een brommodel ei-cilinder met 12 mm doorlaat (fixed) kan soulaas bieden, maar die zijn erg zeldzaam. En denk nou niet van dan boor ik hem toch ff op naar 12 mm, dat gaat dus niet vanwege de bocht in het inlaattraject.
Daarbij is je krukas nog een van het type met 10mm pen, dus een membraancilinder er "eventjes" opzetten is er ook niet bij (pen 12mm). Tot slot heb je contactpuntenontsteking, daarvan kun je de afstelling vinden in FAQ of wiki, en je hebt maar 1 versnelling tov 2 bij een A35/A52 blok
Goedkoopste en snelste oplossing is een 2e hands membraanblok op de kop te tikken. Wel even opletten of je bij electronische versies de cdi (zwarte ontsteekkastje) erbij krijgt.