Pagina 1 van 2

bromkop + 14/12

Geplaatst: 11 mei 2006 19:47
door Joop56
Hee

Ik heb een snor, met sportuitlaat, atw 22
Ik wil sneller trekken
Dus over enkele dagen krijg ik een bromkop + carb 14/12 binnen

Ik heb van een sleutelaar gehoord dat het niet heel erg gaat helpen met het optrekken.

Ik wil wel goed trekken, helpt dit eigenlijk heel veel of zoals hij zegt 'je merkt het wel'?

En een 2ehands bromkop, moet je die ook inrijden:P?

Geplaatst: 11 mei 2006 19:54
door Tossie
Het is idd dat je het verschil goed merkt, je trekt niet ineens een salto achterover :wink: Als je dan je ontsteking ook nog afstelt zal je wel aardig trekken ja.

En een cilinderkop hoeft niet ingereden te worden aangezien de zuiger hier niet doorheen gaat :wink:

Geplaatst: 11 mei 2006 20:15
door Joop56
Kijk ik trek nu geen frikandel uit de pan
Hoe wordt het dan zometeen?

En als ik dan een atw 26 erbij neem , zal ik dan nog een stuk harder gaan?

Ik moet namelijk wel een bult goed opkomen

(het heoft nou ook weer niet zo te zijn dat als ik stil sta en optrek dat ie gelijk op top zit zoals bij een vriends puchje )

Geplaatst: 11 mei 2006 20:58
door larz
van dat tandwiel zal hij niet harder gaan maar zachter , hij trekt dan wel beter

Geplaatst: 11 mei 2006 22:24
door Joop56
ja ik bedoel harder trekken ;)

Maar ik wil weten hoeveel sneller, want wat ik nu heb is zo goed als waardeloos :P (trekkracht)

Geplaatst: 11 mei 2006 22:34
door Vuile Beunkoe
je moet koppeling afstellen

dat is hetgene wat iedereen vergeet.

Geplaatst: 11 mei 2006 22:50
door Joop56
Dat wilde ik eerst al doen, heb alleen geen flauw idee .
Als er foto's van zijn, kan ik het zo doen en een uitleg erbij.


maar Lucas, als ik koppeling afstel (dus koppelingsveren inkorten toch?)
en dan bromkop + 14/12 trekt hij dan echt lekker? Of wat zou je denken?

Geplaatst: 11 mei 2006 23:31
door Tossie
Ja dan trekt hij zeker lekker, kort dan wel de 1e versnellingsveer in he.

Geplaatst: 12 mei 2006 00:05
door Joop56
Haha dat mag ik hopen
ik wil mn kleine vriend (had puchje gevonden hier in de buurt) eruit trekken:P

hij heeft alleen uitlaatje schoongemaakt, carb schoongemaakt en zn tandwielverhouding lijkt wel 6/100 ofzo :P
Damn, best vet!

Maar hij zit dan wel bijna op zn top ;)

Maar oke, de 1e veer, heb je misschien foto's van de koppeling en de veer die ik moet inkorten

Ik hoor wel dat het een gezeik is met terugzetten van de veer
(En geeft het inkorten alleen maar voordelen of ook enkele nadelen)

Geplaatst: 12 mei 2006 00:15
door wobbel
Ja ik wil dat ook graag weten hoe dat moet koppelingsveren in korten:P

En ik denk dat een nadeel is dat de koppeling sneller slijt (lijkt mij dan he maar ken ook noob praat zijn:P)

Geplaatst: 12 mei 2006 00:59
door freak
als je het olie uit je carter laat lopen en je draaid die carter helft er af,dan zie je je koppelings huis.
daaromheen zit de betreffende veer.
deze haal je er af,doe dit wel voorzichtig want als ie er afschiet vliegt ie zo 10 meter weg :lol:
als je dan deze veer inkort (1cm er afknipt)en op het uiteinde weer zo,n boogje er aan buigt,kun je um er weer omheen vriemmelen.
ook dat is een klusje op zich.
dan draai je je carter helft er weer op en gooi,t het olie er weer in.
je zult nu vernemen dat je een stuk feller optrekt.

het nadeel is uiteraard dat je koppelings elementen wat sneller slijten,maar als je met grotere cilinders gaat werken gebeurd dat ook.

Geplaatst: 12 mei 2006 01:14
door wobbel
En als je het combineert freak?

Want ik heb daarnet un topic geopent met daarin meerdere vragen waaronder eentje was dat ik un 65airsel wilde kopen (die al zorgt voor un goede trekkracht) en daarbij ook un technigasje ga kopen (die ook de trekkracht verbetert) en omdat ik het optrekken zo belangrijk vind of ik dan misschien ook de koppelingsveren in kon korten
Maar ja omdat je al zoveel trekkracht hebt vanwege je uitlaat en cillinder of dit misschien overbodig was????

En bedoel jij deze veer of heb ik dat verkeerd??

Afbeelding

Geplaatst: 12 mei 2006 08:55
door freaky_Tomos
ja dat is de veer :wink:

ik maak binnenkort een how to make over je koppelingsveer inkorten dus als je precies moet weten hoe dat moet dat zou je nog effe kenne wachten :wink:

Geplaatst: 12 mei 2006 11:53
door wobbel
Ok das handig :D veel mensen vragen er naar lees ik vaak :P

Alleen ik las laatst ergens iets over ook je 2e veer inkorten,wat is daar de nut van dan, want dat weet ik nog niet?

Geplaatst: 12 mei 2006 12:24
door Vuile Beunkoe
later schakelen...

dus langer in zen 1, meer toeren en meer power, je kan het zo instellen dat je het hardste optrekt dmv je versnellingen.

Geplaatst: 12 mei 2006 12:29
door Natalie
wat gebeurt er al ik op mij standaard tos zo'n carb zet :P (kep un brom btw) ??

Geplaatst: 12 mei 2006 12:57
door freaky_Tomos
wat voor carb? een 15/15?

Geplaatst: 12 mei 2006 12:58
door Natalie
een 14/12

Geplaatst: 12 mei 2006 13:00
door freaky_Tomos
die zit er al op meisie :wink: :oops:

Geplaatst: 12 mei 2006 13:12
door Natalie
nouhou :P