Pagina 1 van 5

Tomos Mhr Sprinter 2011 Update P5

Geplaatst: 23 jun 2010 17:40
door Ingmar.
Afbeelding

Zooooo....

Aangezien vorige topic veels te vol werd hier een nieuwe

ben bezig met fotos enzo dus zeg nog maar ff niks

Setup:

Malossi Mhr Speed 7T aangepast voor 43mm slag
Opmaat Cilinderkop
28mm stage 6 r/t gepolijst met kelk
Hpi 2006 / Ignitech digitale ontsteking
1e versnelling Ktm Koppeling
2e versnelling Krm Koppeling
2e Versnelling rechte vertanding
Zelfgemaakt Koppelingshuis
v-force 8kleps membraam
tomos a52 carters Pasgemaakt voor Malossi cilinder en membraan @ carter
Opmaat uitlaten (4-5 Stuks)
electrische start kick systeem verwijderd
Tomos Race krukas (orgineel krukas met nsr drijfstang)


special looks:

Rood Metallic Frame met een verwerkt Polini 910 zitje
Zwart Metalic Velgen
Zwart Metalic Voorvork poten
Schijfrem voor (TnT)
Schijfrem achter (Braking)
Gepolijste aluminium achterbrug
Gepolijste aluminium veervervangers
Gepolijste/Gespoten custom kickstart deksel
Gepolijste Remklauwen (Brembo/Grimca)
Gepolijste Remhevels (Grimca)
Gepolijste Remadaptors
Gepolijste Wheelybar
Gepolijste Koppelingsdeksel
Gepolijste Tankdop
Gepolijste Clipons
Gepolijste aluminium Uitlaat Demper

Zelfbouw:

Alu Uitlaat Demper
Alu Grondplaat Ignitech ontsteking
Alu Membraanhuis
Alu Tellerplaatje
Alu Opmaat cilinderkop
Alu Rem adaptors
Alu Achterbrug
Alu Veervervangers
Alu Accu bakje
Alu Tankdop
Alu Wheelybar
Rvs Clipons
Messing Ignitech rotor
Staal uitlaat
Staal Koppelingshuis

Sprinter 2010

Oke dit jaar wil ik wat beter rijden dan vorig jaar dus dan gaan we even een leuke samen stelling maken.

men nemen een malossi mhr 7t
maar dan :x welk van de 3
Afbeelding


neem een setje tomos carters en frees deze af en bak er een plaat op
en maak het nettjes.
dan krijg je dit

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


leuk membraan er in
Afbeelding'


dan nog een knappe krukas voor al die pk's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blokje in elkaar met ktm en rechte vertanding waarom rechte vertanding ?
orgineel slijt veels te snel en gaat stuk

Afbeelding
Afbeelding

2 nieuwe test uitlaten maken ook dit word door mij zelf gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gooi het allemaal te samen met het oude rode sprint frame en je krijgt dit.

Afbeelding

Aangezien het beestje wel van ze plek wilt komen zelfs zo aardig dat hij op achterwiel gaat wilde
ik een wheelybar dus maken we die

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hier een paar fotos van mijn nieuwe opmaat pijp en zelfgemaakte demper
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik kon het natuurlijk niet laten om hem af te monteren en te polijsten dus hier het resultaat

imbusschroefje krijgt nog een klodder locktide
Binnen draaiwerk is niet zo nettjes want had de goeie beitel niet dus zelf iets moeten maken
maar boeiend je ziet het niet =-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ignitech ontsteking
Spoiler: show
ONTSTEKING BINNE


Afbeelding

Verder was ik niet bepaald blij met het bestaande rotor kwam te ver van het blok af te staan


probleem:
Afbeelding

zo gaat het nu worden nieuwe zelfgemaakte grondplaat en rotor met mogelijk tot starten met start motor

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


men beginne met een vliegwiel voor electronische ontsteking
Afbeelding

slijpt de klinknagels er af en slaat ze er uit dan hou je dit over
Afbeelding
Afbeelding

gaten in de rotor worden nog dicht gelast en gevlakt
oude vliegwiel hard word ook nog kleiner in diameter
imbus bouten zijn voor starten met startmotor

Afbeelding
Afbeelding


matriaal voor grondplaat ontsteking en matriaal voor koppelinghuis
Afbeelding


De Ignitech ontsteking is nu mechanisch helemaal klaar :) grondplaat is helemaal met de handgemaakt

begin
Afbeelding

iets verder
Afbeelding

gemonteerd

Afbeelding
Afbeelding
Het verleden van alles dus
Spoiler: show
vandaag ff de startmotor op gehaald bij de sloop
Afbeelding

]zoals beloofd een unieke update

meningen?

Afbeelding
Afbeelding

aangepaste uiltaat
Afbeelding


ook na verschilende tips heb ik Fokko een pb gestuurt ivm foekema uitlaat
En heeft fokko tips gegeven om de eindconus aan te passen zo gezecht zo gedaan

het verschil
Afbeelding

nieuwe conus getigt :thumb:
Afbeelding

en een perfecte doorlassing
Afbeelding

morgu nieuwe conus @ uitlaat lassen

Afbeelding



aangezien men tapeiden van de inlaat al eens stuk waren gegaan en toen nieuwe tapeinden in gelijmt gingen ook stuk.
en toen kon ik eht niet mee repareren dus dan ga je een stap verder:

Membraam op Metrakit Cilinder

er komt dus een v-force 8 kleps piaggio membraam op met een zelfbouwhuis

Matriaal:
Afbeelding

cilinder affrezen:
Afbeelding

En der cilinder moest ook voor het membraam aangepast worden
Afbeelding

membraam huisje
Afbeelding

gepolijste achterkant

Afbeelding





Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


achterbrug vor de schijfrem te monteren is euwk klaar en hij is nog lichter dan het vorige type

natuurlijk alles met een V-las voorbereid van 3mm
Afbeelding

Afbeelding

remklauwtje er op
Afbeelding

nu nog ff iets erop maken om veervervangers op te bevestigen en klaar

nieuw speelgoed op het stuur gemonteerd


Afbeelding

achterkant

Afbeelding

voorkant

Afbeelding


vandaag ff spullen binne gekregen :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

pro grip handvatten en polini minibike rem hevel
Afbeelding

oude bobine omdat hpi ding stuk is wel met nieuwe ngk kabel en dop
Afbeelding

nieuwe wiellagertjes natuurlijk aan 2 zijden afgedicht ivm stof oid
Afbeelding

en in de velgen met voor schijfremmetje en achter nieuw tandwieltje
Afbeelding


Vandaag is rooddddd het kleur van mijn frame :evil:

En ik vind het boter geil :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu is er geen uitweg meer :mrgreen: nu moet ik opbouwen gaan




ook bezig met frampje schuuren gaat komende weken naar de spuiter

Afbeelding





21-09-08

achterbrugje klaar gewicht: 0.90 kg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vandaag de overtollige purschuim weg gezaagd en glasvezel aan gebracht
morgen uit men werk ff een potje plamuur halen en mooi maken


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:evil:

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 23 jun 2010 22:25
door Ingmar.
Brand los 8)

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 23 jun 2010 22:29
door Mr. Horsepower
Leipe shit! :mrgreen:

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 23 jun 2010 22:30
door tomostefan
Zieke wheelybar :O
Echt vet.

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 23 jun 2010 23:26
door marccoef
haha jajajaja, dit is beter

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 23 jun 2010 23:51
door fllex
Waarom bouw je geen eigen carters en cilinder en weet ik wat :P
Gruwelijk gemaakt allemaal

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 23 jun 2010 23:59
door Danny E
vraagje, hoe pas je de cilinder of carter aan zodat de slag van de drijfstang overeen komt met de slag die bedoelt is voor de cilinder? slag van de mina's is 39mm als ik het goed heb, en de tomos 43mm. het odp ligt onderaan de poorten, das wel logisch, dus dat maak je eerst pas lijkt mij (d.m.v. voetplaat), maar dan komt de zuiger bij bdp toch te hoog uit door de 43mm slag en verander je de timingen? hoe zorg je ervoor dat het hele plaatje past en klopt? of bekijk ik het nu helemaal verkeerd?

edit, owh shit, deze cilinders hebben 44mm slag zie ik net, dus dis een kwestie van kleine aanpassing van cilinderkop?

m.v.g. Danny

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 24 jun 2010 00:18
door marccoef
Deze MHR 7T ziet er wel duidelijk zeer vluchtig uit in tegenstelling tot de MK.. eerlijk is eerlijk


(aangepast)

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 24 jun 2010 00:49
door Jan de Lasser
netjes, beste doorlassing trouwens

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 24 jun 2010 10:05
door Kevin...
Carters waren aardig kromgetroken?
Maar dan nog, ziet er goed uit Ingmar!

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 24 jun 2010 16:51
door Ingmar.
Waarom bouw je geen eigen carters en cilinder en weet ik wat :P
Gruwelijk gemaakt allemaal
nou je moet carters van een brommer hebben die te koop is dus daarom

en cilinder? is een moeilijk onderdeel om te maken en watik nu heb is zeer goed
Carters waren aardig kromgetroken?
Maar dan nog, ziet er goed uit Ingmar!
nee? :? carters zijn gewoon zuiver


@ de rest thnx <O~

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 24 jun 2010 16:58
door Koeieneus
Ik dacht dat je die krukas verkocht had.
En trouwens een zieke wheeliebar :koning:

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 24 jun 2010 18:14
door peter-jaap
Nice nice!

Ik wil ook wel zon blok :$

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 27 jun 2010 12:52
door Timo
Dit is gewoon pure porno. Loopt het spulletje al? :D

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 27 jun 2010 13:28
door Ingmar.
het loopt al een tijdje ja :wink:

damwoude is ook gereden met de tomos was alleen geen suc6
reed 11.2 en 12.--

reed alleen in de 1e versnelling omdat hij in de 2e te weinig benzine kreeg ivm vlotter wat te vroeg sloot

tijdens de 2e heat moest ik bij de start wel van het gas af vanwege een wheely

dit is een filmpje tijden testen op damwoude toen hij nog kut liep

het gestotter is dus de 2e versn


Link

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 27 jun 2010 14:27
door Paffer94
Echt knap als je dit allemaal kan! heb ik bewondering voor 8)

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 27 jun 2010 15:17
door Ingmar.
dankje :)

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 05 jul 2010 18:12
door Tim95
Heel mooi ding;)!
hoe hard gaat ie eigenlijk? En al flink wat races gewonnen, of pas net begonnen? (dat rijmt:x)

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 05 jul 2010 23:16
door Ingmar.
dankje :)

hij is niet gemaakt op snelheid maar optrekken.
maar tog denk ik de top zo tussen 110 en 120
kan nog wel harder als er andere vertanding op gaat

nog niks gewonnen met dit blok net 1 race gereden

Re: {IST} Tomos Mhr Sprinter 2010

Geplaatst: 06 jul 2010 12:08
door ivyTOmastiic
Netties,

alleen ik dnek dta je met een andere frame (zelfbouw) wel wat gewicht scheelt?

of zie ik dat verkeerd?