Pagina 1 van 68
Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 28 feb 2006 19:43
door Vuile Beunkoe
plaats hier dus al je kleine, snelle vragen mbt het opvoeren of zelfs tunen van je brommer.
Geplaatst: 28 feb 2006 19:57
door larz
ik ga mis een technigas terugloper kopen maar mijn vraag is hoe hard hij dan zal lopen ongeveer en hoeveel hij dasn zuipt
*standaard brommer cilinder+kop
Dellorto 15/15
Technigas terugloper
Geplaatst: 01 mar 2006 17:25
door kevin
hij gaat r ni veel meer van zuipe, en sneller bij mij ging ie zon 10/15 km sneller, ligt waarschijnlijk ook wel aan de rest wat je op je tomos hebt zitte, carb, cilinder, luchtfilter ed.
Geplaatst: 01 mar 2006 17:48
door larz
jah staat in me post
Geplaatst: 10 mar 2006 21:34
door alikz
een vriendin van me heeft een standaard snor tomos a35/quadro(ze weet het niet precies

) maar die rijd nu 25 nu wil ze 'm een beetje harder laten rijden, iets van 35 km/h. weten jullie wat eraan gedaan moet worden om dat voor elkaar te krijgen?
alvast bedankt
Geplaatst: 10 mar 2006 22:15
door freaky_Tomos
koop een ander uitlaat bijvoorbeeld de proma, het hoeft niet eens een terugloop uitlaatje te zijn.
dit is de snelste manier van opvoeren, en zelfs voor elke leek te doen.
verander wel je sproeier 2 maten groter.
Of je kan de ontsteking wat verdraaien maardat is wat moelijker.
Geplaatst: 10 mar 2006 23:13
door alikz
en dan gaat ie ongeveer 35km/h?
Geplaatst: 12 mar 2006 10:32
door Puchracer
en dan gaat ie ongeveer 35km/h?
Hoe hard die precies zal gaan is natuurlijk niet te voorspellen maar ongeveer zal dat wel kloppen.
Een Proma CC(€65) is goede uitlaat maar een Proma Grand Prix(€32) doet het ook al stuk beter als standaard uitlaat.
Ook heb je nu een snorkop je zou er een hogedrukkop op kunnen zetten (€15 ofzo bij brommerboer). 4 boutjes losdraaien oude kop eraf schuiven nieuwe erop en weer netjes vast draaien. Zeer simpel en scheelt best veel op top en ook met optrekken.
Ik zou beginnen met dat laatste een andere kop dat is het goedkoopste.
Geplaatst: 15 mar 2006 20:10
door fido
Hey jongens, ik heb zoals jullie wss weten m'n tomos opgeknapt. Ik rij met een getunede 50cc, afgevlakte kop, tecno estoril en 16mm dellorto.
Als luchtfilter heb ik de ''schijf'' die bij de carb zat, en daarover een kapje die volgens mij alleen dient om het luchtfilter op z'n plek te houden.
Als ik rij en ik geef vol gas dan maakt het een hoop herrie (duh...) maar het is echt een soort roggelend geluid. Als ik het gas iets los laat rij ik net zo hard alleen heb k een stuk minder lawaai, nou is aan jullie de vraag: Waardoor komt dit ???
En dan heb k nog een vraag. Als k een eindje rij dus ongeveer 10 minuten, dan kan k de hele tijd volgas rijden en loopt ie goed. Dan gaat het blok ineens een stuk minder toeren maken en kan k (volgas, halfgas of wat dan ook) maar iets van 50 rijden ipv de 70 die ik makkelijk haal. Als k dan een tijdje doortuf (2 á 3 minuten) voel je dat ie heel langzaam weer wat harder gaat lopen tot dat k weer 70 rij. Ik weet het niet zeker, maar ik denk zelf dat het aan de sproeier maat ligt. Als iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn hoor k het graag..
