Pagina 1 van 1

Tomos loopt zwaaaaaaar beroerd!!

Geplaatst: 23 feb 2006 20:33
door SandeeR
Heejh ik ben nieuw op t forum hier.
En zal dus meteen me probleem vertellen.

Heb laatst me contactpunten en condensator vervangen en sindsdien loopt me tomos erg slecht.
Hij loopt perfect totdat ie overtoeren gaat maken(heuveltje af/niet erg stijl),
dan lijkt t alsof ie verzuipt en dan moet ik een tijdje met me shoke aan rijden :?
Het lijkt me stug dat het aan me carb afstelling ligt want voorheen(oude contactpunten/condensator) had ik nooit problemen.
Zou t dan aan de afstelling van me ontsteking liggen?
Ik heb van alles geprobeerd met me ontsteking maar t wil niet lukken.

Wat kan er mis zijn?

Sander

Geplaatst: 23 feb 2006 22:58
door kevin
kant ni gewoon zijn dat als je van een heuvel afrijd je een hogere snelheid bepaalt als je normale top en dat hij daardoor te weinig benzine krijgt ofzo anders zou je tog ni met shoke hoeve te rijje?

Geplaatst: 23 feb 2006 22:59
door kevin
t lijkty me in elk geval sterk dat t aan die niewe condensator enzo ligt

Geplaatst: 23 feb 2006 23:06
door freak
als je met choke moet rijden dan krijgt ie teweinig benzine.
doordat je nu nieuwe contactpunten en condensator hebt is je onsteking een stuk beter geworden.
ik zou de bougie er us uit draaien,als deze aan de witte kant is dan krijgt ie te weinig benzine.

Geplaatst: 23 feb 2006 23:08
door jroen_tomos
en als die te wit is dan meot je er grotere sproeier in doen voor meer benzine...

(freak ff aangevuld :wink: )

Geplaatst: 24 feb 2006 13:13
door the_tomos
als je heel je ontsteking eraf heb gehaald ka nhet zijn dat je hem verkeerd terug heb gezet oftewel je afstelling van je ontsteking is niet goed.
hij staat te laat of te vroeg maar ik denk eerder te laat. kijk daaar ook maar is naar

Geplaatst: 24 feb 2006 21:32
door SandeeR
bougie is gewoon koffie bruin dus goed,
Ik heb me ontsteking nu ff wat anders gezet maar nu is ie al helemaal brak :lol: het lijkt nu net alsof ie nie warm wil worde :? als ik optrek verzuipt ie(dus ff choke aan, 2 meter rijden en dan ken ik gassen) T moet dus aan me ontsteking liggen.(lijkt mij)
Ik heb t gedaan zoals t hier ergens op t forum staat maar t wil nog nie echt lukken ik ga zondag gewoon ff allerlei standjes proberen.
Er staat dat me contactpunen 0,35 open moeten gaan, heb ergens anders gelezen dat er met gemak 0,40 doorheen moet gaan en met moeite 0,50(dus ong0,45) wat is nou goed :?: en me grondplaat.. op welke stand moet ik ong beginnen?

Heb ook andere bougie geprobeerd en natuurlijk afgesteld op 0,45 :wink: (me bougie)

Grt Sander

Geplaatst: 24 feb 2006 21:55
door the_tomos
als de contactpunten goed staan (0,35) dan ligt het aan je condensator die is verrrot als je grondplaat goed staat tenminste.
of je hebt iets niet goedaangesloten

Geplaatst: 24 feb 2006 21:59
door larz
nou in de eerste post staat dat hij juist de condensator heeft vervangen dus ik denk niet dat die kapot is

Geplaatst: 24 feb 2006 22:06
door freak
als je je bougie er uit draaid en je steekt een schroendraaier in het gat voel je waneer je zuiger bijna boven is.
zodra de zuiger de neiging heeft om weer naar beneden te gaan ,moeten je contactpunten open zijn op 0,35.
dit is de goede afstelling,draai dan je grondplaat weer vast en je contact punten,en het zou goed moeten zijn.
de sleufgaten in je grondplaat zullen nu zo,n beetje in het midden staan.

Geplaatst: 24 feb 2006 22:11
door SandeeR
Nou ik weetnie precies of een condensator wat tikken aankan :oops:
Ik had hem er echt op een beun manier in gezet..
Bankschoef beetje open en condsator op zn kop.. (dat het schroefje ertussen past) En dan de groenplaat en kruislinks opgetikt(12/6/9/3-Kloksgewijs)
dit is ws niet goed :P .. hoe moet ik m er voortaan opzetten? :roll:

Maarja kan t ooknie valse lucht wezen? dat ie daar last van krijgt bij zulke hoge toeren? want als ik dan op me shoke rijd(als ie slecht begint te rijden), loopt ie btr dan dat ik normaal met me shoke rij.. :?

Geplaatst: 24 feb 2006 22:13
door SandeeR
Dan gaan me contactpunten te laat open denk ik :roll: ..
Dus als zuiger van BDP naar beneden wil moeten ze helemaal openstaan..?

Geplaatst: 24 feb 2006 22:22
door freak
net even voordat ie weer naar beneden gaat,das het tijdstip.
op dat moment moeten de contactpunten helemaal open zijn op 0,35

Geplaatst: 24 feb 2006 22:32
door SandeeR
Ik ga zondag even proberen :lol:
Ik ga er dan vanuit dat ie goed is afgesteld..
Als ie dan nog raar doet ga ik wel ff cillinder bekijken en pakkingen vevangen. Harstikke bedankt :)

Geplaatst: 24 feb 2006 23:02
door Bren
hee dit probleem heb ik ook sinds een tijdje liep mijn tos enorm over te slaan (heel veel rook en weinig snelheid en een teringherrie) dus toen had ik hem helemaal schoongemaakt dus: carb schoon filter schoon tank doorgespoeld kortom alles. Toen liep hij beter hij sloeg niet meer over maar hij bleef afslaan het was dus zo hij begon vanuit stilstand goed maar dan opeens bwop af en moest ik hem steeds met choke starten en wederom met choke aan en uit te doen bleef hij gewoon goed lopen ik dacht dus dat het aan de sproeier lag maar om zeker te weten keek ik naar de vonk die was heel zwak de vonk ging niet van de electrode naar de eh ja dat staafje maar naar de zijkant van de bougie en was niet blauw maar gelig oranje dus ik vliegwiel eraf en andere contactpunten erop afgesteld op bdp met 0,35 mm maar geen verschil precies hetzelfde wat denken jullie wat dit is ik kan ook gewoon nieuw topic maken maar omdat dit hetzelfde probleem is dacht ik ook van.. maargoed ik wacht op de reacties