Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ga er dinsdag weer mee verder. Mogelijk had ik de olieleidingen van de carburateur en de tank los moeten halen. Bij demontage heb ik de leidingen bij het pompje losgemaakt. Bij het verwijderen van het deksel vielen toen de afdekstrip en de beschermplaat op de grond.
Is het deksel met olieleidingen zo weer goed te plaatsen?
Mocht ik er niet uitkomen laat ik het nog even weten. In ieder geval hartelijk bedankt nogmaals voor de uitleg.
Enfin, mijn zoon en ik zijn lekker aan het sleutelen. We hebben de brommer nu een maand maar er moest nogal wat aan gebeuren.
Ander vraagje; de brommer schakelt vrij laat over naar 2. Ik heb de koppeling van de eerste versnelling vervangen en de juiste hoeveelheid olie toegevoegd. Volgens het Tomos boekje zou het late overschakelen door teveel olie komen, maar ik heb me aan de 225 cc gehouden.
Of zou er een vraagtekenveertje ontbreken of niet goed meer zijn? Ik lees daar veel over maar weet niet of dat voor dit blokje A52 ook geldt.
De brommer was nooit opgevoerd en dat houden we ook zo. Hij rijdt / reed standaard iets van 50-53. Hard zat. Alleen het optrekken zou iets vlotter kunnen, maar dat hoort bij deze brommer denk ik.
Mvrgr,
Dominic
Is normaal hoor, dat van alles los schiet bij het ontkoppelen van de linker carterklep. Laat de slangen gewoon met het oliereservoir & carburateur verbonden, maar let op, je moet ze eerst ontluchten voordat de motor weer gestart wordt.
Als de slangen nl. losgekoppeld zijn geweest van de oliepomp, is er lucht ingekomen en ontstaan er belletjes. Dan is de verhouding smeerolie in het lucht-/benzinemengsel niet meer correct en wordt de cilinder tijdelijk niet meer voldoende gesmeerd. Dus let hier voor gebruik wel op.
Is de brommer tweedehands of nieuw?