Pagina 1 van 1

Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 17:30
door Hardbreaktwo
Ben het slome 30/35 wel weer zat en wil wat harder :P
setup:
- A35 2 Speed blok
- Snorcilinder+kop
- 15mm Carb + Inlaat
- Proma GP uitlaat

Nou twijfel ik tussen 50cc en 65 :P
bij 50cc heb je:

Airsal:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=887

DMP Alu
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6716

DMP Gisha
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5819

wat is het verschil? :P
kwa 65cc heb je:

Aisal:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=888

DMP
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5820

hier weer wat is het verschil? :P

hoe hard zal het gaan per cilinder? :P
en kan ik een 50cc kop gebruiken? kheb gehoord dat sommigen dat deden voor meer compressie?

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:08
door Mr. Horsepower
Als je wat harder wilt is gaan is 65cc al snel een goede keuze, maar als je dat weer te overdreven vind en wel wat harder wil zou ik gaan voor de 50cc Airsal. Want mij ervaring is dat de 50cc cilinders van DMP gewoon vervangende originele cilinders zijn, dus eigenlijk niet sneller als je originele cilinder.

Je zou je originele kop kunnen gebruiken. Maar als je originele kop nog een "snor" kop is zou ik dat niet doen. Zit een soort van sleuf in, en met deze zul je dus niet veel compressie hebben. Beter neem je dan een bromkop of een hogedruk kop. 38mm of 44mm, ligt er net aan of je voor de 50cc gaat of de 65cc natuurlijk.

65cc cilinders van Airsal en DMP zijn ongeveer gelijk aan elkaar en met een grotere carburateur, groter spruitstuk, andere uitlaat en andere tandwielverhouding valt er al gauw +65km/h te hale.

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:15
door buitertje
gewoon voor 65cc airsal ik heb hem ook en bevalt zeer goed en ik zag dat je het bij josdijkman.nl weghaalt haal ik het ook weg zeer goeie winkel en die hebben ook een 44mm hd kop die heb ik er ook op

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:22
door Ping
De snorcilinder is hetzelfde als een bromcilinder , alleen heeft de bromzuiger een spoelpoort en de snorzuiger niet.
De snorkop moet je zeer zeker vervangen , voor een bromkop of HDkop voor meer trekkracht.

50cc of 65 is jouw eigen keus , hier zit dan ook al een andere zuiger met veren bij !

airsal zou mijn keuze zijn , omdat die beter afgewerkt is dan de DMP .

Voordeel van een alu cilinder is dat als je de dremel erin wilt zetten,
dat makkelijker gaat dan met een lompe gietijzeren cilinder.

Nadeel is het zwakke schroefdraad

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:30
door Hardbreaktwo
kheb wel een hd kop hier liggen :P hoewel ik op mijn 1 speed met eicilinder (das toch cilinder zonder membraam?) niets merkte met die kop :P
maar die 50cc kop zou wel op een 65cc kunnen?
en ik zou dus met mijn setup (twv = 26-26) 65 halen ofniet? :P

@buitertje: ik haal zo goed als alles bij Jos weg! zowieso goeie service, geen beunazen daar en goeie prijzen! :)

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:50
door 15melvin15
eicilinder is idd zonder membraan

Ik zal 65cc, HD kop, 14/12 carb en twv 26-26 doen.

Dan zit je rond de 60km/h

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:52
door Hardbreaktwo
en diezelfde setup maar dan met 15/15 carb?
maar nou weet ik nogniet kan een 50cc kop op 65cc cilinder?

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 18:59
door 15melvin15
65cc is 44mm en 50cc is 38mm

Die overgang is zo groot dat er dan wss lucht langs gaat lekken oftewel NEE

Je moet bij 65cc ook een 65cc kop halen.

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 19:09
door buitertje
klopt de prijzen zijn goed en een groot asortiment en zeker goede service me broer haalde ook altijd zijn spullen er weg maar woon je dicht in de buurt dan? (sorry ff oftopic)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 19:10
door Hardbreaktwo
ok das dus duidelijk antwoord :P
maar dan nog 1 ding..
ik vind de remmen van mijn tomos niet echt geweldig naarmate ze warmer zijn...
wat valt eraan te doen? opschuren en schoonmaken maakt weinig verschil en ik wil toch wel wat beter kunnen remmen als ik 60 ga :P

@buitertje: woon in wijhe :P stukkie van 20km wat goed te doen is op de brommer ^^

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 19:26
door 15melvin15
Er valt niets aan te doen, je kunt remmen niet beter maken.

Hoogstens remvoering en evt trommel verv.
Is je remvoering nog goed dan en heb je geen groeven in je trommel?

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 22:33
door Alex..
schijfrem erop beunen

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 14 jul 2012 23:36
door Hardbreaktwo
dat schijfrem idee had ik gezien op de wiki :P maargoed daar ben ik niet zoon fan van eerlijk gezegt..
volges mij zijn mn voeren en trommel wel goed :P maar ik denk dat als ik die cilinder koop meteen nieuwe voeringen meeneem voor de zekerheid..

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 15 jul 2012 08:13
door 15melvin15
voorvork van een flexer erin, zit al een schijfrem op xD

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 15 jul 2012 08:34
door Ping
voorvork van een flexer erin, zit al een schijfrem op xD
een flexer met schijfrem ?

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 15 jul 2012 11:53
door Hardbreaktwo
flexer heeft ook gewoon trommel? :P
denk dat ik een extra velg regel en daar een schijfrem op maak :P
weet wel iemand die op mn achterbrug een remklauw kan fixen ^^

Re: Keuze cilinder

Geplaatst: 15 jul 2012 11:54
door 15melvin15
funtastic keek ik nr. Was of nog aant slape of nog onder invloed toen ik dat net schreef xD