Pagina 1 van 1

Verschil brom & snor kop @wiki

Geplaatst: 03 feb 2006 21:10
door PraatPaal
de Snorkop:
Is een uitgedraaide brommerkop, de verbrandingsruimte is groter.

de Bromkop:
Heeft als het ware een vulring in de verbrandingsruimte de kamer is kleiner.

Kleinere kamer zorgt voor:
meer compressie = hogere druk, waardoor je zuiger harder naar beneden gedrukt word (de arbeidsslag) dus daardoor is er meer hulp bij het creeeren van vermogen.

Grotere kamer zorgt voor:
de snorbrommerkop heeft de grotere kamer, dt vermindert de druk waardoor de brommer minder vermogen op kan bouwen door een gebrek aan tegenkracht op de zuiger.


Hoge drukkop:
een hoge druk kop heeft netals de brommerkop een kleine verbrandingsruimte, bij prestatie gerichte cilinders (zoals snelle 50cc en 70cc setjes) zit vaak *standaard een HDcilinderkop deze is geoptimaliseert op squish met bijgeleverde pakking en de zuigervorm, hier door word de optimale *standaard druk gecreeert die mogelijk is.

Hoop hierbij geinformeert te hebben, zoniet graag volgende vraag.


GRAAG GEEN OFFTOPIC GEBLAAT IN DIT TOPIC AANGEZIEN DIE FAQ IS! al het onnodige word verwijdert!