Voorstellen + vraagje Tomos Luxe 2010
Geplaatst: 30 mar 2014 19:16
Ik ben sinds december 2013 de (gelukkige) eigenaar van een snor Tomos Luxe uit 2010 met een kilometerstand van 4100 km. Dit is mijn allereerste tomos en hij bevalt me prima. Gekocht op marktplaats met aan het voorspatbord en achterspatbord wat bobbelende lak (roest). Ook werkte de startmotor niet.. Hij liep op de tomos teller iets harder dan 40 km/h.
Eenmaal thuis heb ik hem een beurtje gegeven en flink gepoetst. Aangezien hij heel erg snel start met de kickstarter nog niets aan de startmotor gedaan. Wel de carb even schoongemaakt en later er een buddyseat opgezet.
Inmiddels 1100 kilometer verder heb ik allereerst ontdekt dat met iemand achterop het wiel op het achterspatbord komt als je over een drempel gaat.. Dit is erg vervelend soms. Ook viertakt hij erg. Bougie is wel mooi bruin. Dit word wel steeds minder als hij warm wordt maar ik rij hele kleine stukjes dus dan word hij nooit echt goed warm. Met mooi weer doet hij het een stuk beter (: Ook is de lak waar roest onder zit gaan loslaten. Heb gisteren alle bobbelende lak eraf gekrabt en er noverox anti roest opgedaan. Ook heb ik de bedrading naar de startmotor doorgemeten. Die waren allemaal goed. Dus de startmotor eruit gehaald en aan een accu gezet. Hij deed niets. Heb maar de startmotor uit elkaar gehaald; bleek 1 koolborsteltje weg te zijn en van de rotor was ook niet veel meer over. Meteen een imitatie startmotor besteld. Vandaag heb ik hem even flink gepoetst met commandant (:
Setup:
- std uitlaat
- 14/9 carb (sproeier 49)
- achter tandwiel 26
- ontgrensd luchtfilter
- voor zover ik weet verder standaard
Weet iemand een oplossing tegen het viertakten?
[ Post made via Mobile Device ]
Eenmaal thuis heb ik hem een beurtje gegeven en flink gepoetst. Aangezien hij heel erg snel start met de kickstarter nog niets aan de startmotor gedaan. Wel de carb even schoongemaakt en later er een buddyseat opgezet.
Inmiddels 1100 kilometer verder heb ik allereerst ontdekt dat met iemand achterop het wiel op het achterspatbord komt als je over een drempel gaat.. Dit is erg vervelend soms. Ook viertakt hij erg. Bougie is wel mooi bruin. Dit word wel steeds minder als hij warm wordt maar ik rij hele kleine stukjes dus dan word hij nooit echt goed warm. Met mooi weer doet hij het een stuk beter (: Ook is de lak waar roest onder zit gaan loslaten. Heb gisteren alle bobbelende lak eraf gekrabt en er noverox anti roest opgedaan. Ook heb ik de bedrading naar de startmotor doorgemeten. Die waren allemaal goed. Dus de startmotor eruit gehaald en aan een accu gezet. Hij deed niets. Heb maar de startmotor uit elkaar gehaald; bleek 1 koolborsteltje weg te zijn en van de rotor was ook niet veel meer over. Meteen een imitatie startmotor besteld. Vandaag heb ik hem even flink gepoetst met commandant (:
Setup:
- std uitlaat
- 14/9 carb (sproeier 49)
- achter tandwiel 26
- ontgrensd luchtfilter
- voor zover ik weet verder standaard
Weet iemand een oplossing tegen het viertakten?
[ Post made via Mobile Device ]