Pagina 1 van 1

Haalbaarheid tocht door eifel (Duitsland)

Geplaatst: 18 mei 2006 22:38
door Luck
Hallo

Ik was van plan om samen met een vriendin een tocht te gaan maken naar de eifel, daar wat rondrijden. In een of ander weiland te maffen en weer terug, en ondertussen te stoppen bij de nodige cafeetjes :)
Op zich te tocht erheen is 100 km. Maar de eifel zelf is een heuvel-achtig gebied.

Kheb een tomos a3, met eicilinder en encarwi carbareteur, uitlaat zonder die S-bocht. Tandwielverhouding 26/24.

Dus nu is de vraag is het mogelijk dat mijn stalen ros mij en mijn vriendin door de bergen kan loodsen met deze setup, zo niet wat zou ik er aan moeten veranderen. Het liefst zou ik er geen grotere cilinder onder willen leggen.

Ik beschik ook nog de mogelijkheid om een honda MB op te knappen, maar dat is het laaste redmiddel. Want het blijft tog cool om met je tomosje door de bergen te pruttelen.

Ik ben bezig met het blok aan het reviseren, en de brommer zelf aant opknappen, dus als er nog tips zijn bij voorbaat dank.

Re: Haalbaarheid tocht door eifel (Duitsland)

Geplaatst: 18 mei 2006 22:50
door poekelen
Hallo

Ik was van plan om samen met een vriendin een tocht te gaan maken naar de eifel, daar wat rondrijden. In een of ander weiland te maffen en weer terug, en ondertussen te stoppen bij de nodige cafeetjes :)
Op zich te tocht erheen is 100 km. Maar de eifel zelf is een heuvel-achtig gebied.
:roll:

en gaat je vriendin achterop? :p

Geplaatst: 18 mei 2006 22:52
door Luck
Ja dat is de bedoeling :P

En anders wordt het tog maar een ritje zeeland, is iets vlakker.

Geplaatst: 18 mei 2006 23:02
door poekelen
mja met ze 2en op een tomos en dat 100 km ( x 2 )
volgens mij zit dat niet echt confortabel..
probeer is in de buurt eens een heuvel te vinden en ga het gewoon testen ofzo :P

ik denk niet dat je tomos nog veel trekkracht overhoudt

Geplaatst: 18 mei 2006 23:26
door dreeg
ik zou het zoiezo nie snel met een ei cilinder doen heb er geen goeie ervaring meej die cilinders gaan steeds slechter rije

Geplaatst: 19 mei 2006 09:37
door Vuile Beunkoe
dreeg dat hoeft helemaal niet...

heb er zelf een jaar lang continu zonder problemen mee gereden

Geplaatst: 19 mei 2006 09:40
door freaky_Tomos
voor bergachtige gebieden is nhet wel handig om wat trekkracht te hebben.
koop een 1515 carb dan heb je alweer wat meer trekkracht.
alleen zul je bij deze carb ook een ander spruitstuk nodig hebben

Geplaatst: 19 mei 2006 10:37
door Luck
Bedankt voor de tips :)

Zou het ook veel uitmaken als ik een HD-kop in elkaar beun?

Kzat zelf ook te denken, als ik in de eifel ben aangekomen om dan een groter achtertandwiel erop te leggen. Maar dat hou ik maar als plan B aan :P

Geplaatst: 19 mei 2006 10:40
door boink
als je er gwoon een bromkop op zet is het wat minder geklooi ent kost vrijwel niks of hd bromkop (heb ik ook)

Geplaatst: 19 mei 2006 20:48
door Luck
Kheb nog ff liggen nadenken, en ben tot de conclusie gekomen dat het toch niet gaat werken met een tomos, er zijn namelijk hellingen van 10% en meer. En ik denk niet dat ie dat gaat halen, dus het wordt gewoon een ritje naar het zuiden toe.

Bedankt voor de hulp