Pagina 1 van 1
Hoge Druk Kop
Geplaatst: 08 aug 2012 21:22
door JJS23
Hoi..
Ik weet ut ff niet meer..
Heb un hoge druk kop op mn tomos gezet en hij rijdt egt super nu..
Toen ik die HD kop kocht zij de brommerboer dat ik er geen pakking tussen moest doen..
En toen ik um monteerde zij un maat weer dat er wel un pakking tussen moest..
Dus mijn vraag is:
Moet er un pakking tussen bij un HD kop of niet?
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 08 aug 2012 21:27
door Borcheld11
Zo lang de de zuiger niet tegen de kop en er geen valse lucht trekt tussen cilinder en cilinderkop
is er geen pakking nodig. valse lucht kan je checken met een deotest. gebruik de search of google als je niet weet wat een deotest is.

Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 08 aug 2012 21:36
door JJS23
Bedankt..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 09 aug 2012 01:53
door Ping
Ik heb idd ook al meerdere koppen zonder pakking gemonteerd ,
zelfs standaard snorkoppen.
Ik heb wel de gewoonte om er een dunnen laag vloeibare pakking tussen te smeren.
Belangrijkste is dat je geen oude pakkingsresten meer hebt.
Goed schoonmaken dus.
Omdat je geen pakking er meer tussen doet , moet je even opletten dat je nog wel genoeg
schroefdraad over hebt , anders moet je op elke tapend een extra ringetje plaatsen.
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 09 aug 2012 17:45
door JJS23
Ik heb een volgend probleem..
Hij rijdt wel lkkr.. trekt lekker op enzo.. helemaal toppie..
maar als ik op zn top rij, stopt me zuiger heb ik het idee..
dan hoor ik um best hard tikke, dus dan laat ik me gas los en mot ik ff wat langsamer rijden wil ik weer gas kunne geven..
hoop dat ik ut beetjj begrijpelijk heb uitgelegd..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 09 aug 2012 18:14
door Ping
Een HD kop klinkt vaak alsof die hard tikt.
Je kan de bougie eruit draaien en via dat gat kijken of de zuiger geen beschadigingen aan de bovenkant heeft.
Ik neem aan dat je er wel op gelet hebt , dat er geen speling in je drijflijn zit.
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 09 aug 2012 18:33
door JJS23
beste ping..
alles wat ik nu doe of heb gedaan doe ik voor het eerst sonder eigenlijk te weten wat ik precies doe haha..
ik heb er egt totaal geen verstand van maar sins ik self die dinge doe of probeer te doen leer ik steeds meer..
maar goed..
speling in mn drijflijn? hoe ken ik dat uitzoeken?
dr zat geen speling bij mn zuiger want die heb ik nog beetjj schoon gemaakt
omdat toen ik die pakking draf haalde kwam er wat in mn cilinder..
miss dat dat eventueel ook mn probleem nu is ?
P.S. is het beter om er un B6 bougie in te doen? of un bougie 6..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 10 aug 2012 05:54
door Ping
stukje pakking kan niet echt dat getik veroorzaken.
Je kan bij je vliegwiel voelen of je speling hebt op de krukas
ngk 6 of champ L86 zou ik minimaal erin doen
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 10 aug 2012 11:06
door JJS23
Ken ut niet so sijn datie op sn top nie te weinig of te veel lucht krijgt.. Of te veel/te weinig bensine?
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 11 aug 2012 07:12
door 15melvin15
Dat kun je zien aan de kleur van je bougie. deze moet koffiebruin bij de electrode zijn.
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 11 aug 2012 19:30
door JJS23
Me tomos !!
hoe hard die rijdt weet ik niet..
weet wel dat me blok oli lekt..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 11 aug 2012 19:52
door Ping
Hee dat lijkt Den Haag / Scheveningen wel .
Lekt hij bij de vliegwiel / VTW of aftapplug ?
oplossing : keerring / keerring / koperen ring om de aftapplug.
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 14 aug 2012 11:18
door JJS23
Hee dat lijkt Den Haag / Scheveningen wel .
Lekt hij bij de vliegwiel / VTW of aftapplug ?
oplossing : keerring / keerring / koperen ring om de aftapplug.
Leiden, Volgeltjes park haha..
Ik mot ff wachten op me geld voor ik weer ken sleutele..
als ik ga sleutele wil ik wel gelijk de dinge kunne vervange..
dr zit un kopere ring bij de onderste aftappluf..
en naar de keeringen mot ik kijken..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 14 aug 2012 18:52
door 15melvin15
die koperen ring moet je elke keer als je hem loshaald vernieuwen.
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 14 aug 2012 19:12
door JJS23
die koperen ring moet je elke keer als je hem loshaald vernieuwen.
en waarom mot er elke x un nieuwe in dan?
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 14 aug 2012 19:23
door 15melvin15
er zijn ongelijkheden die die koperen ring afdicht, nadat je de koperen ring 1 keer hebt aangedraaid vormt hij zich daarna. draai je hem los en opnieuw weer vast dan zit hij altijd anders en dicht niet goed af.
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 15 aug 2012 12:26
door JJS23
Oke oke..
Zou dat het lekken stoppen denk je?
Ga volgende week al die pakkinge en keeringen vervange..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 16 aug 2012 11:45
door JJS23
Heb un pakking tussen mn HD kop gezet,
en moet zeggen datie un stukkie stiller is maar ook un klein beetjj vermogen verloren heeft..
Volgende week Homoet uitlaat bestellen en vloeibare pakking..
dan gaat die kop gewoon weer zonder pakking haha..
hoop dat het me gaat lukken met die keeringen vervangen..
Re: Hoge Druk Kop
Geplaatst: 19 aug 2012 08:27
door 15melvin15
welke keerring?
Ik bedoel de afdichtring bij je aftapplug.