Pagina 1 van 1

Advies: Cilinder, Zuiger, Cilinderkop Revival Brom

Geplaatst: 30 mar 2018 20:27
door Ou-Tannu
Goedendag iedereen! :-)

graag wil ik gebruik maken van jullie kennis!

recentelijk heb ik een Tomos Revival gekocht.. (Denk bj 2002)
helaas is de cilinder, en de cilinderkop gesneuveld bij het verwijderen van de uitlaat tapeindjes.
maar dat terzijde..

nou moet er een nieuwe cilinder en kop op.. echter wat is nou een verstandige keuze?

wil hem eigenlijk zo "standaard" mogelijk houden..
nu kan ik er een DMP cilinder + kop (en zuiger, zuigerveren etc) op gaan gooien... maar daar lees ik niet al te beste verhalen over.. iets met slechte afwerking oa?..
tevens heeft een kennis recentelijk een DMP cilinder (+zuiger) op een Younster (brom) gezet en dat loopt niet zo mooi?!

alternatief zou een Airsal cilinder zijn.. alleen lijken die zelf geen bijpassende kop te maken (?)

gebruik van de brommer gaat toch altijd eerst minimaal 2.5KM 30km zone worden alvorens harder te mogen van de wet.. weet niet of het dan nog echt uitmaakt tussen gietijzer en aluminium? :)

Re: Advies: Cilinder, Zuiger, Cilinderkop Revival Brom

Geplaatst: 20 okt 2018 14:32
door sturmgewehr
Hallo, ik ben een Revival aan het opknappen, hij liep verschrikkelijk slecht en daarom had de vorige eigenaar hem ook weg gedaan. De gietijzeren cilinder zag er niet meer uit, verder is hij mooi en origineel.
Ik heb via marktplaats een airsal cilinder gekocht en een snelle zuiger.
Om hem er zo veel mogelijk weer origineel uit te laten zien heb ik er een aluminium kop op gezet (snorkop)
De originele uitlaat terug, die wordt misschien ook nog vervangen.
Nu loopt en start hij geweldig goed, tegen de 40km/h maar dat vind ik hard genoeg voor een snor.

Heb je ondertussen zelf al een oplossing gevonden?

Groeten...Peter.

Re: Advies: Cilinder, Zuiger, Cilinderkop Revival Brom

Geplaatst: 21 okt 2018 02:18
door bromscoot
40km/u daar val je vandaag met de dag best wel mee op.. Bij staande houding leverd dit ook meteen een WOK op..
Zou zelf hem niet harder dan 35km/u laten lopen.. Gaat hij harder dan heb je ook de neiging om ook harder te rijden.
Er hoeft maar politie in burger achter je te rijden en dan hang je.. Mijn reactie is niet slecht bedoeld, maar een goed advies om je snor brommer niet zo snel kwijt te raken. Dit aangezien ze nou veel strenger zijn dan een paar jaar eerder.

Wil je 40km/u dan kan je beter het ding omkeuren naar brom.. En dan gewoon direct 55 / 60km laten lopen.

Re: Advies: Cilinder, Zuiger, Cilinderkop Revival Brom

Geplaatst: 07 nov 2018 20:11
door harried
De Airsal cilinder met een originele zuiger erbij kopen er daar een aluminium snorkop bij kopen, ik geloof dat die alleen in de zwarte te koop zijn.
Had zelf ook eerst een DMP cilinder met nieuwe kop en zuiger, maar nog 200 meter liep deze vast, dus rommel en slecht afgewerkt.
Tomos Parts gekocht.