Pagina 1 van 1

Revival aansluiten

Geplaatst: 14 jan 2016 08:31
door jansteins
Hallo iedereen.

Mijn zoon heeft spontaan een revival gekocht die hij wil opknappen met mij en nu vermoed ik dat er een ander blok onder gezet is. Hij heeft namelijk geen e start.
Wel is er een accu aanwezig en de complete orginele bekabeling. Vanuit de ontsteking komen alleen maar de zwarte en gele draad naar buiten. De gele draad levert netjes zijn wisselspanning en motorisch loopt hij nu goed.

Nu zijn mijn vragen of het mogelijk is om dmv een gelijkrichter en een spanningsregelaar een draad rechtstreeks op de accu aan te sluiten en vanuit daar alle verlichting op dc aan te sluiten.
Zoja. Welke gelijkrichter en spanningsregelaar adviseren jullie om dit te doen en heeft iemand voor ons een schema hiervoor.

En komt het ontstekingssysteem in de problemen of veroorzaakt problemen omdat je de bobine kortsluit via massa.

in ieder geval alvast thanks voor jullie hulp.
groetje,
jan en eric

ps. Het is een Revival van 2005 volgens het kenteken en is een brommer

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 14 jan 2016 12:51
door John1950
Spanningsregelaar type 230844 is voor de modellen met E-start, dus die zou je moeten gebruiken. Dat is volgens mij een spanningsregelaar en gelijkrichter in een behuizing. De spoelen voor licht en ontsteking zijn gescheiden dus zouden elkaar niet moeten beinvloeden. Kijk in de Wiki naar het elektrisch schema van de Revival die je daar kunt vinden. Ik heb het geen jij wil nooit zelf geprobeerd, dus ben niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen.

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 14 jan 2016 14:06
door jansteins
Hoi john.

bedankt voor je reactie. Maar zoals ik dus al schreef zit er een ander blok onder. We hebben nu alleen maar 2 draden uit de ontsteking. En de spanningregelaar die er orgineel opzit moet volgens het schema ook aangesloten worden op de spoel ( rode kabel) als ik het goed heb onthouden.
Dus daarom mijn vraag hier of het ook op een andere manier gerealiseerd kan worden.

grts
jan

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 14 jan 2016 15:40
door ief
Ben er vrij zeker van dat mijn pack'r EN een accu heeft EN een elektrische start EN zo'n 3 polig blokje dus het zou moeten kunnen.

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 14 jan 2016 19:08
door John1950
Ief, bedoel je met 3 polig blokje de spanningsregelaar? Zoja, ik dacht dat de spanningsregelaar voor e-start altijd 4 polig was of heb ik dat mis. Namelijk ac-gnd-dc en b+ aanluitlippen artikel nr 230844

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 14 jan 2016 20:56
door ief
Die bedoel ik, kan het morgen nog even nazien maar 90% zeker, heb pas ook een elektrische start blok gekocht en daar zat ook een 3-polige bij (maar daarvan weet ik dan weer niet zeker of het klopt, denk het wel)

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 15 jan 2016 22:39
door jansteins
Hoi john en ief.

Even een update. Na montage van de 3 polige (vierkante) spanningsregelaar bij een elektronica zaak een vierploge gelijkrichter opgehaald voor een habbekrats.
De out vande regelaar aangesloten op de gelijkrichter (25A) en de + en de - op de accu. Vanuit het contactslot een geschakelde plus gemaakt en vanuit hier sde verdeling aangepast op bestaande en nieuwe bekabeling.
Met als resultaat alles geschakeld na contact. Bij stationair draaien heb ik net niet voldoende laadspanning en laadstroom. Bij circa half gas gaat alles werken zoals het hoort. Voldoende spanning en ampere om verlichting en accu bij te laden.
Het is wel even een gepuzzel maar na alles een paar keer nagemeten te hebben is mijn vermoeden dat dit beter werkt dan een orginele spannings/gelijkrichter.

Groetjes,
jan

Re: Revival aansluiten

Geplaatst: 18 jan 2016 14:30
door ief
90 % was niet genoeg, mijn pack'r heeft ook een 4 polige. Hoe dat dan zou moeten zitten met het aangeschafte blok weet ik nog even niet, ze hebben wat afgecombineerd daar zeg.