Pagina 1 van 1

Rijdend weggezet, koppeling vervangen, nu geen vonk?

Geplaatst: 01 jul 2012 19:52
door caro71
Kocht mijn A35 met kompleet versleten koppelingsegmenten. Maar de motor draaide als een tierelier, alleen even koppeling vervangen dus.
Omdat ik niks heb om krukas te blokeren even slim wat door het vliegwiel om te blokeren en klaar is kees. Nu alles weer in elkaar zit wil ie niet starten, als ik kickstart brand er even licht, komt er even geluid uit een claxon maar als ik mijn vinger in bougie dop doe voel ik niks.....
Als je stroom heb heb je stroom zeg ik altijd maar waarom geen vonk dan??? Heb werkplaats handboekjje gedownload maar vind niet eens een bobine op de tekening...... rara raadsel heb ik nu. wie heeft er tips??

Re: Rijdend weggezet, koppeling vervangen, nu geen vonk?

Geplaatst: 01 jul 2012 22:07
door Ping
Je steekt iets door het vliegwiel om de krukas te blokkeren ?
Yeah right , klinkt niet erg slim.
Achter het vliegwiel vind je spoelen voor de verlichting e.d. ,
en een aparte spoel voor de ontsteking.

Je hebt best kans dat de ontstekingspoel danwel het dunnen draadje aan de zijkant ervan beschadigd is.
Als je nog contactpuntjes hebt , zijn er meerdere opties.


PS: als je rechts bovenin kijkt zie je FAQ en WIKI staan ,
leef je daar eens uit .

Re: Rijdend weggezet, koppeling vervangen, nu geen vonk?

Geplaatst: 02 jul 2012 18:55
door caro71
bedankt voor je reacte
ie... ik vrees dat het idd achter dat vliegwiel zit. Ik heb geen draadbreuken kunnen ontdekken tussen de 1e stekkers die vanaf zwartedraad ontseking loopt (bobine en dodemansknop) noch in de kabel en dop van bobone. Bobine zelf weeet ik niet hoe te checken en pullytrekker is besteld en komt vrijdag binnen.
Bij afstellen van de contactpunten vond ik foto van de plaat achter vliegwiel. Ik weet niet welke de ontstekkings spoel is (gele of met blauwe draad??) maar ervan uitgaande dat geel stroom spanningscircuit (verlichting etc) verzocht en waar ik de blok heb gezet kan het het blauwe kabeltje zijn of de spoel eraan...
Maar zoals gezegd eerst dat vliegwiel eraf, de FAQ kwam uit op ontsteking doormeten, naar de dealer en dat wordt de kas breker.... 2e handsplaat met alle toeters en bellen of zelf doormeten en alleen vervangen wat nodig is.... Als ik weet welk punt ingang en welk punt uitgang aan de spoel is moet weerstand meten toch genoeg zijn. Nagenoeg 0 is OK, 1 is breuk..
Wat is daar nogmeer meetbaar en hoe??

Re: Rijdend weggezet, koppeling vervangen, nu geen vonk?

Geplaatst: 02 jul 2012 19:16
door 15melvin15
geel is licht. normaal is zwart ontsteking.