Pagina 1 van 1

standaard hangt te ver naar beneden

Geplaatst: 08 jun 2013 08:47
door beemerhawk
Welke Tomos model heb je? standard xl
Wat is het bouwjaar? 2011
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds aankoop
Wat is het probleem? Standaard hangt ver naar beneden, waardoor de grondspeling minimaal wordt. Blijft ook aan vele drempels hangen, of aan het opritje naar de schuur.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nee

Wij rijden nu al jaren Tomos standard. Echter bij de laatste nieuwe aankoop in 2011, lijkt de gemonteerde standaard wel erg ver naar beneden te hangen, waardoor er een kleine grondspeling is. Schaaft regelmatig over drempels en blijft haken aan het opritje naar de schuur. Kan de standaard worden versteld, zodat ie wat hoger komt?

Re: standaard hangt te ver naar beneden

Geplaatst: 08 jun 2013 09:31
door RBurgundy
Ja, het veertje van de standaard vervangen. Zie hier:
http://www.tomoshop.nl/catalog/middenst ... -1050.html

Re: standaard hangt te ver naar beneden

Geplaatst: 08 jun 2013 17:53
door Ping
Hoe staat hij op de standaard ?
Soms is een standaard helemaal verbogen waardoor hij en slecht op zijn standaard staat ,
en dat die dus laag gaat hangen.


Zoals hier te zien , de standaard staat te ver naar voren , en het achterwiel raakt bijna de grond :

Afbeelding

Re: standaard hangt te ver naar beneden

Geplaatst: 09 jun 2013 14:51
door beemerhawk
Bedankt voor je reactie.De middenstandaard staat inderdaad ver naar voren, maar hij lijkt toch niet verbogen. Zo hoort een standaard toch ook te staan, i.v.m de stabilteit? Als je de standaard inklapt, kan hij ook niet verder naar boven.

Re: standaard hangt te ver naar beneden

Geplaatst: 10 jun 2013 02:11
door Ping
Nee , eigenlijk hoort de standaard iets meer rechtop te staan .
Deze standaard lijkt niet schuin te staan , maar dat staat die wel degelijk.
Ik heb dit probleem namelijk ook gehad en verholpen.

De brommer met een ruk naar achteren trekken , wanneer je hem op de standaard wilt zetten
kan er toe leiden dat een standaard krom gaat staan.
Het is beter om de achterkant op te tillen en dan de standaard uit te klappen.
Ook door op de brommer te gaan zitten terwijl hij op de standaard staat ,
zorgt ervoor dat hij doorzadelt en de standaard krom gaat staan.

De halfrond gebogen buizen voet gaat meer naar voren staan ten opzichte van het bovenste U profiel van de standaard.

Wanneer je een kromme standaard met een nieuwe rechte standaard vergelijkt ,
dan merk je ook dat het achterwiel hoger van de grond komt , en dat de standaard dichter tegen de uitlaat zit
wanneer de standaard ingeklapt is.
Tomos_standaard_zwart2.jpg

Kijk eens in deze topic :
viewtopic.php?f=68&t=9558

Eerste foto met oude bokstandaard , later met nieuwe standaard

Afbeelding

Afbeelding