Een "beetje" opvoeren . . . sleeper style!
Geplaatst: 21 apr 2014 14:22
Welke Tomos model heb je? A35
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Nog niet . . .
Wat is het probleem? Algehele traagheid
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nope . . .
Vraagje:
Oudere jongere (ik dus), heeft een paar vragen m.b.t. z'n -mogelijk- nieuwe gemotoriseerde autoped
(sorry, bedoel het niet verkeerd).
Ik ben nu aan het rondkijken -en heb al een op het oog- voor een Snor met achterstallig onderhoud onderhoud (hou van knutselen). Volgens de verkoper een A35, maar als ik een kenteken check doe, krijg ik modeltype S25 er uit . . . Klopt de opgave van verkoper niet of is dat gewoon een andere modelnaam t.b.v. de handel?
Ik ben dus op zoek naar een snor voor naast m'n andere "brommer" (+ 1000cc), want ik vindt het ook heel lekker om eens zonder helm door de polder kunnen sturen op zoek / onderweg naar een leuke visstek. Daarnaast ben ik altijd op zoek naar wat te knutselen . . .vandaar de Tomos zoektocht. En ook een stukje jeugdsentiment, heb er ooit een gehad (je weet wel, met zo'n hoog stuur . . .. in die tijd dus
). Ik heb een beetje het idee, dat een A35 wel het meest makkelijke model is om het e.e.a. voor te krijgen ook . . .
Nou heb ik al een paar keer op een snor van een vriendin van me gereden, maar daar zit geen gang in. Ik ben zelf aardig groot / fors (lees: zwaar) en als ik op die Tomos voort tokkel, komen een beetje sportieve bejaarden me op de fiets voorbij . . . . ietsje te traag dus. Nou ben ik niet, zoals een hoop forummers hier, op zoek naar het maximale uit de Tomos . . . als ik echt heel hard wil, stap ik wel op die andere "pocket rocket"
Nou heb ik aardig wat motor sleutel kennis / ervaring en kan ik zelf gaan experimenteren met van alles en nog wat, maar als ik zo het forum een beetje besnuffel, zitten hier een hoop gasten met heel veel kennis van wat er allemaal kan / niet kan, wat er op de markt is en zo voort . . .
Ik zoek een configuratie die er voor zorgt dat ik een gangetje van 40 / 50 kan rijden, ook nog een beetje trekkracht over hou zodat ik niet de eerste 50 meter hoef mee te steppen en, heel belangrijk, het hele verhaal er van buitenaf nog lekker standaard uit ziet . . . dus geen mega expansie uitlaten, extra koelers, air grabbers en zo . . . Dit om zo min aandacht te trekken van veldwachten en pikgrage vingers en wil ook niet al te veel @#fusherrie maken. . . . grotere cilinders, zuigeraanpassingen, carburatie en al het andere geen probleem . . . .
Nah, ben benieuwd wat voor reacties ik krijg . . .
En o ja . . . niet beginnen over afvallen en aerodynamische pakken . . . want dan mag je een rondje met me de ring in!
(geintje, ik ben lief) 
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Nog niet . . .
Wat is het probleem? Algehele traagheid
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nope . . .
Vraagje:
Oudere jongere (ik dus), heeft een paar vragen m.b.t. z'n -mogelijk- nieuwe gemotoriseerde autoped

Ik ben nu aan het rondkijken -en heb al een op het oog- voor een Snor met achterstallig onderhoud onderhoud (hou van knutselen). Volgens de verkoper een A35, maar als ik een kenteken check doe, krijg ik modeltype S25 er uit . . . Klopt de opgave van verkoper niet of is dat gewoon een andere modelnaam t.b.v. de handel?
Ik ben dus op zoek naar een snor voor naast m'n andere "brommer" (+ 1000cc), want ik vindt het ook heel lekker om eens zonder helm door de polder kunnen sturen op zoek / onderweg naar een leuke visstek. Daarnaast ben ik altijd op zoek naar wat te knutselen . . .vandaar de Tomos zoektocht. En ook een stukje jeugdsentiment, heb er ooit een gehad (je weet wel, met zo'n hoog stuur . . .. in die tijd dus

Nou heb ik al een paar keer op een snor van een vriendin van me gereden, maar daar zit geen gang in. Ik ben zelf aardig groot / fors (lees: zwaar) en als ik op die Tomos voort tokkel, komen een beetje sportieve bejaarden me op de fiets voorbij . . . . ietsje te traag dus. Nou ben ik niet, zoals een hoop forummers hier, op zoek naar het maximale uit de Tomos . . . als ik echt heel hard wil, stap ik wel op die andere "pocket rocket"
Nou heb ik aardig wat motor sleutel kennis / ervaring en kan ik zelf gaan experimenteren met van alles en nog wat, maar als ik zo het forum een beetje besnuffel, zitten hier een hoop gasten met heel veel kennis van wat er allemaal kan / niet kan, wat er op de markt is en zo voort . . .
Ik zoek een configuratie die er voor zorgt dat ik een gangetje van 40 / 50 kan rijden, ook nog een beetje trekkracht over hou zodat ik niet de eerste 50 meter hoef mee te steppen en, heel belangrijk, het hele verhaal er van buitenaf nog lekker standaard uit ziet . . . dus geen mega expansie uitlaten, extra koelers, air grabbers en zo . . . Dit om zo min aandacht te trekken van veldwachten en pikgrage vingers en wil ook niet al te veel @#fusherrie maken. . . . grotere cilinders, zuigeraanpassingen, carburatie en al het andere geen probleem . . . .
Nah, ben benieuwd wat voor reacties ik krijg . . .

En o ja . . . niet beginnen over afvallen en aerodynamische pakken . . . want dan mag je een rondje met me de ring in!

