Pagina 1 van 1

My rides

Geplaatst: 11 dec 2011 17:16
door Denn
Ik draai waarschijnlijk al wat langer mee dan de gemiddelde leeftijd hier, denk zal ook eens wat posten.

Jaar of 9 geleden heb ik eens een Runner gehad, een mooie groene. Niet lang, had ook geen certificaat en de rollenbanken bij school vertrouwde ik niet, dus eieren voor mijn geld gekozen. Anders had hij waarschijnlijk toch worden gestolen.

Mijn geld ging tussentijds op aan een andere hobby van mij toendertijd, karpervissen. Was meer een passie, dat was echt mijn ding vroeger en haalde ik heel veel plezier en energie uit.

Toen ben ik een jaar of 6 geleden begonnen met een Fiat Uno 1.1, heb ik geen foto van. Veel lol van gehad en prima als eerste autootje, ik reed ermee naar mijn school en werk op en neer.
Die heb ik net geen jaar gehad en toen heb ik een gele Mitsubishi Colt gekocht, een 1.6 GLXi met 113 pk, de meest luxe uitvoering met elektrische opties. Mooie parelmoer gele kleur fabrieksaf welke je niet vaak ziet, hier had ik ook het een en ander aan gedaan net als de Fiat. Beviel me prima:
Afbeelding

Ik had al plannen hem een keertje te laten spuiten en cleanen. Toen ik een lichte schade reed en iemand anders dit ook bij me flikte, was het punt daar, ik zou hem laten opknappen. Heb een hele tijd tussen 2 kleuren getwijfeld, fel groen of knal oranje, dit is hem uiteindelijk geworden:
Afbeelding
Afbeelding

Kleur was gebaseerd op Lamborghini oranje met een Spectra FX laag, hij verkleurde in de zon naar groen en paars.
Ik ging veel shows en beurzen ermee af en begon het zonde te vinden om er dagelijks mee te rijden. Dus moest er een daily bijkomen en kon hij door de weeks in de garage blijven staan, zodoende een andere Colt, wederom 1.6 maar wat simpeler:
Afbeelding

Ik liep er toevallig voor een leuke prijs bij een kennis tegenaan met erg weinig km's gelopen. Hier heb ik weinig aan gedaan, open luchtfilter en een dikke geluids installatie was genoeg.

Niet veel later heb ik de oranje Colt verkocht, ik raakte snel uitgekeken op het show gebeuren en dat wereldje. Heb nog een tijdje gedrift (BMW E30 325i), maar dat duurde niet zo lang. Ik wilde wat compleet anders, wilde me meer op performance gaan richten.
Ik kocht weer een Coltje erbij, dit keer een van de laatsten, weer luxe uitvoering, donkerblauw en een 1.6 weer met 113 pk.
Hier heb ik toen ook het nodige weer aan gedaan en ben ik mee begonnen met circuitrijden, wat me tot nu toe nog steeds boeit en ik nog met veel plezier doe. Zandvoort en de Nurburgring werden/worden regelmatig bezocht.
Alleen na onderstel en remmen aanpassingen, het interieur compleet gestript te hebben, kuipstoelen en gordels en allemaal prut, moest hij toch wel wat sneller gaan worden. Ik wilde meer en harder en de auto kon het aan.
Ik wilde eerst een 1.8 GTI blok gaan kopen met 140 pk en hier een turbo op bouwen. Ik had in de tussentijd een andere versnellingsbak gekocht en complete GTI achteras met schijfremmen, toen ik bij een bedrijf tegen iets aparts opliep.

Een Mivec motor, nooit geleverd in Europa, alleen in Japan, Australie en Nieuw-Zeeland. Dat was leuk, alleen wist ik de geschiedenis niet. Dat het een automaat was boeide me niet, dat los ik wel op. Ik heb er toen even over gedacht en na contact besloten hem te kopen en hier een project van te maken, het was tenslotte toch winter.

De motor lag er uiteindelijk in, andere achteras zat eronder, handbak hing erachter, alleen de kabelboom uitzoeken duurde lang en gaf wat strubbelingen, maar ook dat kwam goed. Dus daar was de motor, ook nog steeds een 1.6 16V, maar dit keer met 175 pk en 9.000 RPM. De Mivec motor was het antwoord van Mitsubishi op de V-tec motor die Honda op de markt bracht, alleen met meer vermogen dan de Civic.
Heb er ook nog een handgemaakt uitlaatsysteem onder laten maken van 2,25 inch en de carrosserie en remmen wederom aangepast. En ja, toen liep het blok goed en ging het lichte bakkie best rap van zijn plek. Meer woorden zal ik er niet aan vuil maken, ik gebruikte hem in het weekend op straat en op circuits en had er veel plezier van. Wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na hem een tijd in bezit te hebben gehad wilde ik alweer meer en ja, toen begon ik toch maar eens te denken om een van mijn droomauto's te kopen. Ben met een bedrijf gaan praten over de mogelijkheden, want hij moest vanauit Japan worden geimporteerd uiteraard. Ik ben nu eenmaal enorm Japanse auto fan en in het bijzonder Mitsubishi.
Ik verkocht de blauwe Colt en dezelfde dag kocht ik de auto en 3 maanden later was hij in Nederland, een Mitsubishi Lancer Evo VI. Ik kocht de auto geheel standaard begin 2010 en ben er hard mee bezig gegaan hem te veranderen naar mijn smaak. Kwamen veel carbon details aan te pas, complete uitlaat, inlaat, onderstel, remmen en motor werden aangepast.
Rijd prima op circuit en bevalt me prima met zijn 4WD, draait nu 330 pk bij 440 Nm op redelijk safe, dus bevalt me best:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kort daarna verkocht ik de grijze Colt voor een leuk prijsje en heb ik een Honda gekocht. Waarom weet ik niet, maar wilde weer eens wat anders. Dus een zwarte Civic V-tec uit 1996 was van mij, welke ik ook weer behoorlijk aanpaste naar eigen smaak en ook op het circuit heb gebruikt. Was ook een fijn autootje en ondanks de V-tec, aardig zuinig:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Had ik in zeer korte tijd een hele hoop aan gedaan, zal ik niet allemaal opsommen.
Deze heb ik alleen niet lang gehad, heb hem weer verkocht eerder deze zomer en wilde weer wat anders. Een wat luxere auto, wat comfort enzo. Wat wist ik niet en ik was nog zoekende, maar liep tegen een mooie BMW aan terwijl ik een Audi zocht. Een dag later had ik hem alweer gekocht, een 2002 E46 met veel opties (hieronder nog standaard):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb ik ondertussen verlaagd, audio ingebouwd, zitten Z3 velgen op (komen 18" op) en nog wel meer gedaan, maar blijft wel netjes.

De BMW en Evo heb ik nog steeds. Daarnaast heb ik de luxe dat ik ook een auto van de zaak heb, een Trafic bus uit 2010.

En waarom ik hier zit is ja, omdat ik van de week voor de fun een Tomos snor erbij heb gekocht, een Standard uit 2007.
Wist niet echt wat ik wilde, maar vond het wel leuk, dus ben eens op internet gaan kijken en zag er een paar. 2 vond ik de prijs niet goed en kwam ik niet uit, deze was ik wezen kijken en maar meteen ingeladen en meegenomen.
3.726 km gelopen, kocht hem standaard. Heb er meteen een led achterlicht opgezet en het lampglas gesmoked, andere uitlaat zonder proppen, tankdop met slot, buddyseat, heb nog een ander tandwiel liggen, zet ik er van de week ff op.
Ook een beurtje gegeven, bougie, olie, luchtfilter en alles ff nagekeken. Claxon werkt alleen niet, ergens de bekabeling vrees ik. Bevalt me wel, alleen is het nu erg koud om te rijden, dus stap liever in de auto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was hem een beetje denk.

Re: My rides

Geplaatst: 11 dec 2011 19:47
door JesseJeremy
Zozo, ziet er wel goed uit allemaal joh!
Grappig allemaal vette auto's en dan een foto van een Tomos haah

Re: My rides

Geplaatst: 11 dec 2011 19:58
door biersmurf
die tomos is het vetst 8)

Re: My rides

Geplaatst: 13 dec 2011 22:06
door Denn
die tomos is het vetst 8)
Daar zijn de meningen over verdeeld haha.

BMW en Evo staan trouwens te koop voor de geinteresseerden.

Re: My rides

Geplaatst: 13 dec 2011 23:29
door Borcheld11
Tomos ziet er goed uit,

Maar er zitten toch geen proppen in een tomos uitlaat ? :lol:

of heb ik iets gemist :x

Re: My rides

Geplaatst: 14 dec 2011 20:15
door Denn
Weet ik veel, ben niet zo thuis in de Tomos wereld.
Maar bij mij niet nee. En of ze er origineel inzitten, geen idee.

Re: My rides

Geplaatst: 15 dec 2011 19:29
door Borcheld11
Weet ik veel, ben niet zo thuis in de Tomos wereld.
Maar bij mij niet nee. En of ze er origineel inzitten, geen idee.
Zitten er nooit in.

Maar je hebt een brom uitlaat. dat kan je zien omdat je recht stuk pijp hebt, inplaats van een sbocht erin.
en dat de pijp breder is dan die van de snor. :wink:

nu weet je het wel :P

Re: My rides

Geplaatst: 19 dec 2011 22:06
door Denn
Yes thanks, was er inderdaad al achter.

Re: My rides

Geplaatst: 20 dec 2011 00:47
door BBTomos
Dat zijn mooie scheurijzers man! Alleen vind ik dan dat er een Kreidler naast moet, of een SS50 :mrgreen:




..en de tomos natuurlijk ook weer daarnaast :mrgreen:

Re: My rides

Geplaatst: 02 feb 2012 19:19
door Jeroen #555
Suuperdikke autohistorie heb je man!
Rij je ook wedstrijden op zandvoord of alleen vrij rijden enzoo?
greets

Re: My rides

Geplaatst: 02 feb 2012 19:55
door Tieskattepies
Vette dingen man!
Even een vraagje: wat is dat "lampglas smoken"? Wat wordt het verschil en hoe doe je het?

Re: My rides

Geplaatst: 03 feb 2012 19:56
door Denn
Jeroen, op Zandvoort was het tot nu toe enkel vrijrijden en clubdagen.
Dit jaar heb ik me ingeschreven voor Time Attack en zal ik ook aan de westrijden mee gaan doen.

Re: My rides

Geplaatst: 04 feb 2012 17:02
door Jeroen #555
Misschien dat ik je nog eens tegen kom als ze met ons racingteam weer een keer gaan! :)

Re: My rides

Geplaatst: 10 feb 2014 20:06
door Denn
Naast de Colt en de Lancer Evo heb ik nog niet zo lang geleden nog een speeltje aangeschaft.
Was er niet naar op zoek, maar kwam op mijn pad en niet lang daarna stond hij naast de Evo in de garage:

Van origine een Honda Civic 1.6 VTi. Momenteel moet je het zien als een Integra Type R met Civic body.
De motor van een 98-Spec Integra ligt erin, met LSD bak en volledig Integra onderstel (5-lug swap).

Hieronder wat foto's en specs.

Motor:
- B18C-R uit een ’98-Spec Integra Type R.
- OBDII naar OBDI conversie.
- S9B versnellingsbak.
- 1.5 way LSD.
- Fidenza lichtgewicht vliegwiel.
- Stage 2 koppeling.
- Gereviseerde motor met 0,5 mm overmaatse zuigers.
- Skunk2 nokkenassen (paar graden scherper).
- Skunk2 klepveren.
- Skunk2 klepstoters.
- Skunk2 klepseals.
- Skunk2 inlaatspruitstuk.
- Skunk2 gasklep.
- ARP kopbouten.
- ACL drijfstanglagers.
- ACL krukaslagers.
- Eagle H-beam drijfstangen.
- Hasport motorsteunen.
- Moroso baffled carterpan.
- Wiseco gesmede zuigers (11,8:1).
- Stalen koppakking.
- Toda Racing 4-2-1 spruitstuk.
- Katvervanger.
- Spoon N1 middendemper.
- Spoon N1 einddemper.
- Grote radiateur.
- Spal fan.
- Blox open luchfilter.
- Walbro 255 l/pu brandstofpomp.
- 440 cc injectoren.
- Brandstofdruk regelaar.
- P30 ECU (met remap).
- Grotere hoofdremcilinder.
- Grotere remdrukverdeler.
- ABS verwijderd.
- Airco verwijderd.

Interieur:
- Ltec kuipstoelen.
- Takata 4-punts gordels.
- Fia gekeurde rolkooi (17-punts gelast).
- Crossbar achterin.
- Carbon dashboard.
- Shortshifter.
- Skunk2 schakelpook.
- Verder euhhh, niks...

Exterieur:
- Mugen (look) voorlip (helaas gesneuveld).
- ITR DC2 wielen.
- 5-lug onderstel conversie (inclusief schokdempers en veren).
- OEM Type R koplampen.
- OEM Type R achterlichten.
- OEM Type R grill.
- OEM Type R achterlip.

Onderstel:
- ITR onderstel.
- Stoptech remschijven.
- Ferodo DS2500 remblokken.
- Wat braces onder.
- Veerpootbrug voor boven.

Verder heeft hij opties als elektrische spiegels, een elektrisch schuif/kanteldak etc. etc.

De auto heeft een gereviseerde motor en doet me zo enorm veel terug denken aan een eerdere gestripte hothatch die ik had.
Die mis ik soms nog steeds en hoop dat ik in deze auto vele plezierige km's mag beleven.

Doel is er veel circuit mee te pakken en de auto naar mijn zin te maken.
Ik heb een heel lange lijst met dingen die nog gedaan moeten worden.
En verder zien we (motorisch o.a.) wel wat de toekomst brengt .......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding