Cilinder lekt lucht
Geplaatst: 04 feb 2014 01:40
Welke Tomos model heb je? A35 b(arrel)
Wat is het bouwjaar? bejaard
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds aanschaf
Wat is het probleem? Er ontsnapt lucht tussen cilinder en cilinderkop
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Heb een snor luchtfilter, carburateur en spruitstuk erop gezet om af te stellen. Andere (2ehands) cilinder.
Hallo tomos forummers,
Ik heb een oud barrel in handen gekregen om weer eens lekker een beetje te sleutelen. Er zat een 16/16 carburateur op waar hij niet mee startte. Tijdelijk heb ik hem nu als standaard snor geconfigureerd (wel brom uitlaat) om hem aan de praat te krijgen om hem daarna tot een leuke snelheid op te voeren. Het motortje loopt nu.., maar zeer slecht. Alleen met de choke aan (in een niet koude autogarage) en bijna vol gas krijg ik hem aan de praat maar valt gelijk uit als ik het gas loslaat. Tijdens het rijden valt hij ook uit als ik de gashendel helemaal opentrek waardoor de choke er af gaat.
Ik heb drie rotte tapeinden vervangen die er nieuw uitzagen, maar ik denk dat de nieuwen dezelfde kwaliteit is. Cilinder + kop erop gezet en moertjes niet te strak gedraaid, ik voelde dat ik ze dol zou draaien. Op het enige originele tapeind kan ik het moertje wel goed strak aandraaien (maar doe dit niet om alle moertjes even strak te hebben). Als ik hem aankick hoor ik lucht ontsnappen tussen de cilinder en kop vandaan. Ik kan 1 tapeind alweer vervangen omdat ik die alweer dol heb gedraaid.. Is er een betere kwaliteit tapeinden te krijgen? Of zijn M7 koppelmoertjes een oplossing? Beiden heb ik nog nergens gevonden. Anders cilinder en/of kop vervangen als het probleem is dat ze gewoon niet goed op elkaar passen? Dat zie ik/mijn portemonnee minder zitten
Groeten,
Hippie
Wat is het bouwjaar? bejaard
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds aanschaf
Wat is het probleem? Er ontsnapt lucht tussen cilinder en cilinderkop
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Heb een snor luchtfilter, carburateur en spruitstuk erop gezet om af te stellen. Andere (2ehands) cilinder.
Hallo tomos forummers,
Ik heb een oud barrel in handen gekregen om weer eens lekker een beetje te sleutelen. Er zat een 16/16 carburateur op waar hij niet mee startte. Tijdelijk heb ik hem nu als standaard snor geconfigureerd (wel brom uitlaat) om hem aan de praat te krijgen om hem daarna tot een leuke snelheid op te voeren. Het motortje loopt nu.., maar zeer slecht. Alleen met de choke aan (in een niet koude autogarage) en bijna vol gas krijg ik hem aan de praat maar valt gelijk uit als ik het gas loslaat. Tijdens het rijden valt hij ook uit als ik de gashendel helemaal opentrek waardoor de choke er af gaat.
Ik heb drie rotte tapeinden vervangen die er nieuw uitzagen, maar ik denk dat de nieuwen dezelfde kwaliteit is. Cilinder + kop erop gezet en moertjes niet te strak gedraaid, ik voelde dat ik ze dol zou draaien. Op het enige originele tapeind kan ik het moertje wel goed strak aandraaien (maar doe dit niet om alle moertjes even strak te hebben). Als ik hem aankick hoor ik lucht ontsnappen tussen de cilinder en kop vandaan. Ik kan 1 tapeind alweer vervangen omdat ik die alweer dol heb gedraaid.. Is er een betere kwaliteit tapeinden te krijgen? Of zijn M7 koppelmoertjes een oplossing? Beiden heb ik nog nergens gevonden. Anders cilinder en/of kop vervangen als het probleem is dat ze gewoon niet goed op elkaar passen? Dat zie ik/mijn portemonnee minder zitten

Groeten,
Hippie