Pagina 1 van 1
houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 09:21
door goombaaking
Ik heb sinds kort een Tomos A3 snor,
trekt goed op, maar op zijn topsnelheid gaat hij heel erg inhouden (en zwaarder klinken etc)
top ligt op 30/35
sproeier 50, 56 en 53 geprobeerd, 53 zit er nu in. Deze week even 52 en 54 proberen.
achtertandwiel is 31 voor weet ik niet.
orginele (zwarte) uitlaat.
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 11:08
door shadowranger
Ik zeg begrenzers eruit, en ontsteking op bromstand zetten.
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 16:26
door Ping
En een 28 tandwiel achter zal ook een hoop schelen.
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 16:52
door goombaaking
Begrenzer in uitlaat is wss al eruit.
Voor de rest zit er alleen nog een in het membraan?
Heb al een 26atw besteld.
Ontsteking moet ik even kijken omdat het spie'tje van de kickstart muurvast zit, de kant van de schroefdraad moet ik op slaan, Ofniet?
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 17:17
door Ping
Volgens mij kan jij je beter even verdiepen in de WIKI ,
dan dat je hier allerlei vragen gaat stellen.
En anders de zoekfunctie gebruiken.
1 De standaard uitlaat van een A3 heeft niet echt een begrenzer die je er even uit moet halen.
De begrenzer zit hem in de type bocht die de uitlaat heeft.
2 De membraam heeft ook geen begrenzer , een polini membraam werkt alleen beter.
In de inlaatspruitstuk zit er wel een begrenzer in de vorm van een bus die je eruit kan halen.
3 De spie loopt taps met een plat kantje eraan , waar het schroefdraad zit is de smalle kant.
de moer enkele slagen los halen , en een paar tikken op de moer geven tot er beweging in komt.t
Als je een andere ATW gaat monteren , is het aanbevolen om ook de VTW en ketting te vervangen.
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 17:58
door goombaaking
Oke,
Dus ik kan beter een andere uitlaat halen? Bv z'n techno ofzo halen? Of is dat niet persee nodig
Ketting en tandwiel combinatie tegelijk vervangen weet ik, omdat ik motorrijder ben
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 18:09
door Ping
Het ligt eraan wat je als eindresultaat wilt behalen.
wil je hem iets sneller , wil je hem een richting een bromsnelheid , wil je maximaal.
Wil je hem opvallend snel of onopvallend snel .
Met een standaardsnel uitlaat kan je ook 60km/u halen , maar de prestaties met optrekken en
snelheidwinst zijn van een techno cc stukken hoger.
UIteraard is het ook vaak een budgetkwestie en of je redelijk kan sleutelen.
Zoals ik al zei , kijk eens rond op het forum en in het WIKI ,
er staat zoveel info om hem sneller te maken , dat je je eigen keuzes kan maken,
en je leest wat er allemaal bij komt kijken.
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 18:13
door goombaaking
Tegen de 40/45 vind ik mooi.
Wil nu puur het inhouden eruithalen wat dat rijdt totaal niet lekker.
Het sleutelen gaat wel, ben vliegtuigtechnicus
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 18:32
door Ping
Draai jouw bougie er eens uit en kijk wat de kleur is.
Zomaar een grotere sproeier erin draaien zonder verdere aanpassingen
aan het luchtinlaat en ontsteking heeft niet veel nut.
Je zal hem eerder verzuipen.
Als je veel koolaanslag in de cilinder enof uitlaat hebt houdt die ook in.
Als je de standaard snoruitlaat hebt met een slinger in de bocht zal je nooit veel sneller gaan,
en lijkt het ook vaak alsof die inhoudt.
Re: houd in
Geplaatst: 20 dec 2011 19:17
door goombaaking
Ik ga ook uit van de bougiekleur
Rest zal ik een dezer dagen nakijken. Wou gewoon even weten wat ik tegen het inhouden kan doen.
Sproeier is niet het probleem.
Afgaand van het donkere zware geluid wat hij geeft tijdens het inhouden, denk ik ook niet atw.
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: houd in
Geplaatst: 21 dec 2011 13:30
door goombaaking
Uitlaat Tecno Tomos A3 / A35 Standaard 22mm Zwart
geen rare bocht dus, wel begrenzer?
Re: houd in
Geplaatst: 26 dec 2011 21:33
door 15melvin15
Ik heb zelf ook een A3, heb zelf dat hij inhoudt door veels te weinig lucht...
Dit is makkelijk uit te proberen.
Je hebt zon zachtplastic rond ding op je carburateur zitten die hem verbind met je luchtfilter, als je die eraf haalt. ff opnieuw grof afstellen en dan opnieuw proberen.
Als hij dan een stukje harder gaat weet je dat het aan lucht licht.
Verder zit er standaard een snor kop op, hier is een kleine uitsparing in gemaakt zodat hij MINDER compressie heeft en daardoor minder snel gaat.
Deze kun je makkelijker vervangen door een brom kop.
Ik heb zelf gewoon 65cc met 65cc kop gedaan, loopt fantastisch, trekt bijna gelijk aan een scooter en heeft een top van tegen de 50. En heb hem dan nog nieteens goed afgesteld, gewoon een keer beetje grof afgesteld.