Pagina 5 van 7

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 00:23
door slimmedirk
Zit er veel verschil tussen een Dellorto en een replica?

Win ik veel op een 21mm tegenover een 19mm?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 01:27
door TheStealthSpy
Replica is van mindere kwaliteit en moeilijker af te stellen. Niet doen dus. Ik weet niet of je dan veel prestatie wint. Het licht eraan hoe de cilinder getuned is.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 01:37
door slimmedirk
Wat zijn de prestaties van de parmakit tegenover de airsal?

Wat moet er gedaan worden om een polini 65 op een a35 te krijgen?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 11:02
door 15melvin15
ik ken zelf parmakit niet, maar je hoeft helemaal niets te doen om een 65cc op een a35 te krijgen. behalve zuiger, cilinder en kop overzetten maar dat lijkt me tog wel heel erg logisch xD

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 13:41
door slimmedirk
Oja natuurlijk daar had ik nooit aan gedacht!

Kerel iedereen weet dat de polini een puch cilinder is dus als je niet weet waar je het over het laat het dan over aan mensen die het wel weten.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 14:26
door TheStealthSpy
Ik weet dat Airsal een leuke cilinder voor die prijs is, maar de prestaties van Parmakit weet ik niet. Mijn 70cc Airsal liep 75 km/h (ongetuned). Hoe je een puch cilinder pas maakt voor een Tomos staat hier: viewtopic.php?t=1183 en hier: viewtopic.php?t=1557.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 16:18
door Borcheld11
Oja natuurlijk daar had ik nooit aan gedacht!

Kerel iedereen weet dat de polini een puch cilinder is dus als je niet weet waar je het over het laat het dan over aan mensen die het wel weten.
We zitten hier ook op tomosforum, en niet puchforum he :lol:

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 apr 2012 18:25
door slimmedirk
Terwijl de poorten van de parma er toch echt veelbelovender uitzien dan die van de airsal

http://www.tomoshop.nl/catalog/parmakit ... -1048.html

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 14 apr 2012 12:26
door Celis
Zal een normale puch 50cc kop schelen tov een tomos snor kop?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 15 apr 2012 09:39
door 15melvin15
Zal een normale puch 50cc kop schelen tov een tomos snor kop?
Ja. een bromkop (50cc puchkop is zelfde) en een 14/12 carb, onsteking veranderen en een ander uitlaatje en je gaat al zeker wel 50 als je hem goed afstelt.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 30 mei 2012 15:22
door slimmedirk
Welk membraan is beter voor mijn airsal 65?

Die je krijgt bij de 65cc of de polini?

Mvg.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 30 mei 2012 19:35
door 15melvin15
Die standaard van tomos.
Gewoon de 50cc membraan

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 30 mei 2012 21:43
door slimmedirk
Bedankt, heb nu al polini ertussen zitten.

Ik heb een Hd kop erop zitten maar kom draad te kort, morgen ff m8 ringen halen want m7 hebben ze niet.
nu maar hopen dat het gaat passen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 31 mei 2012 19:52
door slimmedirk
Iedereen zei dat het enige verschil tussen een DMP 65 en Airsal is dat de airsal grotere spoelpoorten heeft.
Ik heb ze nu allebei hier liggen en de DMP heeft beduidend een grotere uitlaatpoort.

Ik vind het wel jammer anders had ik voor minder geld een DMP gekocht.
Dus voortaan als iemand erom vraagt duidelijk erbij melden dat de DMP een grotere uitlaatpoort hebben.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 31 mei 2012 21:50
door 15melvin15
spoelpoorten zijn iets anders dan een uitlaatpoort he.

Het helpt allebei idd voor vermogen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 06 jun 2012 14:43
door elisepino
Hallo

Zoals sommige van jullie weten ben ik mijn Tomos Sport R uit 2008 snor aan het opvoeren.
De setup wordt:

Bromkop
14/12 carburateur
Spruitstuk onbegrenst
Luchtfilter onbegrenst
Zuiger met sleuven
Tandwiel voor 26 en tandwiel achter 33(eerst kijken hoe dit loopt anders ga ik naar 28)
En nu brom uitlaat standaard snel(speedy) Deze had ik al.

Hoe hard zal ik ongeveer met dit setje gaan?
Is het verstandig om dit eerst in te rijden? Zo ja hoeveel km ongeveer voordat ik voluit kan rijden?(krukas is er ook uit geweest, maar niet vervangen die was nog goed)

Nu weet ik dat er veel topics zijn over uitlaten maarik wordt er niet echt wijs uit. Misschien dat iemand mij advies kan geven.

Nu heb ik de speedy uitlaat omdat die het minste opvalt en geluid maakt.
Moet ik deze er gewoon op laten of raden jullie andere aan?(wil niet te veel opvallen en te veel geluid maken)

Alvast bedankt voor de hulp.


Gr

Elise

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 06 jun 2012 17:54
door 15melvin15
Je hoeft hier niks van in te rijden.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 jun 2012 13:17
door elisepino
Dat is mooi.
Ben benieuwd hoe hard ik ga straks met mijn setup.

Gr

Elise

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 07 jun 2012 21:33
door 15melvin15
Zal wel heel snel naar atw 28 en liever nog 26 gaan, met 33 maakt je blok overtoeren waardoor hij kapot draait.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 jun 2012 13:14
door elisepino
Hallo

maar gaat hij dan met 26 dan niet veelo minder trekken?