Pagina 1 van 1

airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 16 jul 2014 17:58
door tomoskindje
Ik heb mijn standaard gietijzer cilinder vervangen voor een aluminium airsal. Hieronder is mijn review.

Ik vind dit persoonlijk een erg fijne cilinder. Met de montage liep ik niet tegen problemen aan.

Tijdens het rijden valt mij op dat hij meer vooruit wilt.

Ik merk ook een duidelijke powerband tijdens het rijden wat ik voorheen niet had. Ik schrok hier best van de eerste keer.

Wat ik ook merk is dat het toerental hoger oploopt. Ik dacht eerst dat alles kapot zou trillen maar dat gebeurde niet.

Een topsnelheid zal ik later meten als ik mijn cilinder heb ingereden. Deze review zal dan ook uitgebreider worden. Maar op het moment ben ik zeer tevreden met deze cilinder

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 16 jul 2014 21:04
door tomoskindje
Ik heb hem net een paar keer goed op ze donder gegeven en ik ga heel erg vlot door naar de +- 55 echte kms
Dit samen met de techno krul (optrek uitlaat) en met een tandwielverhouding 26-24. Ook valt het geluid mij op. In de hogere toeren dan lijkt het net of je een racemotor bent, volgens mijn vader die in de huiskamer zat te luisteren of die mij kon horen :)

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 17 jul 2014 09:37
door rikkert
Wat voor aanpassingen heb je verder gedaan t.o.v. je vorige setup? (tandwijl verhouding veranderd? andere uitlaat?) en wat was je Top met je oude setup en wat is je complete nieuwe setup?

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 17 jul 2014 18:14
door tomoskindje
Mijn setup hiervoor was
twv: 26 voor en 24 achter
uitlaat: Techno krul
Cilinder: Standaard gietijzer
Carb: 15/15 Carb @ sproeier 62
Bougie: B6HS (Aan de zwarte kant)
Topsnelheid: 46, gemeten langs een bord langs de weg die de snelheid aangeeft

Mijn setup nu:
Cilinder: 50cc Airsal
Carb: 15/15 Carb @ sproeier 62
twv: 26 voor en 24 achter
uitlaat: Techno krul
Bougie: B7HS (Koffie met melk bruin)
Topsnelheid: KOMT ER NOG AAN, ik ging 41 met kwart gas en buiten mijn powerband dus ik zal vermoedelijk rond de 55-60 gaan.

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 17 jul 2014 20:56
door tomoskindje
HAHAHA ik heb wat leuks te vertellen dit MOET ik gewoon kwijt.
Een vriend van mij heeft een kymco people S met 70cc
Zijn setup is voorderest standaard. De varioring is eruit maar hij is nog wel begrensd op de CDI
Ik rijd hem er gewoon uit op topsnelheid met mijn 50cc airsal. Ik ga waarschijnlijk tegen de 60 echte kms en met een tecnigas terugloper moet de 63 of 65 wel te halen zijn volgens zijn vader (Die is monteur). Kortom, ik ben gewoon heel erg blij met mijn cilindertje..
TOMOS POWER!!!

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 15 sep 2014 10:59
door brother
zou als ik jou was keer een bos uitlaat of een homoet kopen, dan word het stuk leuker :)

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 15 sep 2014 10:59
door brother
wat voor cilinderkop heb je btw?

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 21 sep 2014 14:40
door tomoskindje
Ik heb om de een of andere reden een snor cilinderkop... heel vaag want ik heb een brom tomos.

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 29 sep 2014 13:10
door brother
dan zou ik die als ik jou was snel keer veranderen naar brom ;)
jaa klopt dat hebben ze vaker gedaan waarom ik weet het niet

Re: airsal 50cc REVIEW

Geplaatst: 29 sep 2014 17:10
door boeat
dan krijg je ook meer compressie en word je brommer wat pittiger onderin