Gr Fido
Geplaatst: 16 mar 2006 15:36
door rUne
Wat zou deze setup voor prestaties hebben op een snor A5:
-14/12 carb
-12mm spruitstuk
-powerfilter
-brom cilinderkop
-bullit uitlaat
-TWV 24/24
Ik zat te denken aan 60 maybe?
rUne
Geplaatst: 16 mar 2006 18:39
door PraatPaal
60 met een hoop lawaai
Geplaatst: 16 mar 2006 19:09
door jboy
Hey jongens, ik heb zoals jullie wss weten m'n tomos opgeknapt. Ik rij met een getunede 50cc, afgevlakte kop, tecno estoril en 16mm dellorto.
Als luchtfilter heb ik de ''schijf'' die bij de carb zat, en daarover een kapje die volgens mij alleen dient om het luchtfilter op z'n plek te houden.
Als ik rij en ik geef vol gas dan maakt het een hoop herrie (duh...) maar het is echt een soort roggelend geluid. Als ik het gas iets los laat rij ik net zo hard alleen heb k een stuk minder lawaai, nou is aan jullie de vraag: Waardoor komt dit ???
En dan heb k nog een vraag. Als k een eindje rij dus ongeveer 10 minuten, dan kan k de hele tijd volgas rijden en loopt ie goed. Dan gaat het blok ineens een stuk minder toeren maken en kan k (volgas, halfgas of wat dan ook) maar iets van 50 rijden ipv de 70 die ik makkelijk haal. Als k dan een tijdje doortuf (2 á 3 minuten) voel je dat ie heel langzaam weer wat harder gaat lopen tot dat k weer 70 rij. Ik weet het niet zeker, maar ik denk zelf dat het aan de sproeier maat ligt. Als iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn hoor k het graag..
Gr Fido
over dat geluid dat is omdat je cabreteur dan minder open staat en dan naar minder lucht zuigt dus minder geluid
en over die toeren das erg vreemd

...dat zou ik niet weten
Geplaatst: 16 mar 2006 19:37
door fido
Ik zet er van t weekend een groter ATW op en stel m ff wat beter af, kijken of ie dan nog zo raar doet.
Geplaatst: 21 mar 2006 12:24
door rUne
Wat zou dit voor prestaties opleveren!
-Homoet Uitlaat
-Parmakit 70cc
-HogeDruk Kop
-16/16 dellorto Carb
-16mm spruitstuk
-Powerfilter
-26/22 TWV
en dan natuurlijk goeie ontsteking, goeie sproeier enzovoort!
zou je verder nog wat kunne doen zonder veel aanpassingen dat echt zorgt voor meer kracht!
rUne
Geplaatst: 21 mar 2006 15:17
door Tossie
Voor echte kracht moet je je ATW eens veranderen, naar een 26 of 28 ofzo.
Wil je geld uitgeven kan je nog n HPI kopen ofzo.
Geplaatst: 21 mar 2006 16:25
door Vuile Beunkoe
1 simpel ding, waar de meeste mensen veel kracht laten liggen, de koppeling
stel deze goed af en zelfs een snor tomos trekt kk snel op
Geplaatst: 21 mar 2006 17:01
door Janssuh
als je nog een helemaal standaard koppeling heb is hij meestal al goed afgesteld toch ?
of niet ?
Geplaatst: 21 mar 2006 19:54
door Vuile Beunkoe
die is afgesteld voor een optimum combo slijtage en optrekken.
dus als je harder wilt optrekken/later wilt schakelen, zal je dat zelf ff moeten regelen
Geplaatst: 21 mar 2006 19:56
door Janssuh
hmm ik ga eerst eens kijken wat er met een ander uitlaatje gebeurt kan ik hem daarna nog altijd afstellen..
Geplaatst: 21 mar 2006 22:03
door Multifix
Welke sproeier kan ik ongeveer in een tomos A35 snor met 15/15 carb en een bullit doen? (nog met standaard luchtfilter) (wel met onbegrensd spruitstuk